16

Odp: Co kupic? Cos lepszego od DRZ??

W WR masz tytanowe zawory.
Najczęściej ludzie sprzedają WR jak przychodzi do ich wymiany lub wsadzają stalowe co pogarsza osiągi i potrafi sprawić problemy.
W WR będziesz robił remonty najczęściej. W supermoto tłok to chyba co 100mth.
Kolega walczył z alternatorem i regulatorem.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

17 Ostatnio edytowany przez Tomson (2017-10-04 15:10:51)

Odp: Co kupic? Cos lepszego od DRZ??

drz po wsadzeniu dobrego wydechu (pełnego , nie samej końcówki) , wymianie gaźnika na fcr i zrobieniu 3x3 mod lata bardzo ładnie.
Przez innych wydech tracisz troche na wadze , dodatkowo możesz wsadzić jakiś bak plastikowy i już masz pare kg mniej. Chyba że chcesz zajęcie na zimie to sobie kup wersje E i przerób porządnie na SM , wtedy będzie bajka

jak dla mnie drz na takie "zwykłe latanie" w sam raz , na koło spokojnie z 3jki idzie , prędkość przelotowa też dobra (jak na supermoto) no i co najważniejsze - bezawaryjność , jedynie co to sprawdzać stan oleju (bo przy większych przebiegach lubi go troche wziąść) , regularna wymiana oleju dobrej jakości i raz na rok zaglądąć do zaworów


Chyba że masz dużo kasy to kup ktm 690/husqa 701

DR-Z 400sm  -  LeoVince , fcr 39 , 3x3 , MotoMaster 4p

18 Ostatnio edytowany przez levis (2017-10-04 16:48:16)

Odp: Co kupic? Cos lepszego od DRZ??

LOL, to moja Apka nie idzie na 3 biegu z gazu na koło :D

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

19

Odp: Co kupic? Cos lepszego od DRZ??

levis napisał/a:

LOL, to moja Apka nie idzie na 3 biegu z gazu na koło :D

Levis technika... moja szła z 5 tyle że na stojąco:D

SXV 550 -> MT 09 -> KTM 690 SMC R -> WR450F -> EXC 300 TPI

20

Odp: Co kupic? Cos lepszego od DRZ??

No jak by miala wchodzic w gre DRZ to tylko i wylacznie w wersji E

no i oczywiscie po 20k trzeba zrobic te pierscienie itp ale to i tak w porownaniu do KTMa to pikus prawda?

Pytanie czy pomiedzy DRZ 400E jest taka roznica w mocy ze DRZ bedzie po miesciacu za slaby a EXC 525 za mocny zeby nauczyc sie latac na kole i palic gume a czy DRZ sobie z tym poradzi??

21

Odp: Co kupic? Cos lepszego od DRZ??

A czemu tylko w wersji E? Piszesz jak jakiś gimbus. To za słabe, to za mocne. Wsiadz na dobrze zrobiona drz. Chcesz się przekonać że drz(SM) ci wystarczy? Zapraszam do mnie mam do dyspozycji dwie SMki na pełnych układach i ze zrobionymi 3x3. Przejedziesz się i będziesz zaskoczony.

Xt 125--> RMZ-->SMCR --> EXC, YZF 2k3 --> SMR--> YZF 2k14 -->YZF 2k12

22

Odp: Co kupic? Cos lepszego od DRZ??

van-zizi napisał/a:
levis napisał/a:

LOL, to moja Apka nie idzie na 3 biegu z gazu na koło :D

Levis technika... moja szła z 5 tyle że na stojąco:D

Pomiędzy 550 i 450 jest przepaść, mimo różnicy tylko 10 koni...

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

23

Odp: Co kupic? Cos lepszego od DRZ??

Szczerze mówiąc jakbym miał wybierać między DRZ E albo mocno przerabianą SM to wybrałbym EXC na RFSie, żywotność pewnie byłaby podobna (może trochę lepsza w drz), ceny części w KTM są wporzo, a masz dużo lepszy zawias, geometrię, masę itd. A z exc nawet 400 się nieźle odpycha bez modzenia, w zasadzie jedynie konwersja na sm i latasz. Hacker może będziesz się orientował, czy serwis w drz e czy sm zrobionej na podobną moc jak exc 400 jest dużo luźniejszy? Tak bardziej z ciekawości, co prawda chyba się przesiądę z exc ale drz raczej nie biorę pod uwagę. Kolego Ozyozy powiem tyle, zależy ile chcesz wydawać na serwis. I na ile Ci zależy na niskiej wadze. Jak masz drugie moto na trasy to imo brałbym exc. Ewentualnie LC4 ale raczej 690.

http://bikepics.com/members/rr666/
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Transalp 600 '96 (jeszcze kiedyś SM kupię!)

24

Odp: Co kupic? Cos lepszego od DRZ??

DRZ vs 525 to kosmiczna przepaść w mocy.
Jak jeździłem DRZ (choć byłem wtedy motocyklowym leszczem) i kolega dał się przejechać 525 to czułem się jakbym dosiadł szatana.
Zrobiłem rundkę i roztrzęsiony oddałem moto:)
Nie powinien natomiast się bać tego motocykla ktoś kto jeździł już 450 i lata większym sprzętem. Będzie po prostu pod wrażeniem i tyle:)

DRZ E i 400RFS obstawiam, że mają taką samą moc.
Różnica jest w masie, zawiasie i geo. Jechałem 400 bo miałem taką kupić i było zajebiste w prowadzeniu. Jednak gdybym miał kupić teraz RFS to wybrałbym 450 lub 525 jeżeli na ulicę.
W teren wybrałbym 400:P

DRZ to jednak co innego. Miałem ją przez 3 lata, wymieniałem tylko olej i filtry. Jedna wymiana łańcuszka rozrządu i sprzęgła.
Luzy sprawdzałem ale tylko raz była potrzeba ich regulacji.
Lanie wachy i ciągła jazda. Olej wymieniałem raz na miesiąc (co 1000km) bo miałem na tym punkcie bzika:) A jeździłem nią w dzień dzień do pracy i w weekendy rekreacyjnie.

