1

Temat: exc 525 vs smr 510

jak w temacie

O 525 już praktycznie wszystko wiem , legendarny rfs , idiotoodporny , łatwy dostęp do częsci itp itd.
Lecz w ostatnich czasach ludzie cenią sobie bardzo dużo za nich , stąd moje pytanie - jak husqa 510 wypada w porównaniu do exc ?

Czytałem wiele różnych opinii , jedni piszą by od husqi trzymać się z daleka , drudzy sobie chwalą. Jak wygląda odporność silnika , czy można liczyć się z podobnymi przebiegami jak w 525 bez potrzeby remontu (mowa tu oczywiście o odpowiednio serwisowanym silniku w oba przypadkach) i jak z częściami zamiennymi , czytałem że niby ciężko o częsci do husqi ?

Dodam że mój budżet to ok. 14k , więc ciężko o dobre 525 w tej kasie w wersji SM

DR-Z 400sm  -  LeoVince , fcr 39 , 3x3 , MotoMaster 4p

2 Ostatnio edytowany przez KaspaSM (2017-04-10 16:53:33)

Odp: exc 525 vs smr 510

Na temat huski sie nie wypowiem ale w tej kasie mam dobre i piekne 525 :P. Zobacz gielda.

Zapraszam na nasz FanPage! https://www.facebook.com/SUMOsupermotoTEAM/

3

Odp: exc 525 vs smr 510

Nie bardzo wiem o co właściwie pytasz. Jeśli o przebiegi fabrycznego silnika przy należytym serwisie to będą podobne, jeśli o przebiegi silnika przy serwisie typu ''jak nic nie stuka, to jest dobrze'' to w obu przypadkach jest to loteria. Jeśli kupisz moto ''niestukające'' i nie rozbierzesz silnika to też jet to loteria, bo skąd wiesz, czy korbowód się nie skończy za 5 mth? Skąd będziesz wiedział, że moto było należycie serwisowane?
Też miałem do wyboru 510 vs 525, wybrałem 525 ze względu na cenę ew. kapitalnego remontu głowicy - w 525 za 1600 robisz cała głowicę, w 510 za tą samą cenę to kupisz najwyżej 4 zawory. Cena pozostałych gratów silnika jest praktycznie na tym samym poziome, z resztą nie ma znaczenia, czy jest to WR, EXC, KLX czy TE, różnica w gratach to jakieś 10% Ale -  jeśli np. padnie Ci zapłon, to szybciej znajdziesz używkę do 525 niż 510, podobnie z innymi używanymi częściami. No i na koniec - rozmawiałem z dwoma byłymi właścicielami husek - obaj odradzali, ale wiesz - raczej jak dbasz, tak masz.

EXC 525 in progress

4

Odp: exc 525 vs smr 510

Też myślałem kiedyś o Huśce i zrezygnowałem ze względu na głowicę  (wolę stalowe zawory - OEM 1000zł za kpl.) i w Huśkach jest jakiś problem z pękającymi karterami przy kopce (wiele z nich nie ma kopki tylko zaślepka).
Nie wiem też czy nie mają gorszych rozruszników.
Z tego co oglądałem ogłoszenia wtedy to żadna Huśka nie była po remoncie głowicy, zazwyczaj przed.
Jeżeli nie robi Ci różnicy czy wymienisz zawory za 1000zł czy za 2000zł to jeden pies.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD