Odp: [K] Smr 450 / FS 450 lub inne
Uuu...no to to całkowicie zmienia postać rzeczy.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Giełda » Kupię » Archwium - Kupię » [K] Smr 450 / FS 450 lub inne
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Uuu...no to to całkowicie zmienia postać rzeczy.
Dziku napisał/a:Samson, mi chodziło o TM-a od radzia, te fiszki do Bergów to jakaś wiedza tajemna? Bo sam mam na kompie i do silnika, i do ramy :)
Tu na forum od części do TM-a masz mańka - [url]http://forum.super-moto.pl/user100284.html[/url]Dziku tylko Włosi potrafią zamknąć firmę na miesiąc w sezonie... przerabiałem to z laptimer XD
Tm jest fajny jak go kupisz z salonu, zrobisz z 30mth i kupisz następny ;)
A możesz tą teorię poprzeć jakimiś konkretami lub własnymi doświadczeniami dotyczącymi marki TM Racing??
Dziku napisał/a:Samson, mi chodziło o TM-a od radzia, te fiszki do Bergów to jakaś wiedza tajemna? Bo sam mam na kompie i do silnika, i do ramy :)
Tu na forum od części do TM-a masz mańka - [url]http://forum.super-moto.pl/user100284.html[/url]Dziku tylko Włosi potrafią zamknąć firmę na miesiąc w sezonie... przerabiałem to z laptimer XD
Tm jest fajny jak go kupisz z salonu, zrobisz z 30mth i kupisz następny ;)
Przy takim użytkowaniu to każdy będzie dobry (oprócz Aprilii, która może się rozlecieć po 5 motogodzinach :P )
mallly200sx napisał/a:Dziku napisał/a:Samson, mi chodziło o TM-a od radzia, te fiszki do Bergów to jakaś wiedza tajemna? Bo sam mam na kompie i do silnika, i do ramy :)
Tu na forum od części do TM-a masz mańka - [url]http://forum.super-moto.pl/user100284.html[/url]Dziku tylko Włosi potrafią zamknąć firmę na miesiąc w sezonie... przerabiałem to z laptimer XD
Tm jest fajny jak go kupisz z salonu, zrobisz z 30mth i kupisz następny ;)
A możesz tą teorię poprzeć jakimiś konkretami lub własnymi doświadczeniami dotyczącymi marki TM Racing??
Swoimi nie. Ja nie mam/ miałem TM-a.
Jedynie to co czytałem na forum- z tego co pamiętam to w którymś pękało coś- rama?, Jedne oddał na Bemowie, to co słyszałem od użytkowników- perypetie w serwisie, poza tym nie chwiałoby mi się wozić sprzętu do ASO w okolicy Poznania lub wysyłać do Włoch.
Ogólnie przy 50-70mth serwis zaleca wymianę korby, tłoka, zaworów, wszystkich łożysk w silniku i tu bym się z chęcią rozstał z Włoską technologią;)
Absolutnie nie mówię, że sprzęt jest zły- bo wiadomo, że to maszyna z górnej półki.
maniek-rr312 napisał/a:mallly200sx napisał/a:Dziku tylko Włosi potrafią zamknąć firmę na miesiąc w sezonie... przerabiałem to z laptimer XD
Tm jest fajny jak go kupisz z salonu, zrobisz z 30mth i kupisz następny ;)
A możesz tą teorię poprzeć jakimiś konkretami lub własnymi doświadczeniami dotyczącymi marki TM Racing??
Swoimi nie. Ja nie mam/ miałem TM-a.
Jedynie to co czytałem na forum- z tego co pamiętam to w którymś pękało coś- rama?, Jedne oddał na Bemowie, to co słyszałem od użytkowników- perypetie w serwisie, poza tym nie chwiałoby mi się wozić sprzętu do ASO w okolicy Poznania lub wysyłać do Włoch.Ogólnie przy 50-70mth serwis zaleca wymianę korby, tłoka, zaworów, wszystkich łożysk w silniku i tu bym się z chęcią rozstał z Włoską technologią;)
Absolutnie nie mówię, że sprzęt jest zły- bo wiadomo, że to maszyna z górnej półki.
To co piszesz z godzinami się zgadza ale przy użytkowaniu w pełni zawodniczym. Te silniki spokojnie robią 150-200mth bez remontu. Co do pewnych awarii tosię zgodzę np. Sprzęgło Adler APTC jest kiepskie ale ono jest tez uzywane w KTM. Dużo awarii wynika też ze złej obsługi motocykla. Obecnie najwięcej nalatane na TMie ma Perpetum i chyba nie miał on żadnej awarii i może powiedzieć ile kosztuje kompletny serwis.
Jedną z niewielu firm, która ma fiszki do Bergów w Polsce jest ich były dealer czyli Krywult z Bielska. Niby numery części te same, ale dealerzy KTM nie mogą po nich nic znaleźć i zamawiać. Trochę wkurwiające.
