1

Temat: sm 610s 2000-2004 serwis

cześć,

wczoraj wygrzebałem w sieci manual do mojego moto i w tabeli przeglądów jest zmiana oleju po pierwszym 1000km i potem co 5000 km, regulacja zaworów tak samo.
Wydaje mi się to trochę długim przedziałem, a dlaczego wyjaśniam poniżej.
Robił mi mechanik inspekcję silnika, profilaktycznie wymieniony tłok na wossner w selekcji A.
Zrobiłem ledwie 600km a już dzwonią zawory, olej też już czarny.

Niestety wygląda na to, że muszę wiedzieć o motocyklu więcej niż on, bo wyszło już w tym remontem parę błędów: po 500km od remontu puścił uszczelniacz na jednej ladze, filtr piankowy zamiast nasączyć olejem popsikał sprayem do KNa chyba, wciskał mi kit w temacie gaźnika (nawet nie sprostował mojej błędnej tezy że jest u mnie Dellorto PHM, wypatrzyłem ostatnio przy czyszczeniu filtra że jest Mikuni BST40).
Co ciekawe taka drobna rzecz jak nienasączony olejem filtr powietrza powodował że silnik więcej robił huku w wydechu niż oddawał mocy, byłem mocno zawiedziony i wydałem pieniądz na FCRa który leży w pudełku, wystarczyło nasączyć filtr by zwiększył się opór na nim, mieszanka wróciła do normy, silnik ciągnie ładnie od dołu aż do odciny bez  dramatycznego hałasu i strzelania w wydech na zamkniętej przepustnicy.

Zasadnicze pytanie czy zaglądać już do zaworów czy poczekać na 1000km od serwisu i wtedy zajrzeć (trochę pracy jest trzeba zdemontować bak i chłodnice).

Wyregulowałem sobie też pod siebie dźwignie hamulca nożnego i zmiany biegów co zakończyło się połowicznym sukcesem.

Wcześniej był duży problem ze znalezieniem luzu (na postoju graniczyło z cudem znaleźć luz) tak teraz luz wskakuje bez problemu, natomiast jest problem z wbiciem jedynki - czasami wskoczy bieg a kontrolka jałowego ciągle się pali tak jakbym miał "podwójny" luz, z jedynki w górę też się zdarza że luz wskoczy.

Wczoraj zepsuła się jedna z ostatnich rzeczy która nie była naprawiana / wymieniana - linka sprzęgła. Kupiłem na szybko zestaw naprawczy - linka do docięcia + koncówka zakręcana nakrętką. Mam trochę obawy czy się ta końcówka sama nie odkręci kiedyś - czy są takie końcówki do zakucia?
Czy można gdzieś znaleźć jaka powinna być długość linki? Uciąłem trochę za długo wychodząc z założenia że lepiej za długo niż za krótko ale można to poprawić.
Pozdrawiam

Husqvarna SM610S

2

Odp: sm 610s 2000-2004 serwis

Ja jak miałem sm610s z tych lat to też zawory klepały pomimo krótkiego przebiegu od regulacji więc ten typ tak chyba ma. Co do ciężkiego luzu to tu na pewno ten typ tak ma. Ja czasem wolałem poczekać chwilę na światłach z wciśniętym sprzęgłem niż skakać jedynka-dwójka-jedynka-dwójka-jedynka-luz:) Czasem udawało się wrzucić N za pierwszym razem, nie wiem od czego to zależało, od dnia?:)

Hsq SMR 511
#511

3

Odp: sm 610s 2000-2004 serwis

Jedynka nie wchodzi bo opuscilem dźwignie o jeden ząbek i sie opiera o rame przy wajchowaniu w dół. W sumie słabo bo poprzednie położenie było za wysoko pod mój but.

Husqvarna SM610S