Temat: KTM 690 wymiana napinacza
Witam, przerabiał ktoś tematy wymiany napinacza z hydraulicznego na mechaniczny? W silniku cyka łańcuszek rozrządu, napinacz jest przyczyną? Dużo daje taki zabieg Moto ma 29.000 przebiegu.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » KTM » KTM 690 wymiana napinacza
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Witam, przerabiał ktoś tematy wymiany napinacza z hydraulicznego na mechaniczny? W silniku cyka łańcuszek rozrządu, napinacz jest przyczyną? Dużo daje taki zabieg Moto ma 29.000 przebiegu.
[url]http://forum.super-moto.pl/topic33485-690-smc-napinacz-lancucha-rozrzadu.html[/url]
[url]http://forum.super-moto.pl/topic39754-napinacz-dirt-tricks-w-silniku-lc4-690.html[/url]
modyfikacja napinacza założona została podkładka 2 mm. Na zimnym cisza na rozgrzanym silniku również, wiadomo Moto się tłucze jak każdy KTM ale nic nie dzwoni. Robił ktoś tak?? w planach na wiosnę i tak zmiana na mechaniczny.
Witam,
podpinam się pod temat.
Znalazłem na Ali coś takiego:
[url]https://www.aliexpress.com/item/Timing-Cam-Chain-Tensioner-For-KTM-690-DUKE-R-Enduro-R-SUPERMOTO-SMC-SMC-R-Motorcycle/32902170549.html[/url]
cena zaskakująco niska, ktoś miał z nim doczynienia czy lepiej nie ryzykować
Podałem gotowe rozwiązanie na tacy ale i tak każdy szuka manualnego napinacza.
Odnośnie Twojego pytania to odpowiedz sobie co jest droższe - napinacz za 20 dolców czy używany silnik za 3 tyś zł lub ew remont jak rozrząd za przeproszeniem pierdolnie i rozjebie silnik.
Są jeszcze jakieś objawy problemów z napinaczem oprócz glosniejszej pracy? Lc4 to taka sieczkarnia, że sam nie wiem czy jeszcze jest dobrze czy już źle...
Słychać jak łańcuch dzwoni na wolnych obrotach i silnik dłużej kręci zanim odpali- tak było u mnie. Można też zdemontować pokrywę zaworów dla pewności i sprawdzić w czy łańcuch jest napięty przez napinacz.
Hej, spoko.
Po zakupie pierwsze co, to sprawdziłem napięcie łańcuszka i luzu zaworowego.
Wszystko wyglądało ok i byłem zdziwiony, że po ponad tygodniowym postoju napinacz trzyma tak szczelnie.
Łańcuch ładnie siedzi na kole i praktycznie nie byłem w stanie go unieść.
Na tą chwilę nie szukam ale obserwuję forum, opinie i ew oferty, które przy okazji znajduję.
Motocykl pomimo wieku i przebiegu ~40.000 całkiem fajnie chodzi, wg mnie i znajomego mechanika już był rozpoławiany i robiony.
Co dziwne u mnie jest odwrotnie, lekko cyka jak jest gorący a na zimnym jest przyzwoicie.
odpala na zimno lepiej niż na ciepło chociaż zawsze szybko, max 2 sekundy.
Jak najbardziej rozwiązanie hybrydowe, które zaproponowałeś na bazie akcesoryjnego napinacza, jest optymalne - jednak dość drogie bo ok 400 zł. Jeśli masz dostęp w niższej cenie to wezmę to pod uwagę.
Sam napinacz mechaniczny jest ok ale nie jestem pewien czy będę umiał go właściwie wyregulować, są różne opinie.
Dodatkowo zazwyczaj to koszt ~300 zł - chyba, że ktoś ma i sprawdził jakość wykonania tych z Ali za 100. Osobiście mam pewne obawy ale może jako wzór zakupię, zrysuję i zlecę u mnie w firmie do wykonania.
W tym układzie warto przemyśleć oryginał za ~215 i po sprawie.
Tylko tyle, nie próbuję czegokolwiek forsować tylko pytam a przy okazji może komuś się przyda link.
3majcie się
Oryginał i po sprawie to tak nie działa. U mnie nowy zepsuł się po kilku tys km. Resetowanie nie pomoglo. Ten co zamontowalem to jest tylko zeszlifowany delikatnie dedykowany zamiennik nagminnie padajacego fabrycznego napinacza montowanego w 4 suwowych KTM. Dotyczy to też silników LC8.
400 zł to najlepsza oferta jaka znalazłem w siecie. 300 manualny 400 automatyczny. 100 zł to niewiele jak za święty spokoj.
ciekawy film i propozycja
[url]https://youtu.be/X6Tcj34ZHlk[/url]
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » KTM » KTM 690 wymiana napinacza
Wygenerowano w 0.045 sekund, wykonano 70 zapytań