1

Temat: SMC R 690 regulacji napięcia sprężyny tylnego amorka.

Cześć, czy ktoś może już z tym walczył ? Dostęp do nakrętki jest taki, że mam wrażenie, że trzeba by ściągnąć bak, żeby się tam dobrać. Wiecie może czy jest jakiś specjalny klucz do tego wynalazku, albo jak to ruszyć ? Próbowałem pobijakiem, ale idzie jak krew z nosa i nakrętka zaczyna się odkształcać. Jakieś rady jak to zrobić, bez dużego zniszczenia nakrętki ?

KTM SMC-R 690 - był :(
Husqvarna FS450  #510  :)

2

Odp: SMC R 690 regulacji napięcia sprężyny tylnego amorka.

Instrukcja obsługi zaleca demontaż amora, ale można to zrobić po zdjęciu kanapy, tylnego plastiku, odkręceniu obejmy wydechu i dwóch dolnych śrub mocowania zbiornika. Potem odchylasz zbiornik w górę i masz dostęp do amora. Trochę roboty wydaje się że jest, ale w praktyce dość szybko idzie.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

3

Odp: SMC R 690 regulacji napięcia sprężyny tylnego amorka.

Tak właśnie myślałem, że bez demontażu plastików i ruszenia zbiornika to się nie uda.

KTM SMC-R 690 - był :(
Husqvarna FS450  #510  :)

4

Odp: SMC R 690 regulacji napięcia sprężyny tylnego amorka.

Miałeś rację, rzeczywiście 15 min i cały ogon podniesiony i już klucz włazi idealnie :) Dziękuje Ci bardzo za podpowiedź. Mam jeszcze takie pytanie... znasz może właściwe SAGi dla przedniego zawieszenia. Bo znalazłem na tył... i nie wiem czy dla przodu mają być takie same ?

W Manualu wartości to

Static sag    20... 25 mm (0.79... 0.98 in)
Riding sag   70... 80 mm (2.76... 3.15 in)

Ale jak czytam tego manuala to mam wrażenie, że to odnosi się do tyłu a o przodzie nic znaleść nie mogę.

KTM SMC-R 690 - był :(
Husqvarna FS450  #510  :)

5

Odp: SMC R 690 regulacji napięcia sprężyny tylnego amorka.

Od tyłu trzeba zaczynać. Przód nie ma regulacji zewnętrznej. Można to zrobić rozbierając zawias i regulując to podkładkami ew. wymieniając sprężyny. Ale wartości nie znam. W ogóle to albo mało kto zna, albo nie chce się dzielić wiedzą za darmoszkę. Zależy jaki masz rocznik tego SMC-Ra. Do tych z regulacją w obu lagach można dokupić te górne dekle z regulacją napięcia wstępnego, do tych w których jedna laga odpowiada za dobicie a druga za odbicie, chyba już nie. Na pewno przód w standardzie jest zdaniem większości użytkowników za twardy w stosunku do tyłu, zatem podniesienie tyłu powinno pomóc w przeniesieniu trochę masy na przód co poprawi sytuację. Można też wypuścić lagi nad półkę o ok. 10 mm. Miałem tak w poprzedniej 690, motorek zrobił się zwrotniejszy i przód pracował lepiej.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

6

Odp: SMC R 690 regulacji napięcia sprężyny tylnego amorka.

Mój jest z zeszłego roku tj. 2016. Na razie ogarnę tył, chociaż przy mojej wadze pewnie będę miał problem, żeby zmieścić się w zaleceniach. Co dziwne motocykl wyjechał z salonu z SAGiem około 11 mm przy zalecanym min 20 mm (bo nie chce mi się wierzyć, że tak dałem zawieszeniu przez rok). Dziś udało mi się przekręcić śrubę i mam już 16 mm, ale niestety trudne dojście i wcześniejsze próby metodą chałupniczą sprawiły, że zatrzymałem się bo trafiłem na ząbek, który popsułem a nie mogę złapać kluczem innego... jutro ciąg dalszy walki... Ciekawy jestem efektów. Mam nadzieję, że chociaż trochę zniweluje to skakanie przy hamowaniu przed zakrętem.

KTM SMC-R 690 - był :(
Husqvarna FS450  #510  :)

7

Odp: SMC R 690 regulacji napięcia sprężyny tylnego amorka.

A skakanie to już sprawa regulacji tłumienia a nie sprężyny.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

8

Odp: SMC R 690 regulacji napięcia sprężyny tylnego amorka.

No właśnie na torze bardziej doświadczeni powiedzieli mi, że ten zawias to mam tak niewyregulowany, że najpierw mam zacząć od napięcia sprężyny, a potem, dopiero się zacząć bawić tłumieniem... bo przy tak niewyregulowanej sprężynie to tłumienie podobno nic by nie dało. No i po pomiarach w sumie wychodzi, że mieli rację bo wyjściowo miałem SAGrider około 25-30mm. Chyba muszę golonkę na śniadanie zacząć jeść...a i tak pewnie się skończy zmianą sprężyny, bo mi w KTMemie powiedzieli, że i tak przy 64 kg wagi nie pomieszczę się w wartościach.

KTM SMC-R 690 - był :(
Husqvarna FS450  #510  :)