1

Temat: Przeróbka z cross na SM

Witam.
Pytanie do starych wyjadaczy jak zabrać się za przerobienie cross na sm tzn. jakie koła wybrać, co z napędem i jak dobrać odpowiednią liczbę zębów, o czym nie można zapomnieć przy takim zabiegu i jakie są tego koszty tak + -. Chodzi mi o zebranie jak największej ilości rad itp. w jednym miejscu. Dziękuje wszystkim i każdemu z osobna za chociaż najmniejszą informacje. Pozdrawiam

KTM SMC 690

2

Odp: Przeróbka z cross na SM

Jakie moto?

EXC 525 in progress

3

Odp: Przeróbka z cross na SM

Na pierwszy ogień idzie husqvarna te 450. Ale zależy mi na info. ogólnych w sensie jak sobie z tym poradzić przy różnych modelach.

KTM SMC 690

4 Ostatnio edytowany przez Dziku (2018-05-26 20:17:23)

Odp: Przeróbka z cross na SM

od 2000zł do powiedzmy... 40 000zł? Ale bezpieczniej/lepiej jest liczyć od 3000zł wzwyż.

Edit: Bier te koła, bo prawie za darmola [url]https://www.olx.pl/oferta/kompletne-kola-supermoto-husaberg-fe-501-ktm-husqvarna-i-inne-CID5-IDuy7N7.html#b22698a571[/url]

EXC 525 in progress

5 Ostatnio edytowany przez niwy (2018-05-26 20:57:16)

Odp: Przeróbka z cross na SM

powiem jak wyglądało to u mnie:

koła crossowe rozplotłem i wysłałem do pana z GNmotors. Ugadałem się na niecałe 2000zł z nowymi obręczami, szprychami i zapleceniem.

Hamulec liczyłem około 2000zł i się wiele nie pomyliłem. Udało się kupić o Małego cały zestaw Motomastera.
Można spróbować na początek dać adapter do zacisku i dużą tarczę. Zobaczyć czy starcza hamulca, jak tak to koszta idą w dół.

Przełożenia: nie mając odniesienia założyłem do YZF450 seryjne, czyli 13/49 i dla mnie zdecydowanie na krótkie. Wydaje mi się że 3 zęby z tyłu to minimum zdjąć trzeba, a i podpytałem że wiecej. Niestety bez prób się nie obejdzie.

Opony: to już zalezy jakie mają być, wiec i cena różna.

Tyle styka aby było to już SM.

SMR 570 '01 ---> YZF 450 '07

6

Odp: Przeróbka z cross na SM

grykawrc napisał/a:

Na pierwszy ogień idzie husqvarna te 450. Ale zależy mi na info. ogólnych w sensie jak sobie z tym poradzić przy różnych modelach.

Jak chcesz sobie popyrkać raz na jakiś czas to OK, ale jak tylko SM to daruj sobie. Bez zawiasu przód od SM będzie bryndza. Tak - da sie jeździć, ale przy każdym, mocnym hamowaniu masz wrażenie, że wylecisz przez kierę :D

I jak będziesz szukał kół to nie patrz na to, że w ogłoszeniu jest napisane, że pasuje do miliona modeli. Kupuj na piastach do swojego, bo później trzeba się pierdolić z łożyskami, tulejkami i innymi pierdołami.

Freeride 350

7

Odp: Przeróbka z cross na SM

JacekL napisał/a:

I jak będziesz szukał kół to nie patrz na to, że w ogłoszeniu jest napisane, że pasuje do miliona modeli. Kupuj na piastach do swojego, bo później trzeba się pierdolić z łożyskami, tulejkami i innymi pierdołami.

Albo piasta tylna/przednia może być za wąska/za szeroka, tylne koło będzie wymagało adaptera, bo tarcza za mała/za duża.
Bez 2k zł nawet nie podchodź,
- koła do Husqvarny to koszt 1400-1600zł, więcej bym nie dał, bo masz tam obręcz 4,25'' z tyłu a to zbija cenę.
- zacisk może być z KTM-a, lub Husqvarny SMR, ważne, żeby miał 4 tłoczki, koszt 200-300zł
- pompa od Aprilii SXV, jest radialna i seryjnie występuje w SM, koszt 300-400zł
Tyle. Ja do przeróbki EXC 525 na SM wywaliłem już z 7 klocków (zawias przód/tył, pułki + koła BEZ OPON + hamulec) i MOŻE na wrzesień moto będzie gotowe, a to okazje cenowe były. Wszystko zależy jak do tego podejdziesz.

EXC 525 in progress