1 Ostatnio edytowany przez bielu000 (2016-04-06 11:58:55)

Temat: Wyczyn, plusy, minusy, informacje

Tak jak wyżej. Nie doszukałem się jeszcze na forum zbiorczego tematu dotyczącego motocykli wyczynowych, a wydaje mi się, że taki
temat by się przydał - wiele osób (w tym i ja) waha się przy kupnie, czy kupić motocykl wyczynowy czy nie, bo z jednej strony fajnie by było mieć motocykl mocny, zwinny, lekki ale taki na którym można by zrobić spokojnie traskę 200km.

Według mnie temat mógłby wyglądać tak - każdy kto ma ochotę pisze np. Husqvarna smr 510 i wypisuje, co sądzi o tym motocyklu tj. jakie odczucia z jazdy, jak z awaryjnością, dostępnością części, co można samodzielnie zrobić w domowym zapleczu przy danym motocyklu, jakie przebiegi można zrobić "na raz" bez zbytniego męczenia motocykla, jak często robi się faktycznie serwis/obsługę, jak ze spalaniem, ile km można spokojnie zrobić bez remontu, czy przebiegi 5-7k km w sezonie są możliwe i co tam jeszcze chcecie.

Jeśli temat się nie spodoba, to proszę administratora o usunięcie.

//Widzę, że temat się rozwija powolutku - może warto podwiesić?

Husqvarna TE/SM 610i.e

2

Odp: Wyczyn, plusy, minusy, informacje

Podbijam, jeśli nie będzie odzewu do jutra wieczorem, to skasujcie temat admini ;) Żeby nie zaśmiecał.

Husqvarna TE/SM 610i.e

3

Odp: Wyczyn, plusy, minusy, informacje

Co do wymian czy jak tam napisałeś przebiegów moim zdaniem w wyczynowych moto nie ma czegoś takiego. Jest szacowany czyli np 90 mth, ale może to być mniej / więcej ... Wszystko zależne od tego jak kto lata bo jak ktoś lubi błoto i go będzie katował/topił itp itp to na 100% szybsza wymiana. Druga sprawa zależna od tego jak kto doba, zależne co ile wymieniał olej 10/20 mth. W ENDURO chyba robi się taki "przegląd" silnika tak jak wszyscy. Sezon robisz, a potem w zimę wbijasz na garaż lub do mechanika. Co do motocyklów crossowych to już inna bajka bo to 20/30/40 mth i wbijasz na garaż/mechanika. Ja przy pytaniu ile bym zrobił SX"em usłyszałem : " Jako amator to z 40 mth może 50 ale to już strach ".

4

Odp: Wyczyn, plusy, minusy, informacje

Dukres chyba nie o to koledze chodziło, dla biela o chodzi raczej o jakiś  spis w którym każdy by spisywał plusy i minusy danego motocykla wyczynowego którego miał okazję posiadać lub chociaż zna jakieś konkretniejsze informacje na jego temat.

KTM EXC 450
       SXF 250

5 Ostatnio edytowany przez Materka (2013-08-18 21:40:42)

Odp: Wyczyn, plusy, minusy, informacje

Dukers 3 razy to przeczytałem i nie wiem co chciałeś napisać

6

Odp: Wyczyn, plusy, minusy, informacje

Bo Dukers próbował przybliżyć i podać serwisowanie wyczyn a dla kolegi bieli chodzi o założenie konkretnego nowego tematu. Bo wcześniej gdy marzył o kupnie wyczyna przeszukiwał forum. A biela zaproponował założenie tego tematu który byłby spisem różnych motocykli wyczynowych i opisaniu ich ( ich wad, serwisów , co ile mth co i jak poprostu ) chyba dobrze zrozumiałem jak nie to proszę o poprawę.

KTM EXC 450
       SXF 250

7 Ostatnio edytowany przez Dukers (2013-08-18 21:52:24)

Odp: Wyczyn, plusy, minusy, informacje

maniak napisał/a:

Dukres chyba nie o to koledze chodziło, dla biela o chodzi raczej o jakiś  spis w którym każdy by spisywał plusy i minusy danego motocykla wyczynowego którego miał okazję posiadać lub chociaż zna jakieś konkretniejsze informacje na jego temat.

Aha no to źle go zrozumiałem. Czyli ja nie pomogę bo wyczyny miałem ale byłem mały i nie zbyt przy nich się robiło... Tutaj by musieli wypowiedzieć się terenowcy bo myślę że chodzi o motocykle na brudasach "wyczyn", a nie o supermoto na drogę no chyba że chodzi "wyczyn" supermoto na tor. Bądź chodzi o to i o to.

