1

Temat: ktm exc 530 problem z szybką jazdą

Witam mam problem z moim motocyklem. Chodzi o te że przy prędkości 150 i więcej kierownica zaczyna dosłownie latać w lewo i prawo co uniemożliwia jazdę. Myślałem że to przez zbyt miękkie zawieszenie, ale wymieniłem uszczelniacze i zalałem olej 15W do tego obniżyłem zawieszenie na półkach (ok 1,5cm) i niestety problem jest ten sam. Dodam, że zawieszenie jest naprawdę twarde. Czy ktoś miał może podobny problem ? Gdzie szukać przyczyny.

2

Odp: ktm exc 530 problem z szybką jazdą

nic nie poradzisz, ew. amor skrętu
taka lekka fura zawsze będzie niestabilna przy takich prędkościach

https://www.bikepics.com/members/81

3

Odp: ktm exc 530 problem z szybką jazdą

Mi w hornecie tak latała kiera, jak miałem koła źle wyważone.

4

Odp: ktm exc 530 problem z szybką jazdą

złe opony lub złe ciśnienie w oponach lub złe wyważenie kół
krzywe lagi w półkach
zajechane łożyska w główce ramy lub zły luz w główce
coś nie symetrycznego na kierownicy - np. jedno lusterko
zajebiście mały offset półek

no i najlepsze i najczęstsze na koniec - zbyt duża spina. Za mocny chwyt na kierownicy:)

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

5

Odp: ktm exc 530 problem z szybką jazdą

Opony metzeler sportec m5 (nówki) więc to raczej nie przez oponę. Co do ciśnienia to 2bar a jakie powinno być ciśnienie w kołach ? Koła na pewno dobrze wyważone.
Lagi i półki prościutkie moto tylko 70mth przebiegu,łożyska główki ramy też w dobrym stanie kierownica chodzi jak po maśle.
Lusterko odpada.
Offset na półkach mam 18-20. Aktualnie kierownica przykręcona na tym dalszym offsecie (chyba 20)

Zbyt duża spina nie wchodzi w grę wcześniej miałem moto aprilia sx 125 i przy prędkości 150km/h motocykl ani nie drgnął.

Gadałem kiedyś z gościem na zlocie i mówił, że też miał kilka ktm-ów na SM i  pytał się mnie czy mi też trzęsie się kierownica przy dużych prędkościach. Pierwsza myśl to taka, że to jakaś wada fabryczna enduro :/ ale na YT są filmy na których goście po 170-180km/h jeżdzą a moto ani drgnie.

6 Ostatnio edytowany przez PRIMO (2017-04-17 09:29:44)

Odp: ktm exc 530 problem z szybką jazdą

Ciśnienie 1.8,2.0 jest jak najbardziej w porządku.Może na łożyskach masz luzy?W moim 525 nic się nie trzęsie przy maksymalnej prędkości,ale ja mam lagi z smr 560 a koła z duke 2

7

Odp: ktm exc 530 problem z szybką jazdą

Ja mam koła talon/excel specjalnie pod exc. Wszystkie łożyska na kołach nowe. A teraz sobie tak pomyślałem czy to może być wina tulejek dystansowych ? Bo nie miałem ich i musiałem je toczyć ale koło wchodzi idealnie zero luzu. Posiadam też adapter i tarczę 320 i tarcza chodzi ładnie.

8 Ostatnio edytowany przez blazej9696 (2017-04-17 10:00:54)

Odp: ktm exc 530 problem z szybką jazdą

Miałem tak u mnie w xt-ku. Przy ~150km/h kierownica zaczynała drgać. Rozwiązaniem problemu było dociążenie przodu. Przesunąłem się na siedzeniu do przodu prawie na bak troche się poskładałem i drgania ustały. Nawet po przyspieszeniu do 170km/h było spokojnie. Na początku sezonu miałem wymieniane opony i przy okazji koła zostały wyważone i teraz przy 150km/h siedze gdzie chce i jak chce i kierownica nie drga.

XTX 660 <3

9

Odp: ktm exc 530 problem z szybką jazdą

wymień olej w lagach na prawidłowy. Przyczyną może być również zła pozycja na motocyklu.

