Temat: FMX 650 - pytanie o olej, gaźnik i nie tylko
Cześć, na wstępie chciałem zaznaczyć, że pod względem mechaniki jestem dupa - przed FMXem miałem do czynienia jedynie z dwusuwami i moje wszystkie prace serwisowe kończyły się na naciąganiu łańcucha. Czas najwyższy to zmienić, bo nie będę jeździł do mechanika, żeby olej wymienić.
1. Jaki lać olej? Według serwisówki do XL650 powinien być 10w40, najlepiej lać właśnie ten, czy może 10w50 albo 10w60? Ktoś na forum polecał Ipona - rzeczywiście jest lepszy od Motula, Castrola albo innej firmy, czy po prostu trafiłem na post fana jednej marki oleju?
2. Na filmiku (na jutubie) przedstawiającym wymianę oleju w XR650 gość po spuszczeniu oleju z silnika dał parę razy z kopa, żeby wypompować do końca olej. W FMXie nie ma kopki, więc trzeba w tym samym zakręcić rozrusznikiem, czy też pozostawić wszystko sile grawitacji?
3. Orientuje się ktoś, jaki gaźnik był oryginalnie montowany do FMXa? Nigdzie nie udało mi się znaleźć serwisówki, w żadnych danych w internecie również nie odnalazłem tej informacji.
4. Jak mierzyć poziom oleju? Temat był już poruszany na forum, o [url=http://forum.supermoto.pl/topic23949-honda-fmx-650-sprawdzanie-poziomu-oleju-na-cieplym-czy-zimnym-silniku.html/]tutaj[/url], ale nadal nie znam pewnej odpowiedzi - żeby pomiar wiarygodny, silnik ma być delikatnie rozgrzany, czy gorący po przejażdżce? Bagnet wyciągać kilka sekund po zgaszeniu, czy odczekać kilka minut na ostudzenie?
5. Jak szybko i do jakiego stopnia powinien nagrzewać się silnik? Wiem, że ciężko opisać to słowami, ale do tej pory zawsze jeździłem na sprzętach z chłodnicami i chciałbym się dowiedzieć, czy normalne jest to, że po dwóch minutach pracy na postoju (na wolnych obrotach) silnik jest już tak gorący, że nie da się go nawet na chwilę dotknąć?