1 Ostatnio edytowany przez Żonkil (2018-12-12 17:24:46)

Temat: Dobranie tulejek dystansowych do piasty.

Dostałem od znajomego zestaw kół supermoto od KTMa i wszystko pięknie cacy, ale w mojej huśce jest jakiś niestandartowy system (alpina) i okazuje się, że piasta jest węższa nisz ta w kołach od KTMa. Za to jeśli zmierzymy koła husqvarny, piasta z tulejami i koła KTM z piasta z tulejami to te od huśki są szersze (średnice na ośkę się zgadzają). I w sumie sprawa wygląda bardzo prosto, bo teoretycznie wystarczyło by zrobić szersze tuleje, dystans na tarczę i huśka wio, ale problem polega na tym, że tuleje w husqvarnie są niesymetryczne i nie do końca wiem jak wymierzyć, jakie szerokie powinny być te tuleje na daną stronę, żeby koło było idealnie po środku. Znaczy jakiś pomysł mam, ale nie jestem w sumie pewny, czy dobrze kombinuje. Czy może ktoś, już rzeźbił coś takiego i jest w stanie posłużyć radą ?

KTM SMC-R 690 - był :(
Husqvarna FS450 - jest :)

2

Odp: Dobranie tulejek dystansowych do piasty.

Jezeli dobrze zrozumialem - chcesz wpakowac kola z KTMa, ktore maja szersza piaste do swojej huski ?

Jezeli tak, to wg mnie sie nie da, lub bedzie to niezla rzezba.

Jakbya chcial wlozyc kola z wezszymi piastami, to wtedy dystans pod tarcze + zebatke i heja banana.

Aprilia SXV 450

3

Odp: Dobranie tulejek dystansowych do piasty.

Alpina daje tylko nyple i szprychy do husqvarny, więc nie jest to wina systemu alpina tylko po prostu Husqvarna ma inne piasty niż KTM

WWW.HI-OCTANE.PL
Oficjalny dealer: ALPINA RAGGI, TM RACING, AHRS
#13 Mistrzostwa Polski
TM Racing SMX 450 Fi x2 : TM Racing SMM 450 Black Dream

4

Odp: Dobranie tulejek dystansowych do piasty.

levis napisał/a:

Jezeli dobrze zrozumialem - chcesz wpakowac kola z KTMa, ktore maja szersza piaste do swojej huski ?

Jezeli tak, to wg mnie sie nie da, lub bedzie to niezla rzezba.

Da się, FS ma szerokie półki z tego co kojarzę. Trzeba po prostu pomierzyć tulejki.

PBM

5

Odp: Dobranie tulejek dystansowych do piasty.

Wiadomo, ze kolo wejdzie, tylko jak przesuniesz do wewnatrz tarcze i zebatke na szerszych piastach ?

Aprilia SXV 450

6

Odp: Dobranie tulejek dystansowych do piasty.

To nie odlewy :D Tarcza ma chyba podkładkę?

PBM

7 Ostatnio edytowany przez Żonkil (2018-12-12 20:30:36)

Odp: Dobranie tulejek dystansowych do piasty.

Tarcza ma podkładkę, więc z tarczą nie będzie problemu, a piasta z tulejkami od huśki, jest szersza niż piasta od ktma z tulejkami. Tarcza w huśce jest wysunięta na zewnątrz więc, można rozwiązać problem tarczy właśnie podkładką i nie będzie problemu. Bardziej się właśnie zastanawiam jak te tulejki powymierzać, bo tulejki w huśce nie są symetryczne. Tyłu jeszcze nawet nie ruszałem bo na razie walczę z przodem. ;)

maniek-rr312 napisał/a:

Alpina daje tylko nyple i szprychy do husqvarny, więc nie jest to wina systemu alpina tylko po prostu Husqvarna ma inne piasty niż KTM

Obręcze też są sygnowane alpiną. Z tego co wiem to w modelu 2017 koła ktma podchodziły bez żadnego problemu i myślałem, że u mnie też tak będzie, ale widać w 2018 się coś zmieniło

KTM SMC-R 690 - był :(
Husqvarna FS450 - jest :)

8

Odp: Dobranie tulejek dystansowych do piasty.

Sygnowane bo jest system sts alpiny bezdetkowy:)

WWW.HI-OCTANE.PL
Oficjalny dealer: ALPINA RAGGI, TM RACING, AHRS
#13 Mistrzostwa Polski
TM Racing SMX 450 Fi x2 : TM Racing SMM 450 Black Dream

9

Odp: Dobranie tulejek dystansowych do piasty.

Żonkil napisał/a:

Tarcza ma podkładkę, więc z tarczą nie będzie problemu, a piasta z tulejkami od huśki, jest szersza niż piasta od ktma z tulejkami.

Bo zapewne pomarańcza z normalnymi półkami. Z tego co kojarzę szerokie były bardzo krótko, więc mała szansa, że masz takie koła. w 2014 była szeroka półka i tam też są asymetryczne tulejki. Spróbuj może wsadzić tulejkę z Husqi od strony tarczy w koło pomarańczy i sprawdź czy siądzie.

PBM

10

Odp: Dobranie tulejek dystansowych do piasty.

Może to jest myśl, od strony tarczy tuleja od huśki, od drugiej oryginalna ktma, jakieś mam takie przeczucie, że to może zagrać. Sprawdzę jutro :)

KTM SMC-R 690 - był :(
Husqvarna FS450 - jest :)

11

Odp: Dobranie tulejek dystansowych do piasty.

Byłem dziś w garażu i okazuje sprawa wygląda tak, że jak w kole KTM zamontujemy tulejkę od huśki (od strony tarczy) i zostawimy oryginalną tuleję KTM z drugiej strony to w sumie jest idealnie. Od strony tarczy wychodzi tylko 1 mm różnicy (jest za duża). Kupie sobie tulejkę do huśki i ją obrobię o ten 1 mm. Jak mi młody pójdzie spać zobaczę jak to z tarczą wygląda.

KTM SMC-R 690 - był :(
Husqvarna FS450 - jest :)

12 Ostatnio edytowany przez Żonkil (2018-12-14 20:28:06)

Odp: Dobranie tulejek dystansowych do piasty.

Dla potomnych ;)

Więc piasta przednia od KTMa pasuje w sumie plug&play (musiałem popełnić błąd przy pomiarach gdzieś o ten 1 mm). Wystarczy przełożyć dystans od strony tarczy, a z drugiej strony zostawiamy oryginalny. Jedyne co musimy sobie kupić to dystans tarczy hamulcowej 9 mm od KTMa. Szkoda, że piasta husqvarny ma trochę inny kształt i dystans od huśki, nie podejdzie chociaż też ma dokładnie 9 mm. Tak więc nie taki diabeł straszny...

Jeśli chodzi o tył to w moim wypadku łożyska pasowały, ale musiałem dorobić tuleję tą wewnątrz piasty bo była za mała średnica (dziwne, że przód miałem na dużą ośkę, a tył na małą). Jutro zobaczymy co jeszcze wyjdzie z tyłem, ale po wstępnych przymiarkach wygląda na to, że wystarczy tylko tulejki od huśki wsadzić i będzie grało :)

KTM SMC-R 690 - był :(
Husqvarna FS450 - jest :)