1

Temat: Napęd KTM 690SMCR

Cześć,
zbliża się mi powoli wymiana napędu i chciałbym zasięgnąć opinii co kupić.
Myślałem o napędzie złożonym z łańcucha DID G&B520VX3/118 (znalazłem informacje, że te VX2 są za słabe bo do 50KM?) do tego zębatka na tył Supersprox (chciałbym pomarańczową jak jest w oryginale) i do tego zębatka na przód np. firmy JT.
Chyba, że macie inne typy?
Natrafiłem na łańcuchy firmy EK(ciężko cokolwiek znaleźć na ich temat na polskich stronach) oraz RK (ta jest dość popularna) oraz zębatki(pomarańczowe) JMP i Dual ZF(te podobno na pierwszy montaż w motocyklach BETA idą). Zna ktoś z was lub korzysta?
Pozdrawiam i z góry dzięki za info

Yamaha WR250X -> KTM 690SMCR EVO2

2

Odp: Napęd KTM 690SMCR

Kiedyś zmieniłem sam łańcuch na Did vx2 i często trzeba naciągać w porównaniu do oryginału

Ktm 690 SMC R (4sztuka :D
Can-Am Renegade 1000
Honda Crf 250

3

Odp: Napęd KTM 690SMCR

Koso napisał/a:

Kiedyś zmieniłem sam łańcuch na Did vx2 i często trzeba naciągać w porównaniu do oryginału

No właśnie, to by się zgadzało z tym co wyczytałem, że vx2 jest za "delikatny". Teraz jest następca vx3 i podobno dużo wytrzymalszy na obciążenia.
OEM zestaw fajna sprawa, ale x2 cena w porównananiu do reszty:/

Yamaha WR250X -> KTM 690SMCR EVO2

4

Odp: Napęd KTM 690SMCR

w lc4 mam VX2 i fakt, na początku się szybko wyciąga ale po 3 tyś km jest już ok. Na przestrzeni 11 tysięcy naciągałem go 6 razy, w tym 4x do 3000km.

5

Odp: Napęd KTM 690SMCR

Karolo napisał/a:

w lc4 mam VX2 i fakt, na początku się szybko wyciąga ale po 3 tyś km jest już ok. Na przestrzeni 11 tysięcy naciągałem go 6 razy, w tym 4x do 3000km.

Dzięki za info, w takim razie pewnie wybór padnie na ten nowszy niby mocniejszy vx3, bo nie znam opinii o firmie EK i RK

Yamaha WR250X -> KTM 690SMCR EVO2

6

Odp: Napęd KTM 690SMCR

spróbuj poczytać o łańcuchach regina. Kupiłem do wrki i potem poszła na sprzedaż a była to już jesień była więc nie wiem jak jest obecnie.
Wydaje mi się, że u siebie w huśce mam zamontowany taki łańcuch firmy Regina, ale głowy nie daję.

WR250X -> Husaria 701

7

Odp: Napęd KTM 690SMCR

Regina idzie na pierwszy montaż do KTM. Ja miałem w swoim smc z 2009 roku. Po 24 tys km zmieniłem na DID VX2 i zebatki Sunstar. Na razie przelatane z 1500 km i jest git.

8

Odp: Napęd KTM 690SMCR

Regina albo Czeski CZ zamotalem się xD Może ktoś potwierdzi.

9

Odp: Napęd KTM 690SMCR

Patrzę właśnie na te łańcuchy Reginy i takie pytanie na szybko czym się różnią Z-ring (bo widzę, że Regina ma tylko takie) od popularnych X-ringów(wytrzymałość, eksploatacja itp)?

Yamaha WR250X -> KTM 690SMCR EVO2

10

Odp: Napęd KTM 690SMCR

W internecie pełno tego, opisów, porównań etc :) Jakiejś mega różnicy nie odczujesz.
Na 100% jest regina skoro tak bo ja kiedyś czytałem jak miałem jeszcze łańcuch czysty :D
Ja to jestem w szoku bo zrobiłem na moto już łącznie ponad 6k i tylko raz naciągnąłem a wcale nie musiałem. A jak wiadomo łańcuch nie ma lekko w sm bo guma za gumą idzie, strzał za strzałem, odkręcanie itp

WR250X -> Husaria 701

11

Odp: Napęd KTM 690SMCR

shonek napisał/a:

W internecie pełno tego, opisów, porównań etc :) Jakiejś mega różnicy nie odczujesz.
Na 100% jest regina skoro tak bo ja kiedyś czytałem jak miałem jeszcze łańcuch czysty :D
Ja to jestem w szoku bo zrobiłem na moto już łącznie ponad 6k i tylko raz naciągnąłem a wcale nie musiałem. A jak wiadomo łańcuch nie ma lekko w sm bo guma za gumą idzie, strzał za strzałem, odkręcanie itp

Jak pisałem posta to nie miałem jak się zagłębić w porównania w internetach stąd moje pytanie na forum:)
Widzę, że są dedykowane pod różne pojemności te  łańcuchy.
Myślę, że taki pod 750ccm-800ccm będzie wystarczający czy się mylę i warto wziąć 1000ccm czy znowu to przerost formy nad treścią?

Yamaha WR250X -> KTM 690SMCR EVO2

12

Odp: Napęd KTM 690SMCR

W lc4 też miałem oryginalnie łańcuch reginy i mimo przelotu 23000 był ok, wymieniłem ze względu na to, że wyrwala się jedna rolka i opierdzielilo mi zębate z tyłu na zero :)

13

Odp: Napęd KTM 690SMCR

Wybór padł na łańcuch Reginy i zębatki Supersproxa.
Mam pytanko jeszcze, dużo ludzi poleca założyć mniejszą zębatkę na przód (15z zamiast 16z), fabryczny łańcuch 118 nie będzie w tym przypadku za długi?
A może lepiej dać większą zębatkę na tył?

Yamaha WR250X -> KTM 690SMCR EVO2

14

Odp: Napęd KTM 690SMCR

Nie będzie za długi. Obróc te bloczki do regulacji łańcucha o 180 stopni i gotowe.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

15 Ostatnio edytowany przez johny_55 (2019-06-04 14:26:11)

Odp: Napęd KTM 690SMCR

gierwi napisał/a:

Nie będzie za długi. Obróc te bloczki do regulacji łańcucha o 180 stopni i gotowe.

Gierwi, pamiętam wspominałeś o tym, ale zapytałem czy ktoś tak robił dla 100% pewności, ponieważ w manualu piszą tak, że poniżej lub równo 44 zęby na tylnej zębatce jest jedno ustawienie, natomiast powyżej lub równo 45 zębów jest drugie.
Wychodzi na to, że zmniejszając jeden ząb na przedniej zębatce nic nie ruszam w stosunku do normalnego napędu i ma być ok. Dobrze rozumiem? Jeśli tak to nie obracam bloczków, o których wspominasz.

Yamaha WR250X -> KTM 690SMCR EVO2