1

Temat: Zna się ktoś na elektryce motocyklowej?

Pacjent husqvarna smr 511 2011rok.
Chciałbym założyć u siebie przełącznik map zapłonu pomiędzy najmocniejszą a np najsłabszą, sucho/deszcz. Fajnie też by był o założyć quick shifter Ale to drugorzędna sprawa. Wiem że prawdopodobnie się da. Ja nie wiem co, gdzie i jak, nie znam się.

Hsq SMR 511
#511

2

Odp: Zna się ktoś na elektryce motocyklowej?

Ja się coś tam znam, przyjrzałem się jaki tam jest soft i jest na tyle okrojony że nie przewiduje "zapamiętania" dwóch map.
Da się to zrobić ale przy pewniej inwestycji i nie chodzi o sam przełącznik. Jak chcesz wiecej info to możesz się skontaktować ze mną na PW.
Na 100% mogę pogrzebać przy seryjnej mapie ale teraz jest na to za zimno żeby to miało sensowny efekt;)
Z husqą mało robiłem więc jak ktoś umie mnie poprawić to chętnie posłucham.

3

Odp: Zna się ktoś na elektryce motocyklowej?

Aktualnie po odpaleniu wyświetla się napis RACE MAP 2. Wiem że jest to najmocniejsza mapa dla tego Moto dedykowana pod wydech akrapovic.

Hsq SMR 511
#511

4 Ostatnio edytowany przez MAĆKO (2017-11-13 19:16:54)

Odp: Zna się ktoś na elektryce motocyklowej?

Najmocniejszy gotowiec;) Robię mocniejsze mapy:P Dodatkowo kilka prostych zabiegów mechnicznych zmienia diametralnie charakterystykę sprzętu. Seryjne mapy akrapa są zazwyczaj zbyt bogate tak asekuracyjnie bo niestety grzebanie w silnikach benzynowych niesie za sobą zdecydowanie większe ryzyko niż np. w dieslu:)

Nie zmienia to faktu że "2" w nazwie tej mapy to tylko jej oznaczenie. Komputer nie przewidział w pamięci miejsca pod drugą mapę, można je jedynie podmieniać.
Oczywiście inwestując odpowiednie pieniądze można zrobić również Switch dodatkowo łącząc to z QS którego masz w planach. Ba... można nawet zrobić launch control jak sobie tego życzysz :P

5

Odp: Zna się ktoś na elektryce motocyklowej?

Mówisz o np power commander? Na tych mapach to Na prawdę bardzo mi zależy bo sprzęt jest agresywny w terenie i na mokrym. Lekko gaz i odrazu zrywa przyczepność. Zwlaszcza na małych kołach i tych przelozeniach. Dodam że na suchym jest igła.

Hsq SMR 511
#511

6

Odp: Zna się ktoś na elektryce motocyklowej?

PC nie jest do końca rozwiązaniem ale dobrze zestrojony też daje rade. Najlepiej konfigurować seryjne ECU jeśli to tylko możliwe.
Sam PC5, rapidbike i inne podobne bez strojenia i odpowiedniego sprzętu są nic nie warte i założę się że w wielu przypadkach obniżają moc motocykla. Jako narzędzie są spoko rozwiązaniem.

7

Odp: Zna się ktoś na elektryce motocyklowej?

z tymi gotowymi mapami to zależy od motocykla - ja do gotowej mapy musiałem dołożyć 5% w całym zakresie 5% w 0-3000rpm - i dopiero zaczął jechać :D

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

8

Odp: Zna się ktoś na elektryce motocyklowej?

Gotowce nie działają P&P i zawsze jest szok jak się poprawi po akrapie i moto zaczyna jechać zdecydowanie lepiej.
Ja Levis mimo wszystko nie umiem tak całościowo traktować sprawy i jak widzę możliwość poprawy komórki po komórce to jednak daje to chyba najlepsze efekty. Też często popadam w paranoje i potrafię kilka razy dziennie latać z sondą i loggerem poprawiając mapę przed jakąś krótką przejażdżką... ;) Zmiana w pogodzie robi dużą różnicę.

9

Odp: Zna się ktoś na elektryce motocyklowej?

MAĆKO napisał/a:

) Zmiana w pogodzie robi dużą różnicę.

Wiem z 2t ze temperatura robi swoje. Tutaj akurat w airboxie jest czujnik opisany w manualu właśnie jako temperatury.

Hsq SMR 511
#511

10

Odp: Zna się ktoś na elektryce motocyklowej?

normalne silniki mają czujnik temp zasysanego powietrza, więc czy jest -10 czy +30 nie robi im to różnicy. Wiadomo, że lepiej jedzie na zimnym powietrzu, bo fizyki nie oszukasz. Ale nie ma prawa być problemów z przerywaniem czy zalewaniem.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

11 Ostatnio edytowany przez MAĆKO (2017-11-13 22:33:03)

Odp: Zna się ktoś na elektryce motocyklowej?

korekty wynikające z czujnika dolotu są robione w takim tempie że zdążysz skończyć jazdę;P

Jak jest to ja widzę najlepiej po tym co się dzieje z AFR przy temp bliskiej 0* a moto było strojone np. dla 25*
Problemów z zalewaniem i przerywaniem przy dobrej bazowej mapie nie będzie ale pełnej mocy też nie uświadczysz