1

Temat: Czy warto robić ją na supermoto? Beta RFS

Siema. W garażu stoi mi beta rr 450 2008 na RFS świeżo po zrobieniu tłoka, rozrządu i pierdół typu napęd itd. Sprzedałem crossówkę i teraz pojawił mi się dylemat:
Albo sprzedam również betę i będę szukał jakiegoś już gotowego przerobionego supermoto 450 za cały hajs,
albo wsadzę pieniądze z crossówki w betę i na własną rękę zrobię przeróbkę.

Zależy mi na motorze żywotnym (+ dla rfs), który mimo wszystko da frajdę i będzie łatwy w serwisie. Zakładając, że sprzedam betę za 9, dołożę drugie 9, to mam 18 na nowy sprzęt - za ten hajs można mieć coś ciekawego. Ale z drugiej strony - dokupienie kół, zrobienie zawieszenia, to mniejszy wydatek, a jeszcze zostanie kasy, gdyby coś miało wypaść.

Mam nadzieję, że jako doświadczeni koledzy mi pomożecie. :)

Motocykl będzie używany czysto amatorsko, do letnich wojaży na mieście. :D :D

2

Odp: Czy warto robić ją na supermoto? Beta RFS

Zawsze wlasna budowa daje duzo frajdy, ale czesto zabiera duzo czasu. Jeżeli jestes gotowy na utrate czesci sezonu to buduj

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

3

Odp: Czy warto robić ją na supermoto? Beta RFS

kup koła i na początku nic więcej nie rób tylko lataj. jak zabraknie hebla to dokupisz tarczę i adapter (o ile nie kupisz od razu z kołami). O reszcie myśl dopiero później jak będzie brakować.

Honda XR650R w jedynej słusznej wersji SM - SXV Forks, Magura caliper
Honda CRF150F
Honda CRF70F na małych brudasach
Honda CRF50F na maleńkich brudasach

4

Odp: Czy warto robić ją na supermoto? Beta RFS

Przerabiaj.
A później idąc już w grube przeróbki kup drugie zawieszenie pod sm i ciesz się 2w1.
Latem sm, zimą enduro.

Zawieszenie kup od jakiegoś sm z radialnym mocowaniem zacisku. Np. od husqi.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

5

Odp: Czy warto robić ją na supermoto? Beta RFS

Dzięki, przerabiam!!

Ma ktoś informacje, czy ktorys ktm ma tą samą szerokość wahacza itd, żeby kupić gotowe kółka od niego? Bo moje piasty są juz na wyczerpaniu, a ściągać oem od bety to średnio mi się widzi. Pozdro:)

6

Odp: Czy warto robić ją na supermoto? Beta RFS

Zabrałem się za pracę, załatwiłem koła z dużą tarczą, nowy napęd, oddałem zawieszenie do utwardzenia, pokupowałem pierdoły jakieś kosmetyczne, musiałem pokombinować coś z osią do przedniego koła, bo za mała średnica, ale wszystko jest na dobrej drodze.
Póki co pierwszy sezon przelatam po prostu na samych kołach + hamulcach lepszych, a jak będzie brakować, to na następny sezon dokupię większy zacisk, może całkiem nowy motor, a przełoże koła. Zobaczymy!
Dzięki za kazanie mi zrobienia tego - zajawka wzrosła dwukrotnie. Jakbym kupił, to nie byłoby takiej zabawy.

Wiem, że jest temat od opon, jak tu nie dostanę odpowiedzi, to tam napiszę - jakie gumy będą spoko na początek? 3,5'' 5,0'' mam koła, nie potrafię się składać jak dziki w zakrętach, dlatego chciałbym coś możliwie bezpiecznego, żebym mógł bardziej zaryzykować złożeniem się, a szansa na ewentualną glebę była jak najmniejsza.

A i tak mniej więcej się będzie prezentować:
https://i.imgur.com/xKUmaZf.jpg

7

Odp: Czy warto robić ją na supermoto? Beta RFS

Ja jak i znajomi jesteśmy zadowoleni z Michelin Pilot Power 2CT, na amatorskie ujeżdżanie na torze też dają rade a bez upalania tylnej polatasz spokojnie dwa sezony

Ktm125sx<Ktm300gs<YamahaXt600sm<Husqvarna 610sm<Dorsoduro 750

8

Odp: Czy warto robić ją na supermoto? Beta RFS

O, słyszałem o niej i też czytałem, że polecane gumy. Rozważę na pewno. :)
A z innej beczki jeszcze - jakaś polecana jasna żarówka na przód? Bo w tej becie u mnie światełko liche, a jednak bezpieczeństwo przede wszystkim.