31

Odp: [S] KTM EXC 450 rfs

Ja ze swojego doświadczenia:
Przejechałem się na YZ250F 2004 (chyba), potem na YZ250F 2015 (chyba).
To jest technologicznie przepaść. Prowadzenia, oddawanie mocy czy głupie odpalanie po glebie.
No i starszy sprzęt zawsze będzie "rozdymany".

Oczywiście kiedyś dawali dużo większy margines bezpieczeństwa i rzeczy były trwalsze...

Jednakże w cross/ enduro zawsze zastanawiałem się dlaczego silnik co ma lekko powyżej 100km/ litr + nie kręci się do jakiś gigantycznych obrotów, trzeba tak często remontować XD, Toż to kosiarka ma więcej mocy z litra, wyższe obroty i jest dużo trwalsza :)

Pozdrawiam,
Piotrek

32

Odp: [S] KTM EXC 450 rfs

Ale o czym mówimy w ogóle. 15 lat temu w biednej 405 tarcze wytrzymywaly 150 tys km. Teraz jak się zrobi 60 to juz jest sukces. I żeby nie było teraz jeżdżę spokojniej niż kiedyś.
Co do bmw i 160 tys km - co za czasy,żeby taki wyczyn trzeba byo zachwalać.
Moja byla 4letnia 405 kupiona za 28 tys pln do przebiegu 225 tys nie miała żadnej awarii. Bmw z tego samego rocznika byla 3 x drozsza i tam tez jakość musiała być jeszcze lepsza...
Podsumowując - obecnie technologia i doświadczenie producentów pozwala na zbudowanie fury ktora zrobi 300 tys bez najmniejszej awarii, ale to się im po prostu nie opłaca... Stad mimo wzrostu technologicznego spadek jaksci/wytrzymalosci.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

33

Odp: [S] KTM EXC 450 rfs

Młody to co Cie zastanawia jest w sumie dość latwe do wytlmaczenia.
1. Litry latają po twardym, gdzie nie ma piachu, kurzu i innych zanieczyszczeń. Jak dobrze wiemy filtr nigdy wszystkiego nie wylapie.
2. Technologia uzyta jest nieco inna - singiel na lozyskach kulkowych po prostu szybciej lapie luzy niż korby na panewkach.
3. W singlach części są mocno odchudzone co wpływa na ich żywotność.
4. Im mniejsza masa części tym mniejsze przeciążenia.

Pewnie daloby sie znalezc jeszcze inne powody

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

34

Odp: [S] KTM EXC 450 rfs

Dodałbym jeszcze Levis że w MX jest silnik nadkwadratowy a w szlifierach kwadratowy lub podkwadratowy. Ma to znacząc wpływ na żywotność, obroty i moment obrotowy silnika.

35

Odp: [S] KTM EXC 450 rfs

Takiego określenia nie slyszalem. Możesz rozwinąć ?

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

36

Odp: [S] KTM EXC 450 rfs

levis napisał/a:

... Stąd mimo wzrostu technologicznego spadek jakości/wytrzymałości.

+1

#969
VOR 530 SM-R   &   KAWASAKI KX 250 SM STUNT
CA Technology

37 Ostatnio edytowany przez MAĆKO (2016-10-29 22:24:52)

Odp: [S] KTM EXC 450 rfs

Aaa miałem dać link do wikipedii ale ktoś tam źle to opisał i się pomylił.
Silnik nadkwadratowy - dłuższy skok tłoka niż jego średnica, daje to większy moment obrotowy - silnik lepiej pracuje w dolnym i srednim zakresie obrotów
silnik podkwadratowy - szerszy tłok niż jego skok, silniki wysokoobrotowe ale z racji na mniejsze ramie mają mniej momentu i potrzebują się kręcić.
silniki kwadratowe - średnica tłoka taka sama jak jego skok, teoretycznie ideał w praktyce rzadko spotykane.

W dzisiejszych czasach z racji na rozwój technologiczny o którym tu tak sobie gadamy potrafią tak manipulować układem zasilającym że z silnika podkwadratowego wyciągają potencjał silnika nadkwadratowego dzięki czemu są np mniejsze drgania. Jednocześnie silniki nadkwadratowe są teraz stosowane w małych współczesnych silnikach samochodowych które z litra robią 120koni, kwestia wyważenia układu aby nie przenosił drgań i jak wiadomo kręcą się dość wysoko. Granice już się zacierają.

Kiedyś było to widać wyraźnie np. w starych traktorach jednocylindrowych wyraźnie było widać moment i drgania płynące z układu nadkwadratowego.

