16

Odp: SMC-r 690 2016 r. Przerabiamy

Nie, to jest sprężyna o innej mocy.  Chodzi o to, że jestem za lekki do sprężyny, która jest w standardzie i nie jestem w stanie ustawić SAGów pod siebie co skutkowało skakaniem tyłu podczas ostrego hamowania. Standartowo sprężyny są robione, na kierowców o wadze około 80 kg a ja ważę 65 kg i ustawienie zawieszenia jest w moim wypadku nie możliwe. Więc w gruncie rzeczy to będzie sprężyna bardziej miękka od standartowej (niech mnie poprawi ktoś doświadczony jeśli się mylę). W każdym razie panowie z WP polska dobrali ją pod moją wagę.

KTM SMC-R 690 - był :(
Husqvarna FS450  #510  :)

17

Odp: SMC-r 690 2016 r. Przerabiamy

Instrukcja przewiduje chyba trzy twardości: standard, twardszą i bardziej miękką i one są dostępne u dealera. Rozumiem że zamawiałeś w WP Poland? Możesz powiedzieć ile kosztuje? Ja potrzebuję twardszą, bo ciuchach to mam ok. 100 kg.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

18

Odp: SMC-r 690 2016 r. Przerabiamy

A miales probe regulacji zawieszenia na torze, przez kogos, kto ogarnia temat ?

Od tego bym zaczal. Sama zmiana sprezyny moze zrobic wiecej zlego niz dobrego. Wg mnie tarka po zmianie sprezyny moze nie zniknac :-)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

19 Ostatnio edytowany przez Żonkil (2018-02-23 08:59:07)

Odp: SMC-r 690 2016 r. Przerabiamy

Z tego co ja kojarzę, to KTM przewiduje dwie twardości. W KTMie w Katowicach twierdzą, że coś takiego jest nie dostępne (dlatego zamawiane z WP).[url=https://ktmsklep.pl/schemat/250707/amortyzator-tyl#schemes_controls]Tutaj[/url] jest napisane (pozycja 32), że są dwie twardości czyli 220mm 80 Nm/mm, którą ja zamówiłem, oraz standard czyli 220mm 85 Nm/mm (mam do sprzedania). Cena jak w katalogu czyli 750 zł za 80Nm/mm. Ale jak chcesz się czegoś dowiedzieć to najlepiej zadzwonić do WP i pogadać. Możesz jeszcze poszukać czegoś z Ohilsa, bo z tego co się orientuje można u nich dobrać sprężynę do tego amorka i są tańsze niż WP.

KTM SMC-R 690 - był :(
Husqvarna FS450  #510  :)

20 Ostatnio edytowany przez Żonkil (2018-02-23 09:06:35)

Odp: SMC-r 690 2016 r. Przerabiamy

Levis miałem i to parokrotnie przez różnych doświadczonych ludzi.  Wszyscy zgodnie powiedzieli, że jestem stanowczo za lekki do tej sprężyny. Po regulacjach skakanie tyłka się trochę uspokoiło, ale dalej skacze. A na standardowej sprężynie brakuje mi jakiś 30-40 % ugięcia sprężyny do wejścia w zalecane Sagi.

No i miło by było jak byś uzasadnił swoją wypowiedź, bo w sumie to napisałeś, że coś uważasz nie argumentując tego, a to za wiele nie wnosi.

KTM SMC-R 690 - był :(
Husqvarna FS450  #510  :)

21

Odp: SMC-r 690 2016 r. Przerabiamy

Shimming w amortyzatorze przewidziany jest pod standardiwa sprezyne. U mnie po zmianie sprezyny standardowy zakres regulacji nie byl w stanie ustawic poprawnie zawieszenia.

Innymi slowami. Zawias moze dobijac i za wolno wstawac.

Kazdy przypadek jest inny. U mnie tarke calkowicie wyeliminowalo dopiero sprzeglo antyhoppingowe

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

22 Ostatnio edytowany przez Dzinkss (2018-02-23 09:29:24)

Odp: SMC-r 690 2016 r. Przerabiamy

^^ idąc tym tokiem rozumowania tez powinieneś bez problemu wyregulować pod swoją wagę ori sprężynę  regulując ja odwrotnie. A podskakiwanie tylnego koła nie koniecznie wskazuje na sprężynę. Antyhop jest tam na pokładzie? Jak nie ma to tylko chirurgiczne operowanie sprzęgłem zniweluje ten efekt, a w każdym innym przypadku zawsze się zgubi, a im mocniejszy singiel tym trudniej nad tym zapanować. A na setting zawieszenia nie ma złotej recepty, a sprawa indywidualna osiągnięta na zasadzie prób i błędów. Tez ważę tyle co Gierwi i na standardowych sprężynach (75kg) zawsze miałem wrażenie „bujania”

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

23

Odp: SMC-r 690 2016 r. Przerabiamy

Antyhop jest na pokładzie. Zobaczymy jak się przejadę. Amortyzator jest przystosowany pod obie sprężyny bo chyba KTM nie podpisał by się pod Januszowaniem ,a w soim katalogu przewiduje obie sprężyny do tego amortyzatora, chociaż mogę się mylić ;).

KTM SMC-R 690 - był :(
Husqvarna FS450  #510  :)

24

Odp: SMC-r 690 2016 r. Przerabiamy

Załóż tą sprężynę, wyprowadź regulacje na zero, ustaw sag i próbuj na powtarzalnej trasie. A ktoś z tych doświadczonych ludzi zrobił jakąś rundkę i ogarniał np. podejścia slajdem?

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

25

Odp: SMC-r 690 2016 r. Przerabiamy

Jest zima więc każde zawieszenie będzie twarde.
A SAG powinno się ustawiać na zawieszeniu o temp. pracy.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

26

Odp: SMC-r 690 2016 r. Przerabiamy

Kurna, ale wy musicie zapierdalac po tych torach jak takie niuanse czujecie:)
Ja to mam perfekcyjnie ustawiony zawias jak mi z lag nie cieknie:P do reszty sie przyzwyczajam. Za cienki w uszach jestem żeby czuć różnicę w sprężynach itd:) Jedynie jak jade na szybki tor to utwardzam na pałe a jak na wolniejszy to zmiękczam również profesjonalie na pałe.

27

Odp: SMC-r 690 2016 r. Przerabiamy

Trzeba kiwdys do wyrzyka podjechac, zrobic spot supermoto i przy okazji polatac...

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

28 Ostatnio edytowany przez Żonkil (2018-02-23 14:12:15)

Odp: SMC-r 690 2016 r. Przerabiamy

Sagi były ustawiane w lato i na torze więc były robione w temp pracy. Przy ustawieniu SAGu statycznego na granicach normy, moto siadało pod moim ciężarem o jakieś 2 - 2,5 cm a to chyba trochę mało jak na tego typu motocykl.

KTM SMC-R 690 - był :(
Husqvarna FS450  #510  :)

29

Odp: SMC-r 690 2016 r. Przerabiamy

Coś mi się wydaje, że skakanie koła to był wynik zbyt mocnego hamowania tyłem a nie twojej wagi.
W supermoto latają na sagach 10-12mm i jest ok. (np. ja:)

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

30 Ostatnio edytowany przez levis (2018-02-23 14:26:25)

Odp: SMC-r 690 2016 r. Przerabiamy

A jaki masz skok zawieszenia i free SAG ?

Im cięższe moto, tym ugięcie będzie mniejsze.

Nie można porównywać wartości SAG 105kg crf z 150kg smcrem :-)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450