1

Temat: Antyhopping pytanie techniczne

Hej
Pytanie mam... wczoraj polatałem na swojej CRF z antyhopem Sigma i mam kilka wątpliwości.
Sytuacja wygląda tak- napędzam się do 3 redukuje sobie 2 biegi w dół do 1 bo mam bardzo ciasny winkiel, uślizg tyłu przedni i lekko tylny hebel w akcji, jestem już ostro złożony bokiem w zakręcie i nagle moto gaśnie tak jakby antyhop nie działał do konca. Po chwili moto się włącza i jakimś cudem nie zaliczyłem katapulty:) Czy to jest normalne i ja za bardzo go zdusiłem czy może antyhop jest słaby?
Będę wdzięczny za info, na wyższych biegach wydaje mi się że wszystko super działa.

2

Odp: Antyhopping pytanie techniczne

Rozumiem, że wiesz jak działa antyhop :D niweluje blokowanie ale tylko w jedną stronę :D

Jak będziesz sobie jechał np 20km/h zaheblujesz tyłem (bez użycia klamki sprzęgła) i zablokujesz koło, to silnik automatycznie Ci zgaśnie, a jak puścisz hebel, to automatycznie się odpali z "pychu" - choć nie zawsze, bo czasem sprężyna antyhopa jest miękka i silnik się nie odpali :)

Zrób ten sam test co robiłeś, tylko bez użycia tylniego hebla i sprawdź, czy wtedy będzie Ci gasł...

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

3

Odp: Antyhopping pytanie techniczne

Dobrze zakładasz że wiem jak działa:P
Ale wydawało mi się że blokowanie tylnego koła heblem czy redukcją to jeden pies;)
Mówimy o prędkości około 40km/h.
Bez hebla nie gaśnie;) czyli trzeba założyć że ten antyhop działa dobrze na biegach powyżej dwa:D
Ogólnie i tak jestem w szoku jak ten moto lata bokami... praktycznie sam więc nie mogę narzekać.

4

Odp: Antyhopping pytanie techniczne

Przeheblowałeś i tyle. Sliper nie ma żadnego powiązania z hamulcem.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

5

Odp: Antyhopping pytanie techniczne

jak hamujesz silnikiem, to działa antyhop, jak hamujesz heblem, to nie - taka prosta zasada

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

6

Odp: Antyhopping pytanie techniczne

levis napisał/a:

jak hamujesz silnikiem, to działa antyhop, jak hamujesz heblem, to nie - taka prosta zasada

+1

WWW.HI-OCTANE.PL

#13 Mistrzostwa Polski

7

Odp: Antyhopping pytanie techniczne

Ok już czaje, dzięki:)

8

Odp: Antyhopping pytanie techniczne

BTW. polecacie jakieś rozwiązanie easy pull do sprzęgła? Moje chodzi dramatycznie ciężko. Niby na tor bez znaczenia ale jak chce sobie polatać po placu na gumie to przydaje się mniej zero jedynkowe sprzęgło:)

9

Odp: Antyhopping pytanie techniczne

dłuższa klamka sprzęgła :D

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

10

Odp: Antyhopping pytanie techniczne

EZ Pull daje radę - różnica nie jest kosmiczna ale zauważalna.
W stunt bike'ach oprócz EZ Pull'a przedłuża sie jeszcze ramię do którego mocowana jest linka sprzęgła przy silniku.
Wydaje mi się jednak, że w Supermoto jest to zbędny mod.
Jeśli możesz i masz miejsce to możesz również spróbować przesunąć klamkę tak byś wskzującym palcem(lub dwoma) łapał na jej końcu. Do zwykłego gumowania i tak(pomijając tricki takie jak choćby coastery) nie wysprzęglasz do końca więc wystarczy jak jesteś w stanie jednym palcem wcisnąć sprzęgło na tyle, żeby zaczęło się "ślizgać".
Problem pojawia się dopiero jak masz setup z handbrake'm i robisz bardziej ambitne tricki wymagające jednoczesnego duszenia jednym paluchem sprzęgła a drugim klamki hamulca.

SPIDI

Subiektywnie o motoryzacji z charakterem
Facebook.com/SpidiFreestyle

11

Odp: Antyhopping pytanie techniczne

Przeróbka na hydraulikę ale to 1000zl

Pozdrawiam,
Piotrek

12

Odp: Antyhopping pytanie techniczne

Wedlug mnie easy pull sie nie sprawdza. Slaba jakosc wykonania (przynajmniej mojego egzemplarza) praktycznie wcale nie poprawila pracy, za to pogorszyla sie precyzja ze wzgledu na dodanie jednego ruchomego elementu.

Jak chcesz poprawic prace sprzegla (zakladam ze masz japonca) to zmien linke sprzegla na taka ktora ma pancerz teflonowy. Podczas zgiecia duzo lepiej pracuje od tych standardowych.

Ewentualnie kup tuningowa nowa klamke z jarzmem zwracajac uwage na wieksze ramie (odleglosc miedzy sruba a mocowaniem glowki linki) - to zalatwi problem :)

#769
https://www.facebook.com/SUMOsupermotoTEAM/
Było: DERBI SENDA 50 '00 < EXC 125 '03 < HM CRE 250 2t '06 < KXF 250 '06 < YZ 125 '06 < CRF 250 '10 < YZ250F '09 < YZ250F '08 < EXC 525 SM '05
Jest: CR 250 2000, KX 125 1987 :)

13

Odp: Antyhopping pytanie techniczne

Wskoczy hydraulika na przyszły rok. Jeszcze raz dzięki za info.