1

Temat: Problem z kołami

Cześć. Mam KTM exc 300 i kupiłem do niego koła od jakiegoś Duke 620, wszystko ładnie dopasowałem ale problem jest taki, że gdy skręcam kierownicą to jest takie zjawisko, że ona sama chce skręcać jeszcze bardziej, inaczej mówiąc gdy zaczynam skręcać w prawo, kierownica ciągnie jeszcze bardziej w prawo, na kołach enduro nie ma tego problemu, gdy jadę prosto albo tylko się kładę w zakręcie bez skręcenia kierownicy wszystko jest ok. Nie wiem czy to ma znaczenie ale dodam, że koła enduro są dużo lżejsze od tych SM , kierownica chodzi bardzo lekko, na kołach SM jest dość stara opona.

2

Odp: Problem z kołami

1. sprawdź ciśnienie w przedniej oponie.
2. sprawdź czy zacisk ci się nie zakleszczył. Tarcze enduro są cieńsze. Tłoczki mogą być zblokowane. Najlepiej je trochę wypchnąć i przemyć pęzelkiem z płynem hamulcowym.
3. sprawdź czy koło ci się obraca bez oporów. Możliwe, że łożyska mają dość.

Honda XR650R w jedynej słusznej wersji SM - SXV Forks, Magura caliper
Honda CRF150F
Honda CRF70F na małych brudasach
Honda CRF50F na maleńkich brudasach

3

Odp: Problem z kołami

ja miałem takie zjawisko jak łożysko główki ramy było do wymiany , ale skoro na kołach enduro jest ok...

DRZ 400 SM ---> Husqvarna SM 610 ---> KTM EXC 530

4

Odp: Problem z kołami

Jeśli ściąga w jedną, a w drugą jest jakby opór - przesunięcie osi opony względem osi główki ramy. W skrócie, przesunięcie koła na dystansach ośki.
Jeśli w dwie strony, to nic dziwnego. Opona o profilu sportowym, spiczasty środek a niemal płaskie boki dla lepszej przyczepności w zakrętach. Generalnie powinno Ci się skręcać łatwo jak w rowerze, w przeciwieństwie do przypadku zużytej spłaszczonej opony - wtedy bardzo ciężko się winkluje.