Materka napisał/a:

Dukers 3 razy to przeczytałem i nie wiem co chciałeś napisać

Gorole tak majom :P A tak na serio. Czytaj wszystko, a nie na wyrywki - to nie zaszkodzi, że stracisz 5 minut.

Ja napisałem o przed ostatnim fragmencie : " jakie przebiegi można zrobić "na raz" bez zbytniego męczenia motocykla, jak często robi się faktycznie serwis/obsługę" - przytoczyłem przecież o tym cały post że w enduro robi się raz na sezon, a w full crossie (czyt o SX - wygoogluj jak nie wiesz co to za moto) co 20/30/40mth
Czytaj uważnie następnym razem zanim coś napiszesz.

maniak napisał/a:

Bo Dukers próbował przybliżyć i podać serwisowanie wyczyn a dla kolegi bieli chodzi o założenie konkretnego nowego tematu. Bo wcześniej gdy marzył o kupnie wyczyna przeszukiwał forum. A biela zaproponował założenie tego tematu który byłby spisem różnych motocykli wyczynowych i opisaniu ich ( ich wad, serwisów , co ile mth co i jak poprostu ) chyba dobrze zrozumiałem jak nie to proszę o poprawę.

Dokładnie tak jak piszesz. Próbowałem przybliżyć sprawę z tego co słyszałem, ponieważ sam nie posiadam jeszcze wyczynowego motocykla terenowego (tak to ujmę). Czytałem już dużo i słyszałem dlatego postanowiłem coś dodać od siebie by temat nie był usunięty, ponieważ przyda się taki temat i nie będzie trzeba szukać w szukajce co chwilę i zakładać nowych tematów :)

8

Odp: Wyczyn, plusy, minusy, informacje

Dukers napisał/a:

Czytaj wszystko, a nie na wyrywki - to nie zaszkodzi, że stracisz 5 minut.
Czytaj uważnie następnym razem zanim coś napiszesz.

przeczytałem uważnie
Lepiej by było jakbyś Ty pisał nie na wyrywki i poświęcił 5 minut więcej na pisanie żeby dało się zrozumieć o co ci chodzi

9

Odp: Wyczyn, plusy, minusy, informacje

poczekam jeszcze chwilę zanim zamknę może trafi się konkretna wypowiedz niemniej jednak chyba złamałem ten szyfr ;-)

P.S. koledze chodziło o coś bardziej w stylu tabelki lub testu używane auto świat czyli + i -  co mówi serwisówka co ile mth olej, tłok itd. zbiorczo :-) oraz podsumowanie użytkownika na temat motocykla.

P.S. Bielu mogę się wypowiedzieć tylko na temat DR-Z ty ale to nie wyczyn :-)))

100% koncentracji = 100% satysfakcji - moje małe enduroooo - #997 rejsing
O nas http://www.youtube.com/watch?v=z5LUptOcE_o&feature=youtu.be
Part 1  http://www.youtube.com/watch?v=l-6jEjyYJpg
Part 2  http://www.youtube.com/watch?v=PWdubyCHfnQ

10 Ostatnio edytowany przez bielu000 (2013-08-19 18:16:06)

Odp: Wyczyn, plusy, minusy, informacje

Kolega wyżej, zrozumiał mnie chyba najlepiej ;) To co Wy o tym sądzicie? Może sprawdziłby się taki temat, chodzi mi tu głównie o wyczynowe supermoto.

@UP co do DR-Z - hmmm może i nie wyczyn, ale popularne supermoto, jeśli masz ochotę to podziel się z nami informacjami na jej temat, właśnie w takiej formie jak proponowałem na początku ;) Może reszta podłapie i temat zacznie żyć.

@maniak również dobrze trafił - właśnie taką mam koncepcję tego tematu.

Śmiało jeśli znajdziecie chwilkę czasu to podzielcie się z nami informacjami dotyczącymi waszych motocykli ;) Przecież tyle forumowiczów jeździ przeróżnymi Katami, Husqami, Husabergami i innymi Yamahami..;) - Wy skrobniecie kilka zdań, i dzięki temu może oszczędzicie komuś szukania, lub pisania kolejnego tematu dotyczącego jakiegoś konkretnego motocykla.

