1 Ostatnio edytowany przez PiotrkonikSM (2017-03-27 11:04:25)

Temat: Exc 400 2002

Jadę jutro obejrzeć kata 400 z 2002 roku na co zwrócić szczególną uwagę? Jakieś spostrzeżenia osób które posiadały taki sprzęt? Widzę że brakuje części do tego modelu typu tłok, Korba,  zawory czy części pasują z innych modeli?

2

Odp: Exc 400 2002

Ja mam 5 lat 400 - jak na moje potrzeby to super moto .
Części są bez problemu - korba jest taka sama jak w 450 ( tak gdzieś czytałem na forum ktm) - cylinder zresztą też - inny jest tłok i 400 ma inne wykorbienie wału.
Co do reszty - to to samo co inne rfsy - oryginały dostępne 2-3 dni - masę uzywanych części

Z tym że co sprawdzać - to odpowiedź jest wszystko - to wiekowy sprzęt więc generalnie spodziewaj się najgorszego.
Mimo trwałosci RFS (rózne krazą fakty i mity na ten temat) - ale to jednak jest 15 letni moto.
Jak trzeba zrobić remont silnika - to już koszt kilu tys pln (pewnie 5-7)- w zależności co do wymiany.
Nie wiem na ile ogarniasz KTM - najlepiej kogoś poprosić o pomoc - on dosyć charakterystycznie pracuje ;) - właściciele wiedza o co chodzi ;) - na ucho ciężko stwierdzić.
Nie wiem na ile ktoś ci pozwoli spojrzeć - fajnie jest odkręcić filtry siatkowe i sprawdzić czy czyste - tylko czasami dolny ciężko odkręcić.
Można zobaczyć ile ząbków jest na napinaczu rozrządu - jaka została odległość dźwigienek zaworowych do  talerzyków zaworów.
Generalnie ma palić na tzw dotyk - zimny jak i ciepły/ nie kopcic / nie ciec z silnika , z zawieszenia - pompy wysprzeglika/ hamulcowych .
Obejrzyj dokładnie piastę koła tył

To tak na szybko - długo by wymieniać

3

Odp: Exc 400 2002

Przez te 5 lat ile przejechałes mth? Jak wyglądało zużycie części?  Używasz  go tylko na kołach sm, jak z trwałością skrzyni biegów na ulicy?  Masz może porównanie do drz 400 e?

4

Odp: Exc 400 2002

Mógłbyś podesłać mi linki do sklepów z częściami zmiennymi typu Korba, tłok, zawory, cylinder żebym mógł sprawdzić ceny

5

Odp: Exc 400 2002

Cylinder nie ma zamienników a nowy to tak z 2k
Tłok licz 600zł - Prox, Wossner, Vertex
Korba z 600zł - Prox, Wossner, HotRods
Komplet zaworów 900zł
Uszczelki OEM z 600zł za kpl.
Łożyska silnika z 500zł
Filtry oleje silnika 200zł
Łożyska główki ramy 100zł
Łożyska zawieszenia z 300zł
Łożyska kół i uszczelniacze z 100zł
Tarcze, klocki, opony to już według upodobań.
Napęd 300-400zł

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

6

Odp: Exc 400 2002

Ja mało latam - i tylko w terenie - jakieś 150 mth przez 5 lat ( z tym ze przeszło rok przerwy - kontuzja)
Miałem drz  (z tym, że nie E)- jak dla mnie jest ogromna przepaść pomiędzy DRZ a EXC  w terenie - jeśli chodzi o trakcje - na korzyść EXC - chodzi o zawieszenie - rozkład mas itp.
W terenie drz po każdym  skoku waliła się przednie koło - exc to inna bajka ( im nowszy tym lepiej).
EXC jak dla mnie to inna epoka - ale DRZ to w mojej ocenie to bardziej dual ,
Nie jeździłem exc na kołach sm - więc nie doradzę jak na szosie - na pewno serwis masz bardziej wymagający w EXC niż drz

Co do części - ja najczęściej biorę [url]http://ktmsklep.pl/[/url] lub u któregoś z forumowych sprzedawców z [url]http://www.ktmracing.fora.pl/[/url]
Polecają tez - [url]http://www.auner.pl/pl/[/url]

Z tym że kupowałem głownie drobiazgi.