1

Temat: Aprilia SXV - procedura wyjęcia silnika

Może komuś w przyszłości się przyda:

- zlać płyny (chłodniczy, olej silnikowy, olej skrzyni)
- zdjąć przednie plastiki
- odkręcić tylną ośkę, wysunąć kawałek, tak, zeby bloczki do ustawiania odległości odsunęły się od ograniczników - pchnąć koło w przód
- zdjąć łańcuch z zębatki
- zdjąć osłonę przedniej zębatki
- zdjąć przednią zębatkę
- odkręcić mocowanie osłony silnika - 2 śrubki od spodu + 1 długa u góry
- odkręcić przewód od rozrusznika
- zdjąć siedzenie, bak i wyjąć akumulator
- zdemontować górną i środkową część airboxa
- odkręcić 4 śruby trzymające dolną część airboxa do silnika
- odkręcić 3 przewody chłodnicze podłączone do silnika
- odkręcić 3 przewody olejowe podłączone do silnika
- rozpiąć 3 lub 4 wtyczki z elektryki podłączonej do silnika
- odkręcić wydech
- odkręcić 3 śruby trzymające silnik do ramy
- opuścić silnik

jeżeli ktoś chce demontować silnik z airboxem i układem wtryskowym to dochodzą do tego kolejne czynności:

- demontaż chłodnic
- demontaż zbiornika oleju
- demontaż linek z rollgazu
- demontaż przedniego błodnika


Ludzie, którzy zajmują się zawodowo serwisowaniem i naprawą SXV robią powyższą procedurę (z airboxem pozostawionym w ramie) w 30 min.

Fotki może wrzucę później.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450