Husqvarna TE/SM 610i.e

11 Ostatnio edytowany przez Belzebub (2014-11-28 11:06:27)

Odp: Wyczyn, plusy, minusy, informacje

Budżet ważna rzecz, więc wrzucę :

KTM 525 EXC [2005]
http://perlbal.hi-pi.com/blog-images/200846/gd/1245762704/PRESENTATION-SAISON-2004-KTM-TEAM-TOP-CHRONO-525-EXC.jpg

plaster220 napisał/a:

na prośbę czytających wstawiam orientacyjny kosztorys remontu:
uszczelka pod glowice -82,78
prowadnice ssace -120
prowadnice wydechowe -124
zawory -800
zabezpieczenia zaworow -27
łąńcuch rozrządu- 199
tłok wossner- 575
korbowód hot rods- 483
sprężyny sprzęgła- 53
łożyska skrzyni- 240
uszczelki + uszczelniacz- około 500
łożyska na silnik- około 400
łożysko główki ramy- 124
łożysko górne pds-100
łożysko dolne pds-60
przysłona przepustnicy- 200
do tego usługi tj:
planowanie głowicy, wstawianie nowych prowadnic, wymiana zaworów i frezowanie gniazd- 130
honowanie- 50
przekucie korby- 100
piaskowanie ramy- 30
malowanie ramy- 40
oddałem też amortyzator tylny na gwarancje bo coś w nim stukało ale okazało się że wyrobiły się 2 pierścienie- koszt 130

Całość:
[url]http://forum.supermoto.pl/topic22726-ktm-525-exc-2005-remont-silnika.html[/url]




Yamaha WR 426
http://i27.tinypic.com/2ica3ko.jpg

daniken napisał/a:

No więc lecimy z kosztami.

korbowód prox + wymiana i centrowanie wału - 600zł
tłok wossner selekcja B plus honowanie cylindra - 600zł
łozyska wału korbowego hot-rods - 231zł
łozysko wałka zdawczego yamaha - 252zł
pozostałe łożyska silnika i pompy japońskie 4 szt NTN - 47zł
uszczelniacze silnika - zamienniki 30zł
zębatki skrzyni biegów para - 333zł i 361zł
oringi yamaha (filtra oleju rurek itp) - 40zł
łańcuch rozrządu DID - 180zł
pełny zestaw uszczelek silnika Namura - 154zł
pierscień segera wałka skrzyni biegów oryginał yamaha - 16zł
zabezpieczenia nakrętek wałków silnika yamaha 4 szt - 64zł
uszczelka śruby pokrywy zaworów -  20zł *2 = 40zł
filtr oleju champion - 15zł
sprężyny zaworów ssacych - 57zł *3 = 171
zawory ssace boczne - 152zł *2 = 304zł
zawór ssący środkowy - 75zł
wałek pompy wody, używany - 50 zł
tulejki przewodów olejowych - 20zł
licznik motogodzin - 150zł
subframa - 80zł
materiały do budowy stelażu - 100zł
czyszczenie gaźnika - 70zł
węże do gaźnika - 20 zł
przepakowanie wydechu - 70zł
filtr powietrza - 50 zł
olej motul v300 - 220zł
robocizna - 600zł
robocizna głowicy - 200 zł

Jeżeli o czymś zapomniałem to postaram się dopisać.
Generalnie po podliczeniu wszystkiego okazuje się, że przygotowanie motocykla do sezonu kosztowało mnie 5143 zł

Całość :
[url]http://forum.supermoto.pl/topic22028-wr-426-daniken-remont.html[/url]




Yamaha WR 450 [2003]
http://www.tz350.net/images/pictures_to_link/wr450f/wr450f_supermotard_nov_2008_4.jpg

divus napisał/a:

Niedawno uporałem się z przerobieniem WRki z 2003 na Sumo. Zamieszczam poniżej podsumowanie kosztów - może komuś będzie pomocne w zaplanowaniu zabawy:
Na początku wyregulowałem gaźnik, wsadziłem akcesoryjną śrubę (120 zeta) ułatwiającą regulację.
Do wymiany były również uszczelniacze przedniej zawiechy (koszt ok. 300 zł.) oraz linka sprzęgła 90 zł.
Założyłem nowy napęd: 600 zł. U Jarka Kurowskiego z Sanchez przy przerabianiu zawieszenia okazało się, że do wymiany są łożyska w Prolinku (300 zł.).
Profilaktycznie wymieniłem również łożysko główki ramy - 150 zł.
A teraz kwestie SM:
- komplet używanych kół na allegro wraz z oponami (1700 zł.) - kupowałem kota w worku, wyszło ok. Wymienione zostały jedynie łożyska (ok. 200 zł.)
- używany czterotłoczkowy zacisk wraz z pompą radialną kupiłem od Matyski za 1000. Zestaw sprawuje się doskonale;
- kupiłem nową tarczę 320 hiszpańskiej firmy NG (420 zł);
- Sanchez założył mi twardsze sprężyny Kayaby z przodu i tyłu a następnie je obniżył. Koszt sprężyn 1200 zł. plus koszt skrócenia ok. 1000 zł. Moto przestało nurkować; tył jest idealnie twardy i ma sporą możliwość regulacji. Przód za szybko wraca - regulacja odbicia nie daje rady - planuje zalać gęstszy olej;
- błotnik SM 80 zł.
Razem koszt samej konwersji wyniósł 5600 zeta.