WWW.HI-OCTANE.PL

#13 Mistrzostwa Polski

10

Odp: ktm exc 530 problem z szybką jazdą

Ty masz enduro z zawieszeniem enduro w którym założyłeś małe koła, dałeś gęsty olej do lag i wpuściłeś lagi w półki?

Może zjebałeś te zawieszenie tym olejem albo zjebałeś geo obniżając przód na półkach?
Robiłeś coś z tylnym zawieszeniem?
Jaki ustawiłeś sag przód/tył?
Zmieniłeś przedni błotnik na krótki? Ja jak latałem na długim enduro to mi strasznie trzepotał przy wyższych prędkościach.

Kolejna sprawa to, że coś jest nowe to nie znaczy, że jest ok.
Ok. jest wtedy jak to sprawdzisz.
Jazda na motocyklu typu ścigacz różni się od supermoto.
Inna pozycja na motocyklu, brak owiewek. Na supermoto bierzesz pęd powietrza na klatę przez co często trzymasz się skurczowo kierownicy a to powoduje, że koło lata na boki.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

11

Odp: ktm exc 530 problem z szybką jazdą

Błotnik jest oryginalny enduro. W zawieszeniu nic nie zmieniałem oprócz wymiany uszczelniaczy i zalania oleju i ustawienia tłumienia ( ustawiałem zgodnie z serwisówką tylko dałem mniej obrotów). Co do obniżania zawiasu to pierwsze wsadziłem koła i nic nie robiłem i kierownica latała dlatego zmieniłem olej na gęstszy i obniżyłem lagi na półkach żeby był przód niższy. Spróbuje jeszcze zdjąć błotnik i wtedy zobaczę czy coś się zmieni.

Co do wpisu użytkownika maniek-rr312 to jaki jest prawidłowy olej ?

12

Odp: ktm exc 530 problem z szybką jazdą

7,5W będzie OK/.

13 Ostatnio edytowany przez Dzinkss (2017-04-18 02:30:28)

Odp: ktm exc 530 problem z szybką jazdą

W złym kierunku podążasz to i efektów brak. Wpuszczając lagi w półki zwiększasz zwrotność kosztem stabilności, a o oleju ktory wybrałeś pomimo ze odradzaliśmy nawet nie wspomnę. W błotniku nie szukaj przyczyny, czy napewno skręciłeś wszystko w odpowiedniej kolejności? Czy kiera jest idealnie prostopadle do ramy? Czy regulacja lag działa w pełnym zakresie od lewej do prawej? Czy puszczając kiere moto jedzie prosto czy może ma tendencje do skręcania w którąś stronę? Na 100% jestes pewny ze na główce nie ma absolutnie żadnych luzów? Czy felga przód jest idealnie prosta? Zjebałes u podstaw samym doborem oleju stad tyle pytań celem eliminacji. Exc na kostach przy 150 takich jaj nie robi, a co dopiero na kołach SM!

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

14

Odp: ktm exc 530 problem z szybką jazdą

Spuściłem powietrze z kół i napompowałem od nowa 1,8bar i problem tak jak by się uspokoił. Już tak bardzo nie trzęsie kierownicą dałem rade pojechać 181km/h i było nawet ok, może tylko lekko chodziła kierownica. Jak będzie pogoda to sprawdzę jak w trasie się będzie sprawować. Aktualnie mam wpuszczone lagi w półkach wyrównam je i zobaczę jak się będzie jeździć.

15 Ostatnio edytowany przez Dzinkss (2017-04-22 20:17:19)

Odp: ktm exc 530 problem z szybką jazdą

Czyli wszystko przez lewe powietrze w kołach:) Jak kiera się jesze troche buja to moim zdaniem masz jeszcze minimalny luz na główce ramy. W 525 miałem lagi minimalnie niesymetrycznie wpuszczone i nie miał tendencji do myszkowania, tylko przy małych prędkościach puszczając kiere musiałem robić małą przeciwwagę, przy wyższych nie miało to żadnego wpływu na tor jazdy. Jakie masz przełożenie założone?

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650