1 Ostatnio edytowany przez fistach (2019-07-07 22:07:33)

Temat: Husqvarna 701 2017+ / SMC-R 2019

siemanko,

chcialem dopytac o wrazenia co do tych maszyn. (z tego co mi wiadomo, SMC-R nowy ma ten sam silnik)

Jak wam sie smiga?

Ja mam porownanie z poprzednim SMC i SMC-R i mam mieszane odczucia co do oddawania mocy.
Ponoc sam silnik mniej wibruje, jakos nie zwrocilem na to uwagi i dalej brzmi jakby sie wrzucilo do niego gwozdzie.
Zdecydowanie lepiej jedzie teraz gora... ale, ja w poprzednim SMC uwielbialem dol tego motocykla. Tutaj brak... normalnie odkrecalem mantete 2 i 3 bieg i moto wstawalo do pionu, a teraz jak sie nie wkreci na obroty to srednio sie napedza.

Ktos podobne odczucia?

ps. oczywiscie znakomicie sie nim jezdzi itp, ale jednak stary silnik chyba preferowalem...

Huska 701 '17

2

Odp: Husqvarna 701 2017+ / SMC-R 2019

a to nie jest bliźniacza konstrukcja ? Może to tylko kwestia mapy i przełożeń ?

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

3

Odp: Husqvarna 701 2017+ / SMC-R 2019

nie nie, nowa konstrukcja:

The new engine produces an additional 6bhp, bringing peak power up to a quoted 74bhp at 8000rpm. Torque is also increased, up to 52ftlb at 6750rpm. The new engine also features a second counter balancer shaft to reduce vibrations. A new 50mm throttle body gets rid of the mechanical linkage to the throttle for improved throttle response.

New engine highlights

-Increased power & torque of 74 hp & 71.0 Nm
-An additional 1000 rpm of usable power
-Reduced oscillating masses for lower vibrations
-New intake resonator for improved response at low rpm
-Long service intervals & low fuel consumption
-Single overhead cam =>Double spark plugs
-Large bore & short stroke [105 mm & 80 mm]
-Forged aluminium piston
-Cutting edge ride-by-wire electronics

Huska 701 '17

4

Odp: Husqvarna 701 2017+ / SMC-R 2019

Ja mam podobne odczucia pomiędzy Smc 2013 a obecnym 2016 gdzie wyraźnie czuć spadek w dolnym zakresie obrotów

Ktm 690 SMC R (4sztuka :D
Can-Am Renegade 1000
Honda Crf 250

5

Odp: Husqvarna 701 2017+ / SMC-R 2019

Hmmm...jeżeli dobrze widzę kiedyś był gaźnik 46mm a teraz jest 50mm.
Taki przyrost średnicy musi generować spadek w dole silnika, nie ma bata:)
Ale za to powinno być bardziej dziko w górnych obrotach. Co też wskazują dane techniczne.
Włóżcie sobie Keihina 46mm i będziecie mieć wszystko po staremu:P

Drugi wałek wyrównoważający coś tam zabierze mocy silnikowi.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

6

Odp: Husqvarna 701 2017+ / SMC-R 2019

hacker33 napisał/a:

Ale za to powinno być bardziej dziko w górnych obrotach.

na górą jest wariat, ale dół....
dla przykładu na starym SMC, z chodnika czy wyższych przeszkód zjeżdżałem dodając gazu na 1 czy 2 biegu i przód się unosił... a tu dupa, dalej nurkuje. Irytujące :)

Huska 701 '17

7 Ostatnio edytowany przez levis (2019-07-08 20:05:55)

Odp: Husqvarna 701 2017+ / SMC-R 2019

Haker, to o czym mowisz to mialo miejsce moze w gaxnikowcach. Na wtrysku za moc i jej oddawanie odpowiedzialny jest wtrysk i zaplon. Srednica dolotu nie ma wplywu na dol, tyllko musi byc wystarczajaco duza, aby na gorze wystarczylo powietrza.
W gaznikowcach, ktore opieraja swoje zasilanie paliwowo-powietrzne na podcisnieniu, srednica dolotu jak najvardziej moze wplynac na to jak sie moto zachowuje w dolnym zakresie obrotow.

Kolego a na jakiej mapie i na jakim wydechu jezdzosz ?

