Odp: SMC 690 Airbox opcje
mam data logger z możliwością obsługi wielu odbiorników w tym miejsce pod dwa sloty szerokopasmówek:)
Hamownia do WOT jest dobra ale do zakresów pośrednich niestety już się nie sprawdza.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » KTM » SMC 690 Airbox opcje
Strony Poprzednia 1 2 3 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
mam data logger z możliwością obsługi wielu odbiorników w tym miejsce pod dwa sloty szerokopasmówek:)
Hamownia do WOT jest dobra ale do zakresów pośrednich niestety już się nie sprawdza.
Ja sie tym zajmuje:) Bielsko-Biała zapraszam.
No żartujesz, tyle wygrać :D Jak tylko wrócę do Polski to się do Ciebie zgłoszę.
Na wiosnę zapraszam, musi być w okolicach 15C* żeby to miało sens.
Z tego co pamiętam to dla 690 EVO1 (otwarty dolot + przelot )(chyba dla roczników 12) raczej chodziły propozycje wzbogacenia mieszanki (nawet do 6% w dolnym zakresie głównie mapa L). Mówisz że te mapy pod EVO1 są zbyt bogate (O2 off?)?
Co prawda klimat Finlandii więc może dlatego ;) Filtr stożkowy i przelot Wingsa - Mapa KM756EU12B0231 + %
L map
F map
Nie mogę sie wypowiedzieć o tej konkretnej mapie bo nie widzę motocykla. To że O2 off to raz a dwa SAS należy wyłączyć i usunąć bo inaczej zawsze będzie zbyt ubogo;P Gwarantuje że po wyłączeniu i usunięciu dopalania spalin, wyłączeniu i usunięciu sondy będzie bogato że udusisz się paliwem:) Ostatnio miałem przykład gdzie w ADV po wgraniu mapy akrapa na surowo jako mapa do dalszej budowy pokazywał AFR 10.5 i to w zimie więc przy 30C* sobie tego w ogóle nie wyobrażam :D Pewnie jak by jeszcze miał SAS'a to by było koło 13/13.5 AFR
Jeszcze jedna sprawa na którą chciałem zwrócić uwagę to mapa którą podesłałeś wygląda jak zrobiona od linijki i na 100% nie jest optymalna. Każdy kto kiedyś zajmował się budowaniem mapy wie że nie tak to się robi. Zwłaszcza dla tabeli podciśnień:)
A to tu się z Tobą nie zgodzę. SAS to tylko dodatkowe powietrze do kolektora (za zaworami dla dopalenia spalin w kolektorze, a w zasadzie katalizatorze) więc nie ma wpływu na skład mieszanki.
Nie jestem znawcą tematu ale wydaje mi się że mapa pokazuje o ile koleś zwiększył timmingi dla wtryskiwacza w danym zakresie obrotów i otwarcia przepustnicy.
Z SASem oczywiście częściowo masz rację i ja również:) SAS ma za to wpływ na pomiar który jest wykonywany już za komorą spalania, sondą lambda w kolektorze:) - rozumiesz już o co mi chodzi? Dodatkowo w silniku spalinowym są zjawiska falowe i dodatkowe powietrze podane nawet za komorą spalania częściowo niestety do niej trafi z powrotem razem z odbitą falą.
Z czasami otwarcia wtrysków również masz rację. Nie zmienia to faktu że liniowa zmiana tych parametrów % dla dużych obszarów komórek może być co najwyżej rozwiązaniem doraźnym dla kogoś kto niewiele wymaga od tego tematu. Personalizacja mapy pod konkretny silnik zajmuje masę czasu i nie wygląda to tak że wartości są podniesione w calym zakresie o 2 czy 3% i to jeszcze dla obszarów mapy nieużytkowych:P U mnie przykładowa mapa na którą teraz patrzę potrafi mieć +18% zaraz obok komórek które mają -5% :D Bo każdy silnik jest inny i jedna mapa nie zagra tak samo dobrze w dwóch identycznych motocyklach.
Reasumując problem nie jest trudny ale złożony i wymaga czasu.
Tak, rozumiem. SAS ma wpływ na to co czyta lambda (dodatkowy tlen z zaworu) ale przy dezaktywowanej sondzie nie ma wpływu na skład mieszanki. Testowałem różne warianty ale raczej zawsze z wzbogacaniem mieszanki i stąd moje spostrzeżenia. Oczywiście O2 OFF i SAS wywalony (zaślepiony). Fakt że po zwiększeniu powyżej 6% (temperatura powyżej +20stC) dymił benzyną na czarno ;). Masz rację że do takich zabaw bez szerokopasmówki i analizy nie ma co podchodzić... Przy bogatej mieszance nie jest to jakiś duży problem ale przy ubogiej może być niewesoło.
Powyższe porównanie nie jest moje a zaczerpnięte z sieci dla zobrazowania przykładu.
Oczywiście że ten motor nie zakręci się do 15k.
Więc sam widzisz:) Bogata mieszanka nie jest tragiczna ale należy częściej zmieniać olej bo szybciej traci swoje właściwości z racji na częsty kontakt z wachą.
Przy wyłączonej sondzie SAS cały czas robi swoją robotę i za komorą spalania w kolektorze bedzie ubogo. To znowu uniemożliwia poprawny odczyt z szerokopasmówki (bo tylko o niej mówię, wąskopasmówka mnie w ogóle nie interesuje)
Zgadza się. Ja tam lubię polatać z otwartym SAS ( efekt zwłaszcza przy zwalnianiu / redukcji ;).
Reasumując (bezpieczna) zabawa z filtrem i wydechem ma sens jedynie jeśli jest się w stanie odpowiednio zgrać całość za pomocą indywidualnie przygotowanej mapy. Wtedy jest z tego jakaś wymierna korzyść, a nie zbędne wydatki .
Reasumując (bezpieczna) zabawa z filtrem i wydechem ma sens jedynie jeśli jest się w stanie odpowiednio zgrać całość za pomocą indywidualnie przygotowanej mapy. Wtedy jest z tego jakaś wymierna korzyść, a nie zbędne wydatki .
Dokładnie tak w przeciwnym wypadku będzie jakiś efekt ale nie warty wydanych pieniędzy w dodatku nie wiadomo jak z bezpieczeństwem takiej mapki. Można to zrobić wszystko samemu tylko trzeba poświęcić trochę czasu, mieć zaplecze i minimum solidną podstawę wiedzy o silnikach spalinowych.
Dla przykładu standardowa mapa 690 ( do dalszych modyfikacji ) dla PCV trimuje wtryski w ten sposób:
Hehe to jest bardzo dobry przykład:) widać jak bardzo chaotycznie to wygląda.
Z ciekawosci zapytam, pierw trochę się odejmuje te wartości żeby później trochę dodać i to robi wow? :p
Nie ma to jak dodać wszystkiego po trochu... Efekt końcowy zgoła inny od zamierzonego ;)
Strony Poprzednia 1 2 3 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » KTM » SMC 690 Airbox opcje
Wygenerowano w 0.053 sekund, wykonano 83 zapytań