1

Temat: Honda XR650R USD konwersja CRF, SXV

Ze względu na fakt, że coraz więcej Hond XR650R u nas na forum, postanowiłem opisać możliwości konwersji jej przedniego zawieszenia. Opis przyda się też ludziom latającym ostro enduro. Temat ogólnie znany jednak wszystkie opisy pochodzą mniej więcej z 2005 więc nie uwzględniają nowych możliwości oraz części. Możliwości jest wiele. Najbardziej znaną jest konwersja zawieszenia z Hondy CRF 250/450r. Innym, mało znanym, rozwiązaniem jest zamontowanie całego zawieszenia od Hondy FMX 650. Rozwiązanie dobre dla początkujących i bardzo nisko budżetowe. Cały zawias z kołem, zaciskiem, pompą i innymi pierdołami da się wyrwać za grosze na alledrogo lub  olx. Innym rozwiązaniem jest wstawienie zawieszenie WP48. Kolejnym rozwiązaniem, którego już w ogóle nie znalazłem na sieci jest konwersja zawieszenia z Aprili SXV 450/550. Gdzieś na sieci udało mi się znaleźć informację, że zostało ono kiedyś wstawione do CRF’y. Wszystkie historie o pękaniu ramy po konwersji do USD można włożyć pomiędzy bajki ale to nie czas i miejsce na tego typu wywody.

Zacznę od konwersji zawieszenia od CRF. Najłatwiejszym rozwiązaniem jest zastosowanie gotowych półek pasujących do XR np. z emigracing, którzy oferują półki i gotowe ośki do przedniego koła od XR. Ze względów cenowych dla większości nieosiągalne.

Ze względu na ilość dostępnych części na rynku wtórnym nie ma problemu ze zdobyciem części w przystępnych cenach. Zawieszenie od CRF poddaje się dosyć łatwo modyfikacjom przy w miarę rozsądnych kosztach.

Na początek kilka faktów. Łożysko dolne w XR ma wymiary 30/51/15 (wewnętrzna/zewnętrzna/wysokość) i w większości wypadków jest to te samo łożysko co dolne w CRF (należy sprawdzić rocznik CRF bo były roczniki z łożyskiem chyba 49). Górne łożysko 26/47/15 czyli jest już inne niż dolne i inne niż w CRF – zmiana szerokości trzpnia.

Najłatwiejszym rozwiązaniem jest  wymiana samego łożyska górnego – tak jest to możliwe. Łożysko z Allbalsa kosztuje 25$ nr. 99-3540-5 jest to łożysko 30/47/12 czyli należy dodać podkładkę 3mm, która jest też w zestawie z łożyskiem (łożysko jest używane do konwersji zawieszeń w ścigach). Ujmując rzecz prościej ładujemy całe półki i nie bawimy się w żadne przeróbki. Wadą jest osiągalność łożyska w Polsce. Nasz przedstawiciel AllBalsa nie zawraca sobie głowy pojedynczymi łożyskami i dostępność jest zerowa a czas oczekiwania nieskończoność.

AllBalls udostępnił stronę ułatwiającą dobór łożysk podczas konwersji zawieszenia [url]http://www.allballsracing.com/index.php/forkconversion[/url]

Jeżeli wybieramy opcję przerobienia trzpnia/półki to mamy do wyboru dwie opcje:
1.    W półki od CRF wbijamy trzpień od XR. Należy pamiętać, że trzpień z XR jest niższy od trzpnia z CRF co jest spowodowane grubością górnej półki w XR i CRF. Dlatego należy zmodyfikować górną półkę od CRF zgodnie z [url]http://home.comcast.net/~ledrocnoc/CRFClampMods/[/url] http://home.comcast.net/~ledrocnoc/CRFClampMods/CRFClampMods_02.jpg
2.    Należy stoczyć główkę trzpnia od CRF pod łożysko i nakrętki od XR. Zaletą jest brak konieczności modyfikacji górnej półki CRF [url]http://forum.supermoto.pl/topic21177-xr650r-by-sledziu.html[/url]
[url=https://www.bikepics.com/pictures/2737696/]https://www.bikepics.com/pics/2015/04/22/bikepics-2737696-800.jpg[/url]

W obu przypadkach należy dorobić tulejkę do górnej półki CRF ponieważ trzpień od XR jest węższy od CRF.
[url=https://www.bikepics.com/pictures/2737698/]https://www.bikepics.com/pics/2015/04/22/bikepics-2737698-800.jpg[/url]

Najlepiej jest stosować półki od CRF powyżej 2005 roku ponieważ nie ma problemu z ogranicznikami. Jeżeli zastosujemy półki z mocowaniem amortyzatora skrętu (w moim przypadku CRF250R 2014) to będzie ono nam zaczepiało/blokowało o główkę ramy. Rozwiązania: wyciąć mocowania amortyzatora skrętu lub zeszlifować główkę ramy. Ze względu na to, że planuje wsadzenie amortyzatora wybrałem opcję numer 2.
[url=https://www.bikepics.com/pictures/2737699/]https://www.bikepics.com/pics/2015/04/22/bikepics-2737699-800.jpg[/url]