Fiszki do Bergów są w necie, części nie musisz zamawiać w KTM Olsztyn. Masz jeszcze Auner, wszystko tak samo dostępne jak do KTMa. Nie widzę tu żadnej egzotyki.
Fiszki do Bergów są w necie, części nie musisz zamawiać w KTM Olsztyn. Masz jeszcze Auner, wszystko tak samo dostępne jak do KTMa. Nie widzę tu żadnej egzotyki.
Egoztyką jest to, że na tylu dealerów w Polsce jedyną firmą mającą możliwość zamawiania po tych numerach części jest Auner z Bielska-Białej. Trochę przejebane, bo oni mają PRL-owski styl pracy.
maniek-rr312 napisał/a:mallly200sx napisał/a:Dziku tylko Włosi potrafią zamknąć firmę na miesiąc w sezonie... przerabiałem to z laptimer XD
Tm jest fajny jak go kupisz z salonu, zrobisz z 30mth i kupisz następny ;)
A możesz tą teorię poprzeć jakimiś konkretami lub własnymi doświadczeniami dotyczącymi marki TM Racing??
Swoimi nie. Ja nie mam/ miałem TM-a.
Jedynie to co czytałem na forum- z tego co pamiętam to w którymś pękało coś- rama?, Jedne oddał na Bemowie, to co słyszałem od użytkowników- perypetie w serwisie, poza tym nie chwiałoby mi się wozić sprzętu do ASO w okolicy Poznania lub wysyłać do Włoch.Ogólnie przy 50-70mth serwis zaleca wymianę korby, tłoka, zaworów, wszystkich łożysk w silniku i tu bym się z chęcią rozstał z Włoską technologią;)
Absolutnie nie mówię, że sprzęt jest zły- bo wiadomo, że to maszyna z górnej półki.
Z ciekawości zerknąłem w serwisówkę crfki i wrki. W pierwszej wymiana tłoka przy 15mth, w drugiej wymiana pierścieni co 1000km, a tłoka niewiadomo kiedy. Tak że dane bardziej przerażające jak TMie.
Z drugiej strony nie wiem czy zdajesz sobie sprawę z rzucania tekstów ze dana marka to produkuje takie motocykle, a nie inne i po 30mth trzeba kupować nowy. Czy to jest zamierzone czy nie, robisz złą renomę. W obecnej chwili utrudniasz sprzedaż motocykli 3 osobom w tym mi (brawo), a później Mańkowi jak bedzie chciał sprzedać, bo miałeś focha i pierdolnąłeś publicznie skwara na forum. Psujesz rynek, opinie i wgl z jakiej paki sie wypowiadasz na temat czegoś jak nawet na tym nie siedziałeś, nie jeździłeś, nie serwisowałeś tylko czytałeś tabelke i widziałeś film na YT.
mallly200sx jesteś dorosłym facetem i mam nadzieje, że teraz zrozumiałeś, że nieprzemyślanym komentarzem (skwarem) możesz utrudnić sytuację wielu osobom w dość małym gronie SM. A jak masz awers do danej marki, a nie miałeś z nią doświadczenia to pozostaw go dla siebie.
Nie mam awersji do TM-a, tak samo do Husqi. KTM-a. Patrzę trzeźwo i wyciągam wnioski z doświadczeń innych użytkowników, tego co przeczytałem na forum, zobaczyłem na zawodach.
Jak ktoś będzie chciał TM-a to go kupi niezależnie od moich wypowiedzi. Sam z chęcią bym kupił SMX-a lub Husqę FS450 dla siebie jakbym miał moto TYLKO do Ścigania i dużo wolnej kasy.
Radzio- czy w tym co napisałem jest coś nieprawdziwego?
Nie było żadnych wzmianek o pękniętej ramie albo kolektorze.... poszukam
Jeden nie popsuł się na Bemowie? Nie mam pewności czy przypadkiem jeszcze 2 nie oddały na innych zawodach.
Włosi nie zamykają interesu w wakacje? Jest jeszcze gdzieś ASO od TM-ów?
Czy serwis źle opisałem tych sprzętów? Podałbym jeszcze ceny ale nie chciało mi się szukać.
Czy to jest awersji czy FAKTY zebrane w jednym miejscu?
Przecież nie napisałem, że TMmy wybuchają bo lubią.
W WR co 5 wyścigów zalecają wymienić pierścienie- OK. W Wersji WYŚCIGOWEJ obsługi
Wolę co 20 MTH zmienić pierścienie (czego nie robię) niż, co 50-70 tłok, korbę, zawory, wszystkie łożyska w silniku.
To jest mała różnica.
