16

Odp: Regulacja zaworów RFS

Mi ta śruba dolna od filtra siateczkowego pękła na pół podczas odkręcania :/ poprzedni wlasciciel musiał ją ostro dojebać.W manualu jest napisane żeby przed odkręceniem stuknąć w nią czymś żeby zlikwidować naprężenia.
Babel ten filmik znam tam własnie gość mowi co innego a na filmie widać co innego chyba się pomylił

17

Odp: Regulacja zaworów RFS

Masz rację z tym dolnym filtrem (jest tak w manualu) - zawsze go odkręcam przy wymianie oleju ale jakoś przeoczyłem ten wpis o stuknięciu w śrubę.
Ja wymieniłem swoją śrubę ( tam chyba była w fabryce założona  na klucz ampolowy) na nową z ktmsklep - teraz mam odkręcanie nasadką 13.
Najważniejsze to ją dokręcać zgodnie z manualem - choć te 10 NM - to wydaje się być mało - ale tego się trzymam i nigdy nie miąłem z nią problemów .
Zawory zawsze ustawiam na 1/6 obrotu - na początku jeszcze to sprawdzałem szczelinomierzem - ale na 100% jak to zrobisz dokładnie masz 0.10mm luzu.
Poza tym tak ustawisz dokładniej niż przy pomocy szczelinomierza  jak są np troche wyklepane te "grzybki: do regulacji- nie wiem jak to nazwać).

18

Odp: Regulacja zaworów RFS

Ja przed rozgrzaniem do wymiany oleju zawsze lekko popuszczam śruby bo juz raz miałem cyrki ze śrubą magnesową. Najgorsza w rfs-ie to ta z kołnierzem po lewej stronie, szwagier ma pary w łapach to mówi dawaj, trzy nasadki 13 połamane (pierwsze akcje bez porządnych kluczy jeszcze), a na końcu bliskie spotkanie z podnóżkiem na gołe łapy, chyba nie musz mówić jak krew tryskała ale szwagier zadowolony to najważniejsze;)

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

19 Ostatnio edytowany przez PRIMO (2017-04-08 16:49:27)

Odp: Regulacja zaworów RFS

Nooo Najważniejsze że szwagier zadowolony ;) Pozdrawiam

20 Ostatnio edytowany przez PRIMO (2017-04-14 19:11:20)

Odp: Regulacja zaworów RFS

Panowie więc tak.Dobrałem się do tych zaworów.Ustawiłem TDC tłok w górnym położeniu śruba wkręcona w wał krzywki na wałku są do dołu więc chyba w porządku.Ale jak próbuje poruszać którąś z dzwigienek od ssących to stoją na dembowo jakby były podparte,wydechowe mają luz myślałem że może złe tdc próbowałem kilka razy i cały czas to samo jak poluzuje nakrętkę to ciężko kręcić śrubokrętem tą regulacje na filmikach widać że chodzą leciutko>Jakieś pomysły?Aha i szczelinomierz 0.10mm nie wchodzi nawet 0.05
Dodam że cały czas jeździłem i wszystko było ok nie kopci dobrze oddaje moc chcę prewencyjnie sprawdzić luzy przy okazji wymiany oleju

21

Odp: Regulacja zaworów RFS

Fałszywy alarm chyba był w złym TDC.Złoże i odpalę.Może nie wybuchnie :P

22 Ostatnio edytowany przez PRIMO (2017-04-14 20:29:00)

Odp: Regulacja zaworów RFS

Panowie dzięki za wszystkie rady.Kat złożony świeży olej,nowa świeca.Chodzi jak marzenie jakby ciszej,chyba dawno tam nikt nie zaglądał.Jutro może wrzucę filmik jak to gada. [url]https://www.youtube.com/watch?v=sDWFLmsjwOw[/url] ten film najszybciej tłumaczy jak się ustawia tdc

23

Odp: Regulacja zaworów RFS

babel napisał/a:

Zawory zawsze ustawiam na 1/6 obrotu - na początku jeszcze to sprawdzałem szczelinomierzem - ale na 100% jak to zrobisz dokładnie masz 0.10mm luzu.

Możesz trochę przybliżyć tą metodę ? Widziałem coś na YT ale jakoś nie za bardzo zrozumiałem.
Ostatnio jak ustawiałem pierwszy raz luzy zaworowe w RFSie to ze 2 godziny mi zeszło i tez miałem problem ze znalezieniem TDC. Moim zdaniem najłatwiej jest to stwierdzić po luzie na dźwigniach zaworowych, kontrolując przy okazji położenie tłoka przez otwór na świecę. Bo są dwa TDC ale luzy ustawia się tylko w jednym.

24

Odp: Regulacja zaworów RFS

mateusz_371 napisał/a:

Możesz trochę przybliżyć tą metodę ? Widziałem coś na YT ale jakoś nie za bardzo zrozumiałem.

Wkręcasz śrubkę aż dotknie zaworu, a potem cofasz o 1/6 obrotu i kontrujesz nakrętką.

PBM

25

Odp: Regulacja zaworów RFS

Aha, to rzeczywiście nieskomplikowane. Przy następnej regulacji muszę to przetestować.

26

Odp: Regulacja zaworów RFS

mateusz_371 napisał/a:

Aha, to rzeczywiście nieskomplikowane. Przy następnej regulacji muszę to przetestować.

Jak najlżejszy śrubokręt tą metodą wskazany i bdb czucie w łapach.
Co do zaworów to teraz następna regulacja aż bedzie Ci się wydawał ZA CICHY to wtedy znowu je atakuj. Metodą prób i błędów widzę że ogarnąłeś:))

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

27

Odp: Regulacja zaworów RFS

Ja regulowałem na 1/6 obrotu bo ze szczelinomierzem tam podejść to myślałem że mnie strzeli :P Co do TDC to luźne są dzwigienki od wydechowych od ssących już tak nie koniecznie wyczuwalne,przynajmniej tak było u mnie.Sama regulacja 10 min,składanie dlużej trwa.Myślę ze następnym razem 1godzinka i po sprawie.właśnie zrobiłem 70 km i jest wszystko git.Zapie.... jak trzeba! [url]https://www.youtube.com/watch?v=XRTN95DQmiU&feature=youtu.be[/url]

28

Odp: Regulacja zaworów RFS

W rfs-ie podejść szczelinomierzem to pestka, w Bergach to jest dopiero tragedia ze szkoda pisać.
W rfs-ie ssące mają tendencje do zacieśniania, a wydechowe do zwiększania luzu. Czyli ssące ustawiamy na luźniejsze 0,10 a wydechowe na ciasne 0,10. Starcza na dłużej poprostu takie ustawienie.

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

29

Odp: Regulacja zaworów RFS

Co ile km sprawdzać te zawory?Co 500km co 1000km?

30

Odp: Regulacja zaworów RFS

PRIMO napisał/a:

Co ile km sprawdzać te zawory?Co 500km co 1000km?

Co trzy wymiany oleju (co 12-15mth) sprawdz, ew. szybciej jak bedziesz słyszał niepokojące dźwięki, lub jak za kulturalny całkowicie się zrobi. Dla osłuchu góry silnika przytukaj wydech łapą, wtedy wszystko słychać. Na nurcie znajdziesz jeszcze jak zmierzyć luz pomiędzy dźwigienką a talerzykiem celem sprawdzenia grubości zaworów. Pozdro

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650