Podskocz na hamownie, wykres mocno rozjasni sprawe.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

8

Odp: Husqvarna 701 2017+ / SMC-R 2019

Zwróćcie uwagę na dane techniczne. Zmniejszył się skok i zwiększyła się średnica tłoka. Silnik kręci się o 1000 obr/min wyżej i tu nie ma się co dziwować. Ten silnik chce się kręcić wyżej. Stare SMC i pierwsze SMC/R-y miały długi skok w porównaniu z najnowszym silnikiem. Pierwsze SMC wręcz miały te same proporcje skok/średnica tłoka co 660 i pojemność 654 cm3, późniejsze (2012 i dalej) miały ten sam skok i większą średnicę tłoka co dało 690 cm3. Nowy sinik po prostu trzeba kręcić bez litości i powinno być dobrze. Przecież ma 13 koni więcej niż pierwsze SMC. Może trzeba zmienić zębatki i już?

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

9

Odp: Husqvarna 701 2017+ / SMC-R 2019

Panowie zróbcie sobie mapy i będzie dobrze :)

Xt 125--> RMZ-->SMCR --> EXC, YZF 2k3 --> SMR--> YZF 2k14 -->YZF 2k12

10

Odp: Husqvarna 701 2017+ / SMC-R 2019

No, dziwny ten nowy smcr, miałem szansę się przejechać i w porównaniu do mojego (2008 SMC) faktycznie dół słabszy. O górze się nie wypowiem bo to nie było moje moto i nie miałem szansy go porządnie przetestować. Poza tym, nie wiem jak to KTM zrobił ale miałem wrażenie, że moto ma dwa cylindry, oddawanie mocy jest bardzo, bardzo płynne wręcz nieco nudne.

11

Odp: Husqvarna 701 2017+ / SMC-R 2019

Ja mam porównanie miedzy 701SM 2016 i 2017 (to samo co smcr). Na 2017 jest płynniejsze oddawanie mocy. Co do kręcenia to racja, redukcja, gaz i dopiero idzie jak szatan. Podobno z mniejszą zębatką z przodu jest jeszcze większa kosa.

WR250X -> Husaria 701

12

Odp: Husqvarna 701 2017+ / SMC-R 2019

Ta nuda może być złudna, bo nie ma takiego uderzenia z dołu jak typowy stary singiel, a moto napędza się nie wiesz kiedy. Nie miałem okazji się przejechać nowym modelem, ale z tego co testerzy piszą to jest to szybki sprzęt.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

13

Odp: Husqvarna 701 2017+ / SMC-R 2019

levis napisał/a:

Kolego a na jakiej mapie i na jakim wydechu jezdzosz ?

Na Leo, bez DB Killera. Co do mapy to juz nie jest tak łatwo jak w poprzedniej generacji silnika.
Inny ECU... Nawet PowerCommander 5 działa tylko jako świnka i oszukuje podmieniając dane czujników, ale nie synchronizuje sie z kompem motocykla. Zresztą tam motor w serii już ma dobry mapping. Przy zmianie wydechu trzeba trochę podlać, bo chodzi za ubogo.
Ja do tego celu założyłem BoosterPlug, więc teraz na całym zakresie obrotów jest bardziej podlany. Więcej mi nie trzeba :)

gierwi napisał/a:

Może trzeba zmienić zębatki i już?

tego moda chcę jeszcze dokonać, dziś podjadę do KTM i kupię do przodu 15 zębów. (w serii jest 16... nie wiem w sumie po co... pewnie ekologia :P to w serii jest Euro4 z katem itp)

gierwi napisał/a:

a moto napędza się nie wiesz kiedy.

tu się zgadzam, bo górą leci jak po*ebany :)

Huska 701 '17

14

Odp: Husqvarna 701 2017+ / SMC-R 2019

Huski najczęściej zmieniają na 15/44

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

15

Odp: Husqvarna 701 2017+ / SMC-R 2019

To może jeszcze dodam coś od siebie ale tym razem coś nie związanego z silnikiem Byłem bardzo, bardzo zaskoczony jak prowadzi się nowy KTM. Serio, to już nie jest betoniarka, to naprawdę fajnie skręca chociaż masa jest delikatnie wyższa niż w poprzednich generacjach.

Aha, i jeszcze jedno pytanie. Czy to prawda, że ten motocykl nie pójdzie na koło dopóki nie wyłączy się całej elektroniki (kontrola trakcji) przed rozpoczęciem jazdy? Takie info dostałem od kogoś kto ten motocykl posiada. Do tego, podobno te ustawienia resetują się przed każdą jazdą i żeby poszaleć, trzeba za każdym razem grzebać w komputerze.