1 Ostatnio edytowany przez Spidi (2018-05-03 18:09:06)

Temat: Zestaw kół SM - kilka pytań

Heja,

Pojawiło się na alledrogo coś takiego.
[url]http://allegro.pl/kola-supermoto-naped-hamulce-ktm-husaberg-i7325622194.html#thumb/5[/url]

Wygląda na to, że zacisk dedykowany do tarczy jest ale brak pompy więc trzeba jeszcze dokupić pompę.

1. Domyślam się, że seryjna pompa tego nijak nie obsłuży - dobrze myślę?
2. Ile warte są sam zacisk i przednia tarcza osobno?
3. Jest ktoś z was w stanie ocenić czy ten zacisk podejdzie do EXC 2016 bez kombinowania?
3. Czy są adaptery dla seryjnego zacisku na taką tarczę jak w linku czyli 310? Z tego co widzę najczęściej jest 320 albo zdecydowanie mniej...

Trochę drogawo się wydaje szczególnie, że mi w sumie nie zależy na kompletnym zestawie. Opony i tak pewnie zmienię, napędu kompletnego zmieniać nie chcę bo zależy mi by przekładka między małymi a dużymi kołami była szybka. To samo z hamulcami - raczej pójdę w kierunku dużej tarczy i seryjnym heblu na adapterze...

Za podobny hajs mogę kupić zupełnie nowy zestaw z GN Motosport - wszystko ładne, nowe i z gwarancją. Przez zestaw mam na myśli koła, tarcze, zębatkę i adapter do dużej tarczy. Opony tak czy siak trzeba doliczyć w obu przypadkach. Muka z GN jest taka, że szef który zapłata koła gdzieś wyjechał i gdybym się zdecydował to realizacja dopiero w drugiej połowie maja... a jeździć się chce! :P

Będę wdzięczny za podpowiedzi.

SPIDI

Subiektywnie o motoryzacji z charakterem
Facebook.com/SpidiFreestyle

2

Odp: Zestaw kół SM - kilka pytań

1. Seryjna na pewno obsłuży, choć wiadomo, że z większą będzie lepiej.
2. Co do wartości, wszystko kwestia kto ile zapłaci. Za ile wystawić to kwestia czy chcesz sprzedać, czy sprzedawać.
3. Mocowanie zacisku jest takie samo jak w starszych, więc podejdzie.

Szybciej przy przekładce będzie jak dokupisz przewód i pompę do tego zacisku. Mniej zabawy przy przekładaniu całego hamulca niż zabawy z jarzmem na seryjnym zacisku.

PBM

3

Odp: Zestaw kół SM - kilka pytań

DumDum napisał/a:

1. Seryjna na pewno obsłuży, choć wiadomo, że z większą będzie lepiej.
2. Co do wartości, wszystko kwestia kto ile zapłaci. Za ile wystawić to kwestia czy chcesz sprzedać, czy sprzedawać.
3. Mocowanie zacisku jest takie samo jak w starszych, więc podejdzie.

Szybciej przy przekładce będzie jak dokupisz przewód i pompę do tego zacisku. Mniej zabawy przy przekładaniu całego hamulca niż zabawy z jarzmem na seryjnym zacisku.

Dzięki za podpowiedź.
Co do wartości chodziło mi o jakieś przybliżone kwoty, takie żeby w razie W sprawnie sprzedać a nie sprzedawać miesiącami. ;)
Nowa tarcza pewnie koło tysiaka a zacisk pewnie dwa razy tyle?

Jeśli chodzi o przekładki - dzięki za radę. Wydawało mi się, że tak jest szybciej. Miałem kiedyś adapter i była to dosłownie chwila. tu trzeba za każdym razem bawić się jeszcze z pompą i przewodem ale pewnie masz rację. Muszę to przemyśleć...

SPIDI

Subiektywnie o motoryzacji z charakterem
Facebook.com/SpidiFreestyle

4

Odp: Zestaw kół SM - kilka pytań

[url]https://ktmsklep.pl/powerparts/produkt/173709/4-tloczkowy-zacisk-hamulca[/url]

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

5

Odp: Zestaw kół SM - kilka pytań

Nowa tarcza niecałe 500€, żeby szybko sprzedać to myślę, że jakieś +/-1000zł za komplet. Gdzieś w sieci wisi używany zacisk za 1200zł.
Co do przekładania, jarzmo zawsze odkręcasz, dojdzie tylko odkręcenie pompy (jedna, lub dwie śruby) i mocowanie przewodu.

PBM

6 Ostatnio edytowany przez Dzinkss (2018-05-07 03:36:48)

Odp: Zestaw kół SM - kilka pytań

Zjedz cenę i się nie zastanawiaj. Zacisk zakładasz p&p bez żadnego adaptera. Tysiaka to regeneracja takiej tarczy, sam zacisk od 600zl wzwyż w zależności od koloru, ori pompa „spuchnie”.

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

7

Odp: Zestaw kół SM - kilka pytań

Dziękuję panowie. Trochę mi rozjaśniliście temat... ;)

SPIDI

Subiektywnie o motoryzacji z charakterem
Facebook.com/SpidiFreestyle

8

Odp: Zestaw kół SM - kilka pytań

Co finalnie kupiłeś Spidi?

www.4ride.pl
FE 501 '02 ->FS650 '04 ->Hypermotard 796 '11 ->ZXR 400 '01 ->SXS 540 '03 ->YZ 450F '04 -> SMC 660 '04 -> Hypermotard 1100 '08

9

Odp: Zestaw kół SM - kilka pytań

Kupiłem zestaw z tego linka wyżej.

Na miejscu okazało się, że gumy mają co prawda jeszcze sporo mięcha ale są już mocno stare - tak więc śmietnik.
Poza tym tarcza faktycznie funkiel nówka. Tył też przyzwoity.
Zacisk widać, że używany ale w ładnym stanie. Zdecydowanie nie jest zmęczony życiem, do tego prawie nowe klocki, przewód hamulcowy i pompa z LC4 - kompletna również nie zniszczona.
Same koła też są w miarę OK ale trochę zaniedbane i widać po nich, że nie są to nówki. No ale jak trochę je doczyszczę po swojemu myślę, że nie będzie źle.

Także koniec końców chyba niezły deal.
Ah... i dostałem jeszcze czarny błotnik SM i cały kompletny napęd ale nie wiem czy będę go przekładał bo nie wiem czy będzie mi potrzeba aż tyle prędkości. ;)

SPIDI

Subiektywnie o motoryzacji z charakterem
Facebook.com/SpidiFreestyle

10

Odp: Zestaw kół SM - kilka pytań

Tylna piasta jest z zabierakiem chyba prawda?

www.4ride.pl
FE 501 '02 ->FS650 '04 ->Hypermotard 796 '11 ->ZXR 400 '01 ->SXS 540 '03 ->YZ 450F '04 -> SMC 660 '04 -> Hypermotard 1100 '08

11 Ostatnio edytowany przez Spidi (2018-05-09 22:49:04)

Odp: Zestaw kół SM - kilka pytań

Nie, normalna przykręcana zębatka tam siedzi.
Koła były z EXC 525 chyba z 2007 roku.

SPIDI

Subiektywnie o motoryzacji z charakterem
Facebook.com/SpidiFreestyle

12 Ostatnio edytowany przez toivias (2018-07-28 22:39:13)

Odp: Zestaw kół SM - kilka pytań

ogarnięte

www.4ride.pl
FE 501 '02 ->FS650 '04 ->Hypermotard 796 '11 ->ZXR 400 '01 ->SXS 540 '03 ->YZ 450F '04 -> SMC 660 '04 -> Hypermotard 1100 '08