Aby było łatwo i szybko z zawieszeniem (o ile już mamy przerobioną XR na supermoto) najlepiej stosować lagi od CRF z lat 02-03. Posiadają takie same mocowanie zacisku jak nasza XR605R. Na dzień dzisiejszy dostanie lag z roczników 02-03 graniczy z cudem lub jak kto woli kupić szrot to czemu nie. W moim przypadku zakupiłem lagi od Hondy CRF250R SM z 2007 i poszedłem po najmniejszej linii oporu wstawiając przednie koło wraz z ośką od Hondy CRF plus adapter odpowiedni. Dla tych którzy będą dopasowywać koło od XR: przednia oś w XR: 17mm w CRF: 20mm oraz przykład [url]http://supermotojunkie.com/showthread.php?92266-Changing-the-XR650R-forks-to-CRF450R-USDs&p=1209481#post1209481[/url]

Adaptery zacisków:
pod standardowy dla crf 250 2006
Braking 320mm OEM Caliper Bracket POW83 - 75$, 66$ ebay
Moto-Master 211010 - 68$
Moto-Master 210002 Supermotard Racing 4-Piston Caliper Kit for Honda - 451$
EBC Brake Caliper Relocation Bracket for the SuperMoto Front Brake Rotor - BRK006 - 72$
Talon Brake Brackets CRF250R/X 04>    TB16 - 74funty
goldsped GS-K813 Für alle Honda CR CRF mit 47er Showa Gabel - 42euro
purte1 Bracket for radial caliper on Honda CR - 107euro
magura kit CRF450R 05-06    1704-0210 -$1,424.00
Lucas/TRW MCZ321 348.15pln

Mam adaptery pod oem zacisk (taki sam jest w XR i CRF różnica jest tylko w adapterze OEM w rocznikach CRF 04>) MotoMastera (jakościowo i masowo najgorszy, najmniej wytrzymały jak z plasteliny), Talona (solidny kawał aluminium) i Brakinga (najlepszy według mnie). Jeżeli ktoś chce zamontować zacisk radialny może przerazić się z cenami adapterów. Najtaniej wychodzi dla XR/CRF02-03 bodajże Braking POW802.

XRka po przeszczepie:
[url=http://www.bikepics.com/pictures/2722514/]http://www.bikepics.com/pics/2015/02/05/bikepics-2722514-800.jpg[/url]

Istnieje możliwość zaadaptowania innych zawieszeń dlatego podaje też ich wymiary:
Showa 47mm
Upper - 52.9mm
Lower - 58.3mm

WP 48mm
Upper - 54.0
Lower - 60.0

SXV
Top clamp area: 53.70mm
Bottom clamp area: 59.06mm

Kilka stron na których bazowałem podczas konwersji:
Konwersja XR400 [url]http://www.rockseven.com/xr400/usd.asp[/url]
Konwersja Sledzia [url]http://forum.supermoto.pl/topic21177-xr650r-by-sledziu.html[/url]
Konwersja przez obróbkę półek [url]http://home.comcast.net/~ledrocnoc/CRFClampMods/[/url]
[url]http://www.emigracing.com/[/url]
Przeszczep zawieszenia w KLR w drugą stronę [url]http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=644649[/url]

Jak dojdą osłony lag od SXV to wstawię jeszcze opis konwersji zawieszenia od Aplki. Na razie zawieszenie od CRF jest na sprzedaż jak ktoś by był zainteresowany pisać na pw.

Honda XR650R w jedynej słusznej wersji SM - SXV Forks, Magura caliper
Honda CRF150F
Honda CRF70F na małych brudasach
Honda CRF50F na maleńkich brudasach

2

Odp: Honda XR650R USD konwersja CRF, SXV

Kozak post , dzięki na pewno się przyda.

Litrowy Gixer

3 Ostatnio edytowany przez Gamut (2016-11-03 02:25:42)

Odp: Honda XR650R USD konwersja CRF, SXV

Myślisz że dałoby radę przeszczepić przód usd Marzocchi Shiver?

XR650R

4

Odp: Honda XR650R USD konwersja CRF, SXV

mija sie z celem ladowacie 45mm zawiasu od motocykla ktory wyazy 93kg. ostatnio w niemcowni poszly Marzocchi z radialna stopa, zaciskiem magury oraz polkami cnc pod crf za 150euro = malo przerobek.

Honda XR650R w jedynej słusznej wersji SM - SXV Forks, Magura caliper
Honda CRF150F
Honda CRF70F na małych brudasach
Honda CRF50F na maleńkich brudasach

5

Odp: Honda XR650R USD konwersja CRF, SXV

Witam
Sprzedam komplet łożysk do zmiany zawieszenia od CRF bez przerabiania sztycy i półki

6

Odp: Honda XR650R USD konwersja CRF, SXV

Również mam takie łożyska

XR650R