1

Temat: smr 510 2007 r. brak iskry -jaki prad na moduł

Husek smr 510 rzucił palenie . Brak iskry. cewka i impulsator ok - społem na chińskim module i działa. ale na oryginale nie mam drugi moduł i bez zmian. przewody przejrzałem omomierzem. ok. z tego co się zorientowałem część instalacji działa na prądzie zmiennym a część na stałym. Tu pytanie czy przewód zielono-czarny zasila moduł czy biało -fioletowy z regulatora i jakie napięcie na nim powinno być? czy stały czy zmienny prąd? proszę o pilną odpowiedz a może coś jeszcze na co powinienem zwrócić uwagę? a czy na samej baterii po odpięciu alternatora powinien motocykl mieć iskrę?
ps. spostrzeżenie na chińskim module wpiętym na krótko +- i cewka i impulsator moto pali na strzał a przy oryginale przed awarią trzeba było kręcić .

2

Odp: smr 510 2007 r. brak iskry -jaki prad na moduł

Patrzę w manual, tam jest typowy zapłon AC-CDI digital. Uzwojenie zasilające CDI, jak i impulsator jest bezmasowe (dwa przewody). Sprawdź czy nie ma przebicia do masy. Reszta instalacji, regulator napięcia i akumulator nie mają wpływu na działanie zapłonu. Testowałeś na chińskim module DC-CDI zasilanym z akumulatora, czy na zwykłym module od chińskiego czterosuwa (biorąc pod uwagę konieczność połączenia masy do cewki zasilającej i impulsatora)?
Z doświadczenia wiem, że tego typu moduły zapłonowe lubią padać w sekcji zasilającej.

3

Odp: smr 510 2007 r. brak iskry -jaki prad na moduł

Z doświadczenia wiem, że tego typu moduły zapłonowe lubią padać w sekcji zasilającej - o co chodzi z ta sekcją i mam drugi moduł kupiłem od Pawła z Gorzowa Wielkopolskiego i dalej lipa.
Sprawdzałem na chińczyku prąd stały przy cewce masa z ramy a impulsator jeden przewód masa a drugi moduł. na impulsatorze mam opór około 300 omów mierząc na złączce. cały czas mnie nurtuje ten prąd na moduł . jaki powinien iść? stały zmienny i napięcie jakie którym przewodem . ja na przewodzie zielono czarnym z regulatora mam 5,5 V stałego

4

Odp: smr 510 2007 r. brak iskry -jaki prad na moduł

Moduł oryginalny jest zasilany z osobnej cewki pod magnetem, tak jak w skuterach 50 cm³. Jedyna różnica polega na tym, że masz dwa przewody od tej cewki (wg. schematu czarno-czerwony i czerwono-biały) i uzwojenie nie może mieć połączenia z masą. Powtarzam, ładowanie akumulatora nie ma tutaj nic do rzeczy. Moduł jest zasilany napięciem przemiennym z tej osobnej cewki.
W manualu piszą że rezystancja impulsatora powinna wynosić 12.7Ω pomiędzy przewodami czerwony i biały (jak dla mnie to nietypowo mała rezystancja). O rezystancji cewki zasilającej CDI nic nie piszą.

5

Odp: smr 510 2007 r. brak iskry -jaki prad na moduł

Kolego albo zerkasz w manual innego rocznika albo doszlo do nieporozumienia. U mnie jest zaplon bateryjny i przewody jakie wychodza z statora to dodam na zdjeciach

6

Odp: smr 510 2007 r. brak iskry -jaki prad na moduł

Zdjecia cd

7

Odp: smr 510 2007 r. brak iskry -jaki prad na moduł

Zdjecia cd

8

Odp: smr 510 2007 r. brak iskry -jaki prad na moduł

U mnie z alternatora wychodzi zółty,szary,czarny w kostce zmieniaja sie na zółty jest zóltym , czrny staje sie niebieskim czyli masa a siwy staje sie zielono czarnym i idzie do regulatora i modułu. Kolega o niku 751 o tym pisał.  Wiec alternatof jest masowany. Proszę zerknij na to i moze cos mi jeszcze podpowiesz. Moze ktos ma jeszcze jakieś pomysly na uzdrowienie huska. Ps. Nie wiem cz foty doszły

