16

Odp: Opony do DRZ 400 SM

MAĆKO napisał/a:

Heh fajnie to brzmi jak mówisz w wypadku SM o prędkościach powyżej 160:P
Moja crf chyba 130 nie jedzie:D

Z ciekawości, jakie tam masz przełożenie na łańcuchu? U mnie w KTM'ie na 14/50 160 bez najmniejszego problemu. A zawsze myślałem, że CRF'a wyżej się kręci. Aż tak krótką skrzynię by miała?

PBM

17

Odp: Opony do DRZ 400 SM

Umiecie powiedzieć jak to jest i co to jest za "zjawisko", że właśnie podczas mocnego złożenia jak opona ucieka to właśnie to można wyczuć i zapobiec dalszemu uślizgowi i tym samym glebie? Bo teoretycznie jak jest granica przyczepności to powinno być już 100% możliwości opony i bęc :) a wcale tak nie jest. Śmieszne uczucie jak ucieka tak opona.

WR250X -> Husaria 701

18

Odp: Opony do DRZ 400 SM

shonek, to chyba zależy dużo od opony. Jedna od razu puści i cześć, a inna ma moment utraty przyczepności bardzo wyczuwalny i dłuższy, dzięki czemu jest czas na reakcję. Ja dużego doświadczenia z oponami nie mam, ale zauważyłem, że na michelinie z tyłu, wyraźnie czułem, że tył ucieka i miałem czas na korektę. Na innych używanych slickach tego nie czułem, ale to w sumie były już kartofle, a nie opony

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

19

Odp: Opony do DRZ 400 SM

DumDum napisał/a:
MAĆKO napisał/a:

Heh fajnie to brzmi jak mówisz w wypadku SM o prędkościach powyżej 160:P
Moja crf chyba 130 nie jedzie:D

Z ciekawości, jakie tam masz przełożenie na łańcuchu? U mnie w KTM'ie na 14/50 160 bez najmniejszego problemu. A zawsze myślałem, że CRF'a wyżej się kręci. Aż tak krótką skrzynię by miała?

Ja mam w CRFie 14/45 i podobno leci 150.
Podobno bo u mnie było 130 ale mam jakis tam licznik Sigmy więc różnie to może być.
Kolega leciał obok i miał 150.
Muszę to sprawdzić z jakimś GPSem.

CRF450R SM

20

Odp: Opony do DRZ 400 SM

Ja mam 13/48, nie mierzyłem nigdy prędkości bo mi to nie było do niczego potrzebne ale jak latam po drodze technicznej wzdłuż drogi szybkiego ruchu to jakieś tam punto zazwyczaj leci szybciej:P

21 Ostatnio edytowany przez Dzinkss (2017-02-26 04:43:31)

Odp: Opony do DRZ 400 SM

Wogóle konfrontacja crf-y jeszcze w R-ce z takim Bergiem nie ma zupełnie sensu. To tak jak by enduro z crossem porównywać. Taką Crfkerke mozna konfrontować z np. rmz, husqami smr-ami (na czerwo deklu) itp. ponieważ są to maszyny stworzone do różnych zadań i zadawania bólu w swoich naturalnych środowiskach. Berg jest typowym ulicznikiem który zje tam wszystko bez popitki, a na torze taki Berg 650 zostanie zjedzony bez popicia przez resztę. I tu nie pomogą żadne zębatki i mieszanie przełożeniami ze wzgledu na zupełnie inne przeznaczenie i same założenia konstrukcji silników jak i dobranych optymalnie przełożeni samych skrzyń biegów. Czyli żadna crfa nie pociągnie przełożenia pod v-max 190 jak i żaden Berg 550/650/czy 570 nie ogarnie przełożenia na 130 km/h.
Ps. Tez sprawdzę z tym gps-em bo sam jestem ciekaw.
Shonek "zjawisko" o które pytasz to taka "czerwona cienka linia". Niby cienka ale jednak linia:) Wiec myśle ze dobór opon powinien iść w parze z umiejętnościami czyli przyczepna opona (jak ten GoldSpeed) w celu np. jej zerwania potrzebuje agresywnego ataku czyli kontratak musi być równie agresywny. Tylko po co az taka przyczepność jak na ulicy ma być fun a nie jak najlepszy czas. To jest praktycznie analogiczna sytuacja jak powyżej z tymi maks prędkościami.

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

22

Odp: Opony do DRZ 400 SM

Jeśli założę 120/60/17 na przód to dużo zmieni? Dedyk ma 120/70 ale ziomek od którego chce zamowic nie ma w ofercie...

Romet Crs 125/200 > Suzuki Drz 400sm K6 > KTM SMC-R 690 14r

23

Odp: Opony do DRZ 400 SM

Będziesz bardziej czuł nierówności, tak samo jak w samochodzie. Jak masz duży profil to jedziesz po czym chcesz, ja miałem 120/90 :O i żaden krawężnik nie był straszny. Gdzieś na ścigaczu było chyba o tym jak poszczególne parametry wpływają na geometrię motóru.
Jak zmienia się profil opony to z automatu kąt główki ramy też się zmienia.

WR250X -> Husaria 701

24

Odp: Opony do DRZ 400 SM

Obecnie mam 120/70 i tył 160/60 chcę zmienić na 120/60 i 150/60 będzie w miare ok?

Romet Crs 125/200 > Suzuki Drz 400sm K6 > KTM SMC-R 690 14r