38

Odp: [S] KTM EXC 450 rfs

Tak myślałem ze chodzi o stosunek średnicy do skoku, ale takiego nazewnictwa nie znalem :-)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

39

Odp: [S] KTM EXC 450 rfs

Dodatkowo fajne jest to co napisałeś. To dlatego 450 jest bardziej kwadratowa od 550 :-)
550 - 80x55
450 76x49.5

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

40 Ostatnio edytowany przez Dzinkss (2016-10-30 02:29:25)

Odp: [S] KTM EXC 450 rfs

Bart87 napisał/a:

Ale tutaj sami rozkminiacze, sprzet fest fiuten a cena normalna, nie czaje tej dyskusji. Szkoda ze teraz wystawiles, mój ziomeczek by wział, kupił pewnego exc ,starego, za 10k i wsadzil 3,5. Ze coś jest stare nie znaczy że ma byc tanie, liczą sie mozliwości oferowane przez produkt, a ten exc daje ich wiele.

No i jak widzisz niektórzy tego nie potrafią zrozumieć tylko musza dopi.erdolić tyle akapitów na temat swojego "nie"szczęścia ze człowiek az lekko uśmiechnie sie pod nosem:) Ja chciałem uciąć temat na początku, Ty juz w trakcie, a tu się i tak okazuje ze człowiek w d. był i g. widział.

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

41

Odp: [S] KTM EXC 450 rfs

Bart87 napisał/a:

Ale tutaj sami rozkminiacze, sprzet fest fiuten a cena normalna, nie czaje tej dyskusji. Szkoda ze teraz wystawiles, mój ziomeczek by wział, kupił pewnego exc ,starego, za 10k i wsadzil 3,5. Ze coś jest stare nie znaczy że ma byc tanie, liczą sie mozliwości oferowane przez produkt, a ten exc daje ich wiele.

Poza mocnym w dolnym zakresie obrotów  silnikiem (bo już na wyższych obrotach ospały)  nie widzę żadnej rewelacji ,dziwią mnie ludzie którzy rfs-a traktują jak coś wspaniałego szczyt techniki .Wypowiadam się nie dlatego że gdzieś słyszałem, tylko miałem 525  z małym przebiegiem z 07r  i nic tam specjalnego nie zauważyłem

WR450F 13r  &  CRF450X

42

Odp: [S] KTM EXC 450 rfs

Dziwne, ja dla przykładu zdziwiłem się jakie 525 potrafi mieć jebnięcie w górnym zakresie obrotów. RFS jest prosty, ma moc, jedzie. Większość użytkowników (w tym ja) to amatorzy, na razie nie widzę potrzeby kupowania czegoś na wtrysku, z lepszą geometrią czy zawiasem. Na razie moto spełnia pokładane nadzieje w 120%, części tanie, kupa używek na necie. No i jak sami wiecie sprzedać bardzo łatwo.

EXC 525 in progress

43

Odp: [S] KTM EXC 450 rfs

Główna zaleta RFS to dokładnie to co napisał Dziku.
Sprzęt jest prosty, mocny, trwały i tani w eksploatacji (rynek pełen jest nowych i używanych klamotów do RFS).
Kolejna sprawa wiedza w internecie.
Sądzę, że z technicznego punktu widzenia w internecie jest wiedza której nie mieli nawet konstruktorzy.
Każda możliwa usterka została już odkryta, opisana, nawet są filmiki jak ją usunąć co i gdzie kupić.
Co do nowych sprzętów na forach wciąż widzę zagadkowość usterek w nowych motocyklach.
Wtrysk sprawa zajebista nie powiem - ale ile z tym problemów - patrz użytkownicy 690. Coś się rozreguluje i trzeba jeździć po całej Polsce aby ktoś usunął tą usterkę. Możliwości tuningu w garażu zerowe.

Ktoś kto ma kasę, zmienia sprzęt co 1-2 lata, serwisuje u dealera nie zrozumie tego.
Ktoś kto bierze kredyt na 5 lat na kwotę 10tys. zł aby kupić wymarzony motocykl i musi nim latać przez te 5 lat bez wizyt w autoryzowanym serwisie wie o czym piszę.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

44

Odp: [S] KTM EXC 450 rfs

o żesz.. przeczytałem tyle oczywistych oczywistości że aż mnie oczy bolą.
Powodzenia ze sprzedażą.

PS. Wiecie że Andrzej Duda jest prezydentem?

dabljuer250x

45 Ostatnio edytowany przez wyrzyk969 (2016-10-30 13:28:47)

Odp: [S] KTM EXC 450 rfs

ale, że ten od wędlin??? bo chyba nie w temacie jestem... zaraz będzie, że Tarczyński czy Kania jakimś posłem jest...
bo to o tego chodzi Ci?

http://www.alleceny.pl/static/images/Aleceny_Model_Product_Table/big/duda-pasztetowa-cebulowa-300-g_f64a5d1c24fdd7ac266ff5e58fc6d7a2.jpg

jak trochę off to sorki hehe

#969
VOR 530 SM-R   &   KAWASAKI KX 250 SM STUNT
CA Technology