W husabergu którego można porównać do RFS/WR wymiana oleju co 4 dni jazdy. Jazda rekreacyjna tylko w weekendy. Co dwa oleje regulacja zaworów. Nie odważyłbym się tym jeździć codziennie do pracy.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

25

Odp: Co kupic? Cos lepszego od DRZ??

hacker33 napisał/a:

DRZ E i 400RFS obstawiam, że mają taką samą moc.

Raku pisał (a jemu można wierzyć), że EXC 400 jedzie prawie tak samo jak 450, w sumie jakby miało tyle mocy co DRZ, to po co te zmiany oleju co 15 MTH? EXC 400 ma stopień kompresji 12:1 vs 11.3:1 dla DRZ (Clymer podaje 12.2:1, ale z jakiej racji jak tam wszystko jest takie samo), EXC ma od razu FCR-a na pokładzie no i waży sporo mniej. Co do zwiększania mocy w DRZ - jak mally dłubał swoją, to na ostrych wałkach, FCR-ze i bodajże przelocie ile uzyskał dodatkowych kuni? 3-4? I to za kosmiczne pieniądze, no ale olej i zawory rzadziej ;)

EXC 525 in progress

26

Odp: Co kupic? Cos lepszego od DRZ??

z tymi 3 kucami wzrostu przesadziłeś , seryjna drz po odblkowaniu ma 40km , po modach jakieś 46. Ale zmienia się całkowicie charakterystyka , dużo agresywniej oddaje moc i lepiej wkręca się na obroty. Jeździłem seryjną i do porównania z moją to ona wgl nie jechała

DR-Z 400sm  -  LeoVince , fcr 39 , 3x3 , MotoMaster 4p

27

Odp: Co kupic? Cos lepszego od DRZ??

O przepraszam, jeszcze miał big-bore na 440ccm i uzyskał dokładnie 6 koni więcej. Tomson, a Twoim zdaniem 525 ile ma koni?

EXC 525 in progress

28

Odp: Co kupic? Cos lepszego od DRZ??

Dziku jakieś głupoty piszesz:)

DRZ E również ma FCR seryjnie na podkładzie.
6KM to uzyskujesz po zmienia gaźnika i wydechu w seryjnym SM.
DRZ 440 z FCR i wałkami i dobrym wydechem dorównuje lub przebija seryjne 450.
Mally uzyskał mało koni bo zrobił tuning silnika a zostawił wykastrowny seryjny wydech. A to właśnie wydech zabija DRZ.
Jechałem 400 RFS i motocykl bardzo łagodny i obliczalny, daleko mu do 450. Wystarczy wejść na forum KTM  i popytać/poczytać wypowiedzi użytkowników 400. Każdy powie, że nijak  ma się ona do 450. Większość osób wybrało 400 ponieważ nie ogarniali jazdy na 450. I to był również mój powód chęci kupna tego motocykla.

Na pierwszym zlocie SM u Kuli były 3 DRZ z FCR i żadna w tyle nie zostawała. Moja, Brzozy i Radzia.
Tylko CRF DukeSebo wyróżniała się z grona:)

DRZ S i SM w stosunku do E/Y różni się:
Mikuni vs FCR,
wąski kolektor i nieprzelotowy tłumik vs grubszy kolektor i przelotowy tłumik,
gruba vs cienka uszczelka po głowicą,
inne wałki rozrządu.
W skrócie SM vs E to jakieś 15kg różnicy i 6KM.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

29

Odp: Co kupic? Cos lepszego od DRZ??

Po waszych wypowiedziach doszedlem do wniosku ze lepiej kupic EXC 525 wymieniac olej sprawdzac luzy i robic remont raz na 3lata i latac niz w DRZ bawic sie w przerobki latanie po mechanikach zeby uzyskac 5km wiecej za tez nie male pieniadze to kosztuje a pozniej sie jeszcze denerwowac bo cos przy przerobkach nie wyszlo.
Tylko pytanie jeszcze czy EXC 525 nie bedzie za mocny do nauki jazdy na kole?? wiadomo DRZ slabsze bedzie latwiejsze do okielzania i nauczenia i bede nia czasami latal na kole ile bede chcial a EXC 525 bede tylko go wyrywal na kolo i spadal bo nie bede mogl ogarnac daawkowania mocy?? wiem, duzo to zalezy odemnie od moich umiejetnosci i od tego czy sie bede bal ( bac sie raczej nie bede :P) tylko czy pojdzie sie na tym nauczyc dobrze sie zabawic :)??

30

Odp: Co kupic? Cos lepszego od DRZ??

Ja pierwsze konkretne gumy uczyłem się na SXV 550. Według mnie bez problemu ogarniesz. Ale jeżeli nastawiasz się na kilometrowe gumy po tygodniu jazdy to na pewno tak nie będzie. Wszystko kwestia czasu i czy to będzie drz czy 525 to się nauczysz

SXV 550 -> MT 09 -> KTM 690 SMC R -> WR450F -> EXC 300 TPI