16

Odp: Pomocy!!

Nie lepiej DRZ na jeden dwa sezony a potem jakiegos wyczyna ?
Ogarniesz technike a potem jak wsiądziesz na takie 525 to bedzie inna jazda ;)

Suzuki RG80 >> KTM 620 SC
http://www.bikepics.com/members/jojo402/

17

Odp: Pomocy!!

Zgadzam się z kolegami. Nie nauczysz się poprawnie jeździć na bardzo mocnym motocyklu.  Kup drz/wr ogarnij przez kilka sezonów i wtedy szukaj czegoś mocniejszego (albo i nie).

dabljuer250x

18 Ostatnio edytowany przez Dareczek (2017-09-08 08:54:50)

Odp: Pomocy!!

JacekL napisał/a:

Kup husqe te 450 :) Kupisz już na wtrysku, młody rocznik. W terenie fajnie pracuje a na asfalcie też da się pojeździć :)

czym sięróznią husqi TE, FE od siebie?

19

Odp: Pomocy!!

Jestem tego samego zdania.
DZR400 jakaś WR i się uczyć. Na tych motocyklach spokojnie 2-3 lata nauki masz przed sobą.
Tu nie chodzi o Twoją rozwagę tylko o rozwagę motocykla bo to on Cię napędza. Na zakrętach, na śliskim, ten sprzęt Cię porwie.
A jazdą na najniższych obrotach czy pół sprzęgle po prostu szybko popsujesz napęd, sprzęgło, łańcuszek rozrządu itd.
Tak samo Twoja ręka też padnie po 30minutach jazdy na wciśniętym sprzęgle.
Zaraz założysz temat co zrobić żeby sprzęgło lżej chodziło:)

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

20

Odp: Pomocy!!

A co powiecie na temat EXC 250-F w 4T? slyszalem ze mocy ma jak EXC 125 2T czyli do nauki moze by sie nadał a ze 4t to na dojazdacfh 5km na hołdy by sie nie zmeczyl moze?

[url]https://www.otomoto.pl/oferta/ktm-exc-ktm-exc-f-250-gniezno-motorexdp-excf-exc-f-ID6yZMDB.html[/url]

21

Odp: Pomocy!!

Jak koniecznie chcesz ktma (bo na to wygląda) to może być ale czy to ma kit homologacyjny? Nie wygląda.
DRZ/WR kupisz i masz gotowca, rejestrujesz i jeździsz bez problemów z przeglądami.

dabljuer250x

22

Odp: Pomocy!!

superczesiu napisał/a:

Jak koniecznie chcesz ktma (bo na to wygląda) to może być ale czy to ma kit homologacyjny? Nie wygląda.
DRZ/WR kupisz i masz gotowca, rejestrujesz i jeździsz bez problemów z przeglądami.


masz na myśli husqe WR czy Yamahe WR? Jesli husqa to czym sie różni bo jest WR i WRE

23

Odp: Pomocy!!

Te z E zapewne mają elektryczny rozrusznik, aczkolwiek jeżeli się mylę, to mnie poprawcie.

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]

24

Odp: Pomocy!!

Też jestem zdania, że jamaszka wr będzie idealna na początek

https://www.bikepics.com/members/81

25

Odp: Pomocy!!

yamaha wr250x albo r. Jeden z najlepszych motocykli do nauki / szkolenia technik jazdy.

dabljuer250x

26 Ostatnio edytowany przez Dareczek (2017-09-08 12:20:37)

Odp: Pomocy!!

to lepiej szukać yamahy wr 250x i dokupić koła enduro czy lepiej kupić wr 250r i dokupić koła supermoto?
w tym modelu wystarczy tylko odkręcić jedne koła i wstawić drugie czy trzeba zmieniać hamulce, tarcze itp?

27

Odp: Pomocy!!

WR250R z tego co wiem ma większy hebel z przodu i tym samym większą tarczę. Nie wiem jak zawias, ale na dobrą sprawę SM mają sztywniejszy. Ogólnie też koła enduro na aukcjach można łatwiej wyhaczyć, niż SM.

Moim zdaniem lepiej kupic SM i zmienić na enduro, bo graty będą tańsze, ale nie wiem co z tarczą hamulcową, o ile dostaniesz na koło enduro taką dużą. Chyba, że będzie pasować plug and play.

Ja osobiście zmieniałem z enduro na SM w WR450F, ale jak hebel zostawiłem enduro, to była porażka. Z kolei dużą tarczę w terenie łatwiej uszkodzić.

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]

28

Odp: Pomocy!!

250x ma większą tarcze a R mniejszą. Są gotowe zestawy kół brudasów do X (warp9, sm pro)

dabljuer250x

29

Odp: Pomocy!!

Zazwyczaj lepiej jest z brudasa na supermoto.
Często supermoto mają inne przednie mocowanie zacisku co nie pozwala na montaż małej tarczy z przodu. A głupio latać na brudasach z wielką tarczą.

W drugą stronę nie ma problemu - aby do enduro zamontować adapter i zacisk sm.

Ogólnie najlepiej mieć dwa zawiasy. Choć i tak wątpię aby chciało Ci się przekładać koła.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

30

Odp: Pomocy!!

Ok zaskocze was pewnie ale decyzja już zapadła :) Pewnie poleci fala krytyki z waszej strony ale cóż. Kupuję EXC 250 2T, a żeby było mi łatwiej nauczyć się tego motocykla zapisuję się na szkolenie Enduro Krzeszowice. Pojeżdzę nim parę ładnych lat a później zmienię na nowego EXC 300 2T z wtryskiem ponieważ jeździ się nim jak 4t ale ma większą moc i nie trzeba w nim już robić mieszanki tylko można normalnie tankować samą benzynę na stacji bo jest osobny zbiornik z dozownikiem do oleju który sam sobie dozuje paliwko :)