Całość :
[url]http://forum.supermoto.pl/topic24738-yamaha-wr-450-konwersja-na-sm-podsumowanie-kosztow.html[/url]




Husaberg FE550
http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery%20B/Husaberg%20FS%20550e%2007.jpg

delta napisał/a:

No to mały update, bo przeleciało ok. 34mth.
Olej zmieniany co ok. 10mth, syntetyk 15W50.

Przy 96mth zmieniony i nasączony(specyfikiem Bel-Ray-a w sprayu) filtr powietrza(Hiflo) bo oryginalna gąbka już trochę popękała.
Przy 100mth sprawdzone zawory, nie wymagały regulacji.
Zmieniony napęd na 14/48, tył stealth, łańcuch did vt2
Wymiana przewodów paliwowych bo jeden pękł, reszta widać była wymieniana, ale założyłem już wszystkie nowe.
Nowe oponki metzeler k1 i k2
Przy 110mth z groszami, koniec sezonu.

Dodatkowo : Za wszystko zapłaciłem 1000zł
części:
oring - 0770008020 - 12,20zł
zgarniacz amortyzatora - 50180606 - razem z uszczelniaczem 165zł
uszczelniacz - 50180605S - j.w
oring mały - 46811265 - 7,40zł
olej WP - 60zł
odma - 80030090000 - 126zł
śruba składu - 59,50zł
razem: 430zł

robocizna za amor: 250
robocizna za uszczelnienie dekla zaworowego + reg. zaworów: 350

Ceny najważniejszych części z Aunera, które będą potrzebne:
- element z łożyskiem banansera 1233zł
- tuleja 1436zł
- korbowód 1505zł

Mniej więcej koszt wszystkich części: 5800zł + robocizna u Sancheza 1400zł



Suzuki DRZ 400 :
http://suzuki-motocykle.com.pl/wp-content/uploads/2012/zdjecia/2.suzuki-dr-z-400-sm.jpg

mallly200sx napisał/a:

Zawory Vesrah 320zł
sprężynki 4szt ASO 360zł
prowadnice 4szt ASO 450zł - można dorobić za 50zł/sztuka ale nie będę ryzykował.
zamki zaworowe ASO 86zł
uszczelniacze ATHENA 30zł
robota za głowice 250
prowadnica łańcucha rozrządu 216zł
Łożyska na dół silnika KOYO 165zł z przesyłką
Łożyska wału HOTRODS 198zł
Korba Wossner 398zł
Pompa Oleju + zębatki i rotory ASO mi wyszło 667zł ale normalnie około 740zł przy 13%rabacie
Uszczelki 190zł na cały silnik.
Klej do gwintów 50zł za 10ml.
Uszczelniacze do silnika i łańcuch rozrządu DID SV 139zł
płyn chłodniczy 40zł
CYLINDER WORKS CYLINDER KPL. BIG BORE 94MM (434CC) - 1 686,75 zł
HOT CAMS WAŁEK ROZRZĄDU dolot - 486,75
HOT CAMS WAŁEK ROZRZĄDU wydech - 524,25
3 filtry oleju K&N 45zł
4l motula 20W50 na docieranie 76zł
FCR 39MX 350zł
Dysze wszystkie, iglica, adapter do FCRa 400zł

Razem 7136zł.

W czym tjunink to 2070zł

Bez tjuniku 5066zł

I to wszystko po rabatał w ASO 13%
W olku 20-30%

Wymienione wszystko co uważałem za ważne- niekoniecznie było zużyte.
Głowica zrobiona proforma.


Całość :
[url]http://forum.supermoto.pl/post173532.html#p173532[/url]


VOR 530:

http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery%20%20A/VOR%20530-450%20SM.jpg

robocop napisał/a:

korba - coś koło 180euro
uszczelki na cały silnik - 58euro
simeringi na cały silnik - 65euro
magneto+stator - 350euro
płytki zaworowe - 8euro sztuka
są to ceny z dwóch lat wstecz, czy coś się zmieniło to zobaczymy jak włoch odpisze, raz dwa tyg. czekałem na odpowiedź, przesyłka od niego coś koło 30euro i tydzień trzeba czekać. Wpierw wpłacasz mu na konto i dopiero jak dostanie kasę to wysyła części. Zamawiane na stronie [url]http://www.fmfrigerio.it/[/url]
reszta to już w pl:
tłok wossner - 600zł
łożyska na cały silnik - 500zł
tarcze sprzęgła - 250zł
filtr oleju dobierał mechanik po wymiarach (coś od KTMa