1

Temat: WR450 - Kilka pytań

Cześć,

Ostatnio po roku męczarni w enduro moja WR 450 06 wróciła do SM. Zamontowalem czujnik stopu, lusterka, inne heble no i gwiazdę sezonu -kierunkowskazy.
1. Z tymi ostatnimi wyskoczył mi dziś mały problem, mianowicie przestały świecić, jak włączę zapłon i wyłącze... to przy uruchomieniu obojętnie w który migną wszystkie raz i to by było na tyle. Ktoś się z tym spotkał? Z przodu są zwykle, z tylu ledy z opornikami.

2. Jakie zębatki zastosować w tym moto na razie mam 15 - 45, to chyba optymalne?

3. Jak to jest z zawiasem z przodu, należy go maksymalnie wpuścić?

4. Problem że sprzęgłem. Założyłem wszystko TRW oprócz przekladek... sprzęgło zjaralo się na pierwszym mocnym treningu w terenie. Teren nie pozwolil mi tego wyczuć wcześnie. jTeraz założyłem stare tarcze i przez chwilę było ok, jednak znowu po wylocie na miasto po jakimś  czasie, zaczęło się  slizgac, po rozkminie... wydaje mi się że sprężyny mogą być gowniane i nie dają sobie rady. Ktos sie tym spotkał?

Dzięki z góry

Na pokładzie YZF-R1 07' GASGAS EC300 9' R1200GS 11' :)

2

Odp: WR450 - Kilka pytań

Jeżeli sprzęgło się ślizga, a nie ma to związku z niewłaściwym olejem (tak zakładam, że nie wlałeś samochodowego) to sprężyny/docisk do wymiany. Z tym, że jeżeli przekładki masz już upalone i są albo fioletowe, albo mają powierzchnię jak lustro/polerowana nierdzewka to też należy je wymienić razem z dociskiem.

Co do przerywacza, sprawdzałeś już coś? Wyciągnij jedną żarówkę na stronę i sprawdź co się dzieje. Spróbuj te ledy odłączyć.

Przełożenia wedle uznania. Ja miałem endurowe seryjne na kołach sm - jechał 142 na odcięciu, ale mi to starczyło. Z zawiasem się nie bawiłem.

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]

3

Odp: WR450 - Kilka pytań

Dodam aby sprawdzić luz linki sprzęgła.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

4

Odp: WR450 - Kilka pytań

Pogadałem ze znajomym elektrykiem, drogi są dwie, albo dostały zwarcia gdzieś na instalacji, albo padł przerywacz. Zmierzę to na wolną chwilę, może jutro i dam znać. Podejrzewam instalację.

Olej wcześniej latał na 300v, teraz przerzuciłem się na Eni Agip, we wszystkich moto, swoją drogą polecam.
- linka sprzęgła, na bieżąco kontrolowałem napięcie, popuszczałem - wrażenie jakby puchło. 
- obstawiam sprężyny, bo są dość tanie z TRW, wymienię na próbę na stare.
- przekładki mają "naturalny" kolor, na próbę potraktuję je papierem ostrym, i tak całość do wymiany i tak.
- co ciekawe na zimno po złożeniu, nic się nie działo - im dłużej (cieplej) tym gorzej, obstawiam sprężyny.

Sprawdzę jeśli mi się uda jutro wszystko rozebrać i dam znać.

Na pokładzie YZF-R1 07' GASGAS EC300 9' R1200GS 11' :)