Temat: Napinacz DIRT TRICKS w silniku LC4 690
Ojł.
Zmęczony padniętym napinaczem rozrządu i resetowaniem go przez kilka kolejnych dni i rozczarowany informacją na stronie Dirt Tricks ze nie pasuje do silników serii 690 zasiadłem z wujkiem google.
Oto co znalazłem, posty od #28:
[url]https://www.supermotojunkie.com/showthread.php?133709-my-ktm-690smc-mods-and-repairs[/url]
Szanowny kolega zza wschodniej granicy dopasował wspomniany napinacz poprzez zmniejszenie jego srednicy do jenakowej na całej długosci i wynoszącej około 17,98 mm.
Zainspirowany tematem zamówiłem wczoraj tenże napinacz za 399 zł na stronie [url]http://motolaguna.pl/dirt-tricks/8403-dirt-tricks-tct-ktm-napinacz-lancuszka-rozrzadu.html[/url] i dzisiaj oddałem ziomkowi celem obróbki.
Został on zeszlifowany na szlifierce precyzyjnej, toczenie nie wchodziło w grę.
Zamontowałem go dzisiaj w swoim SMC, Rusek z SMJ nie wspomniał że otwór w nakrętce musi zostać zaślepiony na całej długosci tulejką bądz dłuższa srubą M10 x 1,00 19-20 mm długosci zeby nalezycie docisnac sprezynke ktora blokuje mechanizm zapadkowy.
Po tym zabiegu napinacz pieknie napreza łancuch i sie blokuje bez mozliwosci cofniecia sie samemu.
Zanim odpalilem moto sprawdziłem czy wsio jest ok krecac wałem kilka razy.
Po odpaleniu - cisza. Tzna nie słychac klekotu i motocykl chodzi duzo lepiej ale nadal jak stara sieczkarnia ( łancuch rolkowy zamiast płytkowego).
Na ciepło zapala praktycznie od strzała i wierzcie czy nie ale duzo lepiej pracuje.
Nic nie wybuchło, sprawdzałem napiecie łancucha i jest ok.
Test drogowy w czwartek ale mam nadzieje ze zapomne juz o tym na zawsze.
Jak znajde własciwa srube to podlinkuję.
Nie trzeba zrzucac do tego celu pokrywy zaworów, wystarczy ustawic tłok w TDC krecac kołem badz sruba wału zlewej strony i wsadzajac cos w otwór tam gdzie wałek balancera jest.
Jbc służę radą.