9

Odp: smr 510 2007 r. brak iskry -jaki prad na moduł

Żadnych zdjęć nie widzę. Korzystam z serwisówki Part. N. 8000 A7735 (07-2006)

10 Ostatnio edytowany przez Adam Zając (2019-06-13 11:06:17)

Odp: smr 510 2007 r. brak iskry -jaki prad na moduł

Koledzy mam mega prośbę.  !!! Czy ktoś ma husqvarna smr lub te 510 lub 450 z 2007r  i mógby zmierzyć wartosc napiecia V zmiennego pradu bez rozpinania na kostce przy regulatorze na przewodzie zielono-czarnym i napiecie pradu stałego na przewodzie biało-fioletowym tez na regulatorze..
U mnie na ziel-czar. Jest od 12 do 35V zmienny w zaleznosci od obrotów a na bialo fioletowym 5- 6 V 5-6V stały.  Oczywiscie pomiary miedzy w/w przewidami a masą niebieski.
WIELKIE DZIEKI Z GORY
  A KOLEGA BANAN... PROSZE ODEZWIJ SIE NA NR 792645110 WYSLE FOTKI.

11

Odp: smr 510 2007 r. brak iskry -jaki prad na moduł

Mój debilnogłos nie przyjmuje zdjęć. Wrzuć je na jakiś hosting zdjęć i wklej linki. Wygląda to, jakbyś miał jakąś kombinację. Zapłon jakiś tuningowy albo instalacja elektryczna od jakiegoś innego motocykla. Według schematu powinny być całkiem typowe kolory przewodów w instalacji, czyli żółty i biały uzwojenia alternatora, czerwony + i niebieski masa. A takiego dwukolorowego oznaczenia na regulatorze z niczym nie kojarzę. Nowsze modele miały wtrysk i alternator trójfazowy.
A rezystancja 12.7Ω dotyczy cewki zasilającej CDI, natomiast impulsator 100Ω (widać błąd w manualu).

12

Odp: smr 510 2007 r. brak iskry -jaki prad na moduł

Koledzy i Koleżanki z forum czy moze ktos zmierzyc napiecia w te lub smr 450 i 510 z 2007 r
Koźystam z manuala N.8000 A8796 (03-2007) i tu wszystkie kolor przewodow sie zgadzają tylko nie mam dsnych o tym napieciu.
Proszę o pomoc

13

Odp: smr 510 2007 r. brak iskry -jaki prad na moduł

Koledzy i Koleżanki z forum czy moze ktos zmierzyc napiecia w te lub smr 450 i 510 z 2007 r
Koźystam z manuala N.8000 A8796 (03-2007) i tu wszystkie kolor przewodow sie zgadzają tylko nie mam dsnych o tym napieciu.
Proszę o pomoc

14

Odp: smr 510 2007 r. brak iskry -jaki prad na moduł

Kurnia, teraz widzę co to za wynalazek... Ducati Energia. Nie zagłębiając się w szczegóły budowy tego zapłonu (jest skomplikowany, a musiałbym zbadać osobiście jak jest wykonany i jak działa) powiem, uszkodzenie modułu zapłonowego jest wysoce prawdopodobne, jednakże nie można wykluczyć także uszkodzenia regulatora napięcia - są one ze sobą ściśle powiązane.
Natomiast koło magnesowe przypuszczam że posiada dodatkowe znaczniki dla procesora sterującego kątem wyprzedzenia zapłonu, dlatego przeróbka na chiński DC-CDI to zły pomysł.
Dodatkowy minus Twojego modelu, że był produkowany jeden rok. W 2008 roku była już tylko wersja na wtrysku.

15 Ostatnio edytowany przez Adam Zając (2019-09-04 08:16:46)

Odp: smr 510 2007 r. brak iskry -jaki prad na moduł

Moduł ok i regulator także ok. I dalej nic raz jest iskra raz nie
Poprosiłem  o prosty pomiar napiec. Jak wyżej. Nie wierzę ze na forum nie ma kogos kto ma taki motocykl i mógłby  pomóc. Slabo to wyglada i najlepiej bić pianę o oleju czy oponach na takich wątkach to temat sie nie konczy a madrych tylu ze produceci za głowę sie łapią ale to normalne na innych forach Marqueza mistrza moto gp uczą jeździć na motocyklu.