tak SAG masz ?
Free sag powinien znajdować się w przedziale 5-10% całego skoku zawieszenia. W przypadku SXV:
przód - 13-27 mm
tył - 12-25 mm
Kolejną sprawą jest zmierzenia Race SAG - czyli ugięcia motocykla z kierownikiem w pełnym stroju w pozycji "do jazdy". Jest to bardzo ważne, bo przesunięcie tyłka na kanapie o kilka cm, może zmienić sag nawet o 10-15%.
Mierzymy od pełnego wyciągnięcia zawieszenia.
Prawidłowe wartości to 25-30% (dla tyłu) i 8-9% (dla przodu) skoku całego zawieszenia - mniejszy skok, na bardziej asfaltowe tory, większy, gdzie jest sporo sekcji off.
przód: 22-25mm
tył: 63-75mm
Jak masz SAG dobry, może nie trzeba zmieniać sprężyny, tylko zrobić re-valving.
Gierwi - jak zmieniasz sprężynę o 0.1-0.2kg, to faktycznie pewnie da się ogarnąć to na seryjnych bebechac.
Jeżeli jednak zmieniasz sprężynę, na dużo twardszą, np. jak ja z 5.6 na 6.4 to niestety seria nie daje rady...
MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450