Dla podparcia swojej teorii: koszt części do TM na serwis po 70 MTH [url]https://drive.google.com/file/d/0B5GOJ_-RXDcga2JtMkc2LXk5VjQ/view?usp=sharing[/url] Jedyne 2370Euro czyli jakieś 10tys zł. (mogłem się gdzieś kopnąć na plus albo minus o 100-200Euro)
Oczywiście da się znaleźć taniej- ja szukałem na szybko. Nie liczę serwisu zawieszenia, łożysk wahaczy, sprzęgła, ROBOCIZNY itp.
Czyli mając w perspektywie wydać 10-12tys, to wolałbym sprzedać za 22tys (tak jak wy próbujecie) i kupić nowe moto za te 32tys (tyle Maniek pisał, że kosztuje nowy (choć od 2014 mogło się zmienić [url]http://forum.super-moto.pl/topic26659-tm-smx450-vs-ktm-smr450-my-2014-p3.html)[/url] czy FS450 za 37-38, a nie zostać z 4 letnim moto po remoncie.
Oczywiście można przeciągnąć serwis, zrobić tylko część ale nie wiem jak zachowa się TM z przeciąganiem serwisu- jednak silnik krzesa tu kosmiczne moce.
Zdaję sobie też sprawę, że można mieć wtyki i wyrwać te części za pół darmo.
Podobny zestaw części do SMR-a to 5-6tys...
Generalnie z mojej strony temat do zamknięcia. Stanęło na znanej husqvarnie 530. Miało być zupełnie co innego i nowszego, ale już wiem ze motóra się szuka na koniec, a nie w środku sezonu. Mega ciężko coś znaleźć, a jeszcze gorzej wyciągnąć od właściciela cokolwiek na temat fury którą sprzedaje. Akurat w tym temacie własciciele tm to wyjątek, bo motocykle są zawsze jasno opisane :)
Nowy TM to wydatek od 32tys do 60tys w zaleznosci w jakiej specyfikacji go zamowimy
Dla podparcia swojej teorii: koszt części do TM na serwis po 70 MTH [url]https://drive.google.com/file/d/0B5GOJ_-RXDcga2JtMkc2LXk5VjQ/view?usp=sharing[/url] Jedyne 2370Euro czyli jakieś 10tys zł. (mogłem się gdzieś kopnąć na plus albo minus o 100-200Euro)
Oczywiście da się znaleźć taniej- ja szukałem na szybko. Nie liczę serwisu zawieszenia, łożysk wahaczy, sprzęgła, ROBOCIZNY itp.
Czyli mając w perspektywie wydać 10-12tys, to wolałbym sprzedać za 22tys (tak jak wy próbujecie) i kupić nowe moto za te 32tys (tyle Maniek pisał, że kosztuje nowy (choć od 2014 mogło się zmienić [url]http://forum.super-moto.pl/topic26659-tm-smx450-vs-ktm-smr450-my-2014-p3.html)[/url] czy FS450 za 37-38, a nie zostać z 4 letnim moto po remoncie.
Oczywiście można przeciągnąć serwis, zrobić tylko część ale nie wiem jak zachowa się TM z przeciąganiem serwisu- jednak silnik krzesa tu kosmiczne moce.
Zdaję sobie też sprawę, że można mieć wtyki i wyrwać te części za pół darmo.
Podobny zestaw części do SMR-a to 5-6tys...
Mały, a podaj dla porównania te same części, które wymieniłeś dla np. CRF 450 2016 zwracając uwagę na przedziały serwisowe jakie podaje producent przy użytkowaniu sportowym czyli wymiana tłoka co 15mth zaworów itd. Pamiętaj, że w Hondzie nie wymienisz korby tylko cały wał bo tak przewiduje producent.
TM przewiduje pierwszą rewizje dopiero po 50mth
Sumując koszty zobaczymy co wyjdzie taniej :) oczywiście wszystko na oryginalnych częściach.
Przy zakupie CRF masz jeden komplet do rewizji w zestawie. Więc jego nie liczę.
Czyli do 70 mth robisz 5 wymian z czego 4 płatne po średnio około 1000zł (tłok,pin, uszczelki, pierścienie) . Producent w manualu nie pisze o wymianie zaworów, korb, łożysk- godzinowo, jedynie przy inspekcji trzeba mierzyć.
Do YZ450 komplet do zmiany tłoka co 13mth lub 5 wyścigów to 760zł
O mnogości zamienników nie ma co pisać. Tak samo jak o tym ile ludzie w CRF przedłużają "wymiany".
Już nie ma tego zestawu do nowego motocykla z tego co mi wiadomo.
Czyli wyjdzie to wszystko bardzo podobnie. W TM 50mth wymiana tłoka, sprawdzenie zaworów, wymiana rozrządu + uszczelki. Dopiero na 100mth wymiana zaworów, korby itd.
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Giełda » Kupię » Archwium - Kupię » [K] Smr 450 / FS 450 lub inne
Wygenerowano w 0.039 sekund, wykonano 68 zapytań