1

Temat: Płyn chłodniczy w komorze

Witam wszystkich pytanie mam, pacjent Husqvarna te 610 SM.
Problem wygląda tak, 4 mies temu przeprowadziłem generalke w silniku robił to jeden z lepszych mechaników w mojej okolicy, motocykl był odpalany parę razy trochę jeździłem nie katujac go, potem stał ok 4 tyg i jak chciałem się przejechać nie odpalił sprawdziłem świece wszystko spoko działa ale wykryłem płyn chłodniczy w cylindrze aż wytrysna przez otworek na świece kiedy ruszyłem kopką. Wykluczam cylinder jak i głowice a także uszczelke, kompresja się nie zmieniła dalej można dosłownie skakać po kopce bez odprężnika ani rusz a jakimś cudem płyn się tam dostał, podejrzewam uszczelke na pompie płynu chłodniczego i teraz pytanie do was jak mogę osuszyć komorę nie rozbierajac silnika czy jest sens się bawić czy można wgl tak zrobić słyszałem że szczykawka i wężyk dały by radę potem wlać trochę paliwa uzupełnić w chłodnicy i by odpalił ta uszczelke i tak zrobię tyle że chce zobaczyć czy odpali jak chodzi itp co wy myślicie macie jakieś sposoby żeby osuszyć komorę bez rozwalania pół motocykla?

Pozdr. Maciej ;)
--------------------
Husqwarna TE610 SM / na sprzedaż
KTM 525 SM

2

Odp: Płyn chłodniczy w komorze

Nie rozkładałeś a wszystko wiesz.
Jak możesz wykluczać cylinder, uszczelkę, głowicę? Przecież tego nie wyczujesz na kopce?
Innej opcji dostania się płynu nie widzę? Chyba, że ktoś na złość wlał Ci go przez otwór świecy.
Jakby padła uszczelka na pompie wody to płyn zmieszałby się chyba z olejem a nie wleciał do cylindra - bo jak?

Jak woda leci i go odpalisz bo tak Ci się widzi to nie zdziw się jak go zatrzesz.

PS. Jaki robiłeś remont? Silnik na nikasilu czy na tulei?
Obstawiam tuleję która się zapadła jak silnik ostygł.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

3

Odp: Płyn chłodniczy w komorze

Jak masz kopkę w TE610 to wyczuwam jakiś bardzo stary model, czyli niespodzianki w chooj czas start.

EXC 525 in progress

4

Odp: Płyn chłodniczy w komorze

Heh motocykl z pompą wody ale bez pompy oleju:P Genialne!!

5

Odp: Płyn chłodniczy w komorze

Pewnie ci inżynierowie przeszli potem do Husaberga ;), jeśli faktycznie tuleja opadła, to będzie już drugi przypadek w starej Husce tu na forum (poprzednio tak się stało w 570-tce).

EXC 525 in progress

6

Odp: Płyn chłodniczy w komorze

Wykluczam bo uszczelke pod głowica bo jeżeli by poleciała dmuchalo by w chłodnice a tego nie ma poza tym kompresja by spadła gdyby była nieszczelnośc a to jest bez zmian, jeżeli chodzi o głowice jest nowa więc nie ma jak cylinder na tulei jak coś i też były nowe pierścienie nowy tłok byłem przy remoncie a do świecy na złość się nie dostaniesz bo żeby ją odkręcić trzeba zdjąć plastiki i bak tak stary model bo to 95 rok pompa jest na wysokości mniej więcej łączenia głowicy z cylindrem i tm jest uszczelka na walku i przez tą uszczelke mogło się powoli sączyc olej planuje zmienic a póki co spróbuję wyssac ten płyn strzykawką i wężykiem dolać trochę paliwa do komory i uzupełnić płyn chłodniczy zobaczymy czy odpali

Pozdr. Maciej ;)
--------------------
Husqwarna TE610 SM / na sprzedaż
KTM 525 SM

7

Odp: Płyn chłodniczy w komorze

Albo uszczelka albo tuleja.

Ty nie patrz że nowe czy że po remoncie.
Właśnie przez to że nowe i po remoncie są największe szanse na usterkę.
Obstawiam tuleję.
Uszczelki nie odczujesz na kopce.
Co do pompy to masz chyba pompę-> uszczelniacz-> łańcuszek rozrządu -> krzywki wałka. Jak poleci uszczelniacz to płyn leci na dół karterów tam gdzie pracuje łańcuszek rozrządu. Choć powinien być przelew gdzie płyn wyleci na zewnątrz przez otwór pod pokrywą pompy?

Zresztą po co się pytasz skoro wszystko odrzucasz.
Twój motocykl - rób jak uważasz.

http://i595.photobucket.com/albums/tt38/PaulFitzGallery/SM610/IMG_1767.jpg

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

8 Ostatnio edytowany przez kakarotto (2018-03-30 23:48:29)

Odp: Płyn chłodniczy w komorze

Miałem takie moto. Jak przedmowca pisze, nie ma połączenia komory cylindra z pompa, jedyna droga to mikro, lub większe, pekniecie glowicy, cylindra lub uszczelki. Nie licz, że mały przedmuch uszczelki będzie dawał fontanne z chłodnicy. Możesz sobie na popularnym serwisie aukcyjnym kupić zestaw do sprawdzania obecnosci spalin w układzie chłodzenia za parenaście złotych. Ogólnie to po tym co piszesz to masz małe doświadczenie z mechanika w dużych jednocylindrowcach, z tą starą husqa się dużo nauczysz, uwierz mi, ale będzie to droga nauka.

9

Odp: Płyn chłodniczy w komorze

Jeżdżę od 7 lat ale fakt zawsze miałem swoich mechaników, cała rodzina jest zmotoryzowana i wszyscy jeżdżą na sprzetach typu raptor warrior czy ltz, wr450, exc450, sx250.
A jeżeli chodzi o moto to już sam nie wiem, chyba znowu go komuś dam żeby go rozłożył i zobaczył co tam się dzieje...

Pozdr. Maciej ;)
--------------------
Husqwarna TE610 SM / na sprzedaż
KTM 525 SM

10

Odp: Płyn chłodniczy w komorze

Ty masz tyle płynu w komorze spalania, że musisz go wysysać strzykawką ?
Próbujesz to jeszcze odpalać ?
Trzeba zdjąć całą górę, porządnie zweryfikować i odnaleźć przyczynę usterki.
Pomysły z pompą wody są nie poparte żadnymi realnymi dowodami.
Jesteś pewien, że to płyn chłodniczy? Może to jednak benzyna ? W benzynę uwierzył bym bardziej.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

11

Odp: Płyn chłodniczy w komorze

To na 100000% płyn, benzyna ma swój zapach a generalnie jak odkrecilem świece i kopnąłem kopką to wytrysnelo coś takiego trochę różowego nie pachnące niczym więc no tak myślę brat mechanik też powiedział że to na 100000% płyn

Pozdr. Maciej ;)
--------------------
Husqwarna TE610 SM / na sprzedaż
KTM 525 SM

12

Odp: Płyn chłodniczy w komorze

Może nie jest to zbyt zgodne z BHP, ale płyn chłodniczy ma zwykle słodki smak :)
Szukaj nieszczelności w uszczelce głowicy, cylindrze i głowicy.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL