1 Ostatnio edytowany przez papkojeczeg (2017-03-18 18:58:19)

Temat: Husqvarna sms 125

Witam mam duży dylemat i mam nadzieję, że pomożecie mi go rozwiązać. Kupuje motocykl na A1. W grę wchodzą 2 sprzęty husqvarna sms 125 bądź aprilia rs4 125. Tak wiem totalnie inne maszyny i tu mam dylemat. Między małym spalaniem i możliwością małej "turystyki" a między emocjami z jazdy i tym co naprawdę mnie kręci. Dlatego tu pojawiają się pytania na temat husqvarny.
Z mniejszą zębatką z tyłu będę w stanie osiągnąć przelotową 100km/h?
Jakie spalanie przy jeździe w "trasie"?
W ogóle ten silnik nie rozjebie się przy spokojnej jeździe trasą okolo 100-150km?
No i czy według was nada się to moto dla osoby która lubi sm szuka fajnego przyspieszenia, polatania czasem na kole itp ale też możliwości małej turystyki. (5000km na sezon)  dlatego tak ważne spalanie.
Przepraszam, że to tak nie składnie napisane ale mam nadzieję, że jakoś pomożecie :D
Przy okazji co myślicie [url]https://www.otomoto.pl/oferta/husqvarna-sm-husqvarna-sms-125-supermoto-sm-doinwestowana-nie-yz-wr-wre-exc-ID6yNH6t.html#xtor=SEC-8[/url]

2

Odp: Husqvarna sms 125

Źle nie wygląda. Ja osobiście kupując moto NIGDY nie patrzałem na spalanie. Ma mi dawać frajde i tyle. Husqa to dobry sprzęt, bez problemu pojedziesz 100 przelotową. Nie sądzę, żeby 100-150km było tego silnika problemem - 6 stopniowa skrzynia biegów raczej da radę ( oczywiście jeżeli oryginalne przełożenia ) Wystarczy, że pooglądasz filmy na yt, to zobaczysz jak idzie na gume. I nie wiem czemu ten silnik miałbym się "rozjebać" :D

KTM 690 SMC

3

Odp: Husqvarna sms 125

@Spidzior moze dlatego ma sie rozlecieć że to mocno wyżyłowany silnik w małej pojemności? Wszystko zależy od danego egzemplarza i odpowiedniego serwisowania i oczywiscie jazdy ja bym brał 2t fajna zabawa przyspieszenie a 125 4t to jest jak dla mnie nieporozumienie ;p
Musi byc koniecznie husqa? Moze jakas dt/aprilia? Co do huski co wyslaleś widać że dobry, fabryczny egzemplarz jednak czy wart tylu pieniedzy?

Yamaha DT 125 X 2006 rok --------->Husqvarna TE 510 2009 rok

4 Ostatnio edytowany przez Spidzior (2017-03-18 20:26:06)

Odp: Husqvarna sms 125

PrzemoToZiomal napisał/a:

@Spidzior moze dlatego ma sie rozlecieć że to mocno wyżyłowany silnik w małej pojemności? Wszystko zależy od danego egzemplarza i odpowiedniego serwisowania i oczywiscie jazdy ja bym brał 2t fajna zabawa przyspieszenie a 125 4t to jest jak dla mnie nieporozumienie ;p
Musi byc koniecznie husqa? Moze jakas dt/aprilia? Co do huski co wyslaleś widać że dobry, fabryczny egzemplarz jednak czy wart tylu pieniedzy?

No nie sądzę, że w sm125s jest wyżyłowany silnik - tutaj jest właśnie mniej wyżyłowany. Wyżyłowany to masz w exc 125, albo husce 125, ale WR, a nie sms.

Czemu 125 w 4t nieporozumienie? Choćby do takiego użytku jak on potrzebuje, to WR 125 wystarczyłoby spokojnie. Choć ja w życiu bym nie dał za 125 10k.

KTM 690 SMC

5

Odp: Husqvarna sms 125

@Spidzior wiadomo ze mniej niz wr ale nadal to dwusow 125cm3 majacy jakies 30km wiec tlok co jakis czas do zmiany, pozatym czesci do husqi sa zdecydowanie drozsze niz np do dt
Co do tego co napisalem o 4t mowie o swoim przypadku ze mocy by zabraklo bardzo szybko, jednak jesli komus ma sluzyc w trase czy do dojazdu z punktu a do punktu b moim okiem jak najbardziej trafny wybor ;)

Yamaha DT 125 X 2006 rok --------->Husqvarna TE 510 2009 rok

6

Odp: Husqvarna sms 125

Dla kolegi jak widzę ważne jest też spalanie, taki 2t potrafi wciągnąć naprawdę pokaźne ilości benzyny przy ostrzejszej jeździe, sam to boleśnie kiedyś odczułem. Oprócz benzyny będziesz potrzebował do mieszanki oczywiście oleju, dobry olej też swoje kosztuje, litr Castrolu Racing to jakies 40 zł, niby starcza na 50 litrów benzyny ale to wcale nie tak dużo ;) Jeśli naprawdę chcesz robić dłuższe trasy to ja brałbym np Yamahe 125 X, na kole polatać się da, trwały, oszczędny silnik, w trasie też da radę, z dobrym tłumikiem brzmi całkiem znośnie. Pozdro.

7

Odp: Husqvarna sms 125

Spidzior napisał/a:

Czemu 125 w 4t nieporozumienie? Choćby do takiego użytku jak on potrzebuje, to WR 125 wystarczyłoby spokojnie. Choć ja w życiu bym nie dał za 125 10k.

Nieporozumienie, bo szuka fajnego przyspieszenia. Porobione 50 w 2T objeżdża 125 4T, więc słaba opcja.


PrzemoToZiomal napisał/a:

wiec tlok co jakis czas do zmiany, pozatym czesci do husqi sa zdecydowanie drozsze niz np do dt

Kilka sezonów bez problemu przelata. Tym bardziej, że zakładany przebieg jest niewielki. Co do części, różnica jest pomijalna, nie warto się tym sugerować.


Reasumując, przy tak niewielkich przebiegach nie ma sensu patrzeć na 4T. Chyba, że naprawdę ledwo starcza Ci gotówki i nie oczekujesz przyjemności z jazdy. SM ma dawać frajdę, a 125 4T jej nie dostarczy.

PBM

8

Odp: Husqvarna sms 125

pamiętaj tylko , by samemu wlewać olej do mieszanki , a nie za pomocą dozownika wbudowanego w husce - już o niejednym przypadku słyszałem , gdzie dozownik padł i moto zatarte , mój kumpel tak miał i od tego momentu sam wlewał.

Husqva spoko na początek , fajne odejście jak na 125 , lekki i nawet dobry hamulec. Trase da rade przejechać każdym motocyklem , aczkolwiek licz się z tym , że żadne SM nie jest wygodne gdy robisz trasy powyzej 100 km :P

DR-Z 400sm  -  LeoVince , fcr 39 , 3x3 , MotoMaster 4p