1

Temat: KTM 525 - cykanie z głowicy

Problem wystąpił nagle podczas jazdy na torze, wszystko było OK i nagle silnik zaczął hałasować. Sprawdziłem i ustawiłem luzy zaworowe na 0.10, ale nie pomogło. Macie jakieś pomysły, co jeszcze sprawdzić ?
Silnik teoretycznie jest 50 mh po remoncie.

[url]https://www.youtube.com/watch?v=I_QGL8AyLv0&feature=youtu.be[/url]
[url]https://www.youtube.com/watch?v=54GLyEK7cjY&feature=youtu.be[/url]

2

Odp: KTM 525 - cykanie z głowicy

Ściągaj górę zanim wyjebid silnik

ktm 640 06r

kiedys exc 2x525  2x450 lc4 640 xt600

3 Ostatnio edytowany przez babel (2017-06-07 08:50:38)

Odp: KTM 525 - cykanie z głowicy

Trzeba zajrzeć - zacznij od zdjęcia samej "czapki" z dźwigienkami zaworowymi
Kumpel w 450 miał podobnie dźwięki ( choć na dźwięk to trudno ocenić)ale to najłatwiej sprawdzić - okazało się że posypało się łożysko dźwigienki zaworowej ( to co chodzi po wałku. On tak latał - aż pękły śrubki do regulacji zaworów i ktm stanął.
W sumie nic poza tym się nie stało - ale ja bym zaczął od tego.

4 Ostatnio edytowany przez mateusz_371 (2017-06-07 14:19:34)

Odp: KTM 525 - cykanie z głowicy

Powiedzcie, czy tą pokrywę głowicy można zdjąć bez wyjmowania silnika na stół, bo walczę z tym i nie mogę tego wyciągnąć.

https://images83.fotosik.pl/620/5e3105868c5aa5f7gen.jpg

5 Ostatnio edytowany przez babel (2017-06-07 15:01:21)

Odp: KTM 525 - cykanie z głowicy

Da się na pewno w 400 i 450 - nie wiem może 525 ma wyższy cylinder - ale chyba nie- tylko lepiej zdejmij wirnik pompy jest plasikowy- łatwo go popsuć

Trochę łatwej jest jak opuścisz sobie silnik  - wykręcając przednią szpilkę

6

Odp: KTM 525 - cykanie z głowicy

Udało się zdjąć. Łożyska dźwigni zaworowej są w porządku, nie mają luzów, ani żadnych zniszczeń mechanicznych. Pompa wody też bez luzów, nic tam się nie wytarło. Żadna ze sprężyn zaworowych też nie uległa zniszczeniu. Dekompresator też wygląda na nieuszkodzony, nie ma przynajmniej wyczuwalnych luzów.

Jakieś pomysły co dalej sprawdzać ?

7

Odp: KTM 525 - cykanie z głowicy

Panowie złożyłem wszystko do kupy i przy TDC oprócz luzu góra-dół na dźwigienkach zaworowych jest zauważalny luz na boki (około 1mm). Czy tak powinno być ?

8

Odp: KTM 525 - cykanie z głowicy

luz na boki jest OK/ pozostaje temat napinacza łańcuszka i ew. korby ale raczej na korbę to nie brzmi.

9

Odp: KTM 525 - cykanie z głowicy

Napinacz i łańcuszek rozrządu OK.

W manualu jest napisane, że dopuszczalny luz osiowy na dźwigni zaworowej to 0,02-0,1 mm, u mnie był sporo większy szczelinomierz 0,2 wchodził bez problemu.
Zamówiłem i wymieniłem nowe śruby bo były lekko dojechane, nową tulejkę od dźwigni i nowy pressure plug widoczny na zdjęciu poniżej. Niestety luz jest cały czas taki sam i ten dźwięk ewidentnie wali właśnie z okolicy dźwigni zaworów wydechowych.

https://images83.fotosik.pl/667/99a0f63d24e89873gen.jpg

Oprócz nowej dźwigni zaworowej która kosztuje 660zł nie ma już co wymieniać. Myślicie, że mogła się ona tak wytrzeć , żeby kwalifikowała się do wymiany bo ma już za duże luzy i nie da się ich ustawić ? Niestety nie wiem jaka powinna być szerokość nowej dźwigni żeby porównać do mojej, a w manualu jest napisane tylko o tym luzie.

10

Odp: KTM 525 - cykanie z głowicy

mozna wiedziec gdzie ty te wartosci znalazles jesli chodzi o odleglosc na dzwigienkach, nie przypominam sobie zeby to bylo podane, z jakiej serwisówki kozystasz? (jakis link) , a co do tego stukania to jak dodasz lekko gazu to ustaje czy nadal tak wali, moze to autodeko....

11 Ostatnio edytowany przez MAĆKO (2017-07-02 16:24:53)

Odp: KTM 525 - cykanie z głowicy

na 99% nie jest to ten luz poosiowy, jak Ty to sobie wyobrażasz? Kolejna sprawa że na takiej ośce luz rzędu 0,02mm jest raczej niedopuszczalny - powinien byc większy więc raczej to co wyczytałeś to tolerancja czegoś innego. Nawet na logikę przecież mierzysz to na zimno jak to by się zagrzało w tym amelinium to cały układ stanąłby jak widły w gnoju.

12

Odp: KTM 525 - cykanie z głowicy

https://images81.fotosik.pl/671/8362c2b50f26888fgen.png

13

Odp: KTM 525 - cykanie z głowicy

ale wtopa, faktycznie jest, tyle razy przegladalem serwisowke i nawet nie zwrocilem na to uwagi

14 Ostatnio edytowany przez MAĆKO (2017-07-02 16:40:34)

Odp: KTM 525 - cykanie z głowicy

Luźno zapytam, edytowałeś swój post w którym było napisane (jak mi się wydaje) 0,02mm-0,01mm czy może ja jestem ślepy i źle przeczytałem?
Ok luz 0,1mm juz jest OK, 0,02 uważam cały czas za lipę.
Czytam
"For this purpose, insert a feeler gauge 1 ( 0.05 mm) between the end
piece and rocker arm. Press the end piece inwards and tighten the bolt
in the area of the end piece."
I chyba wszystko jasne jak ustawić ten luz. Cały czas uważam że to nie ten luz odpowiada za te stuki.

15

Odp: KTM 525 - cykanie z głowicy

Wartości przepisałem z manuala, sam sobie ich nie wymyśliłem. Może coś z przecinkami pomyliłem, już nie pamiętam.
Chodzi o to, że ustawiam tak jak jest napisane i na dolocie nie ma problemu, a na wydechu nawet jak ten end piece który wymieniłem na nowy wciskam na maksa to i tak pozostaje za duży luz. A nie chcę zamawiać nowej dźwigni za 660 zł, bo może to nie to.
No trudno, zawiozę moto do mechanika, bo ja już nie mam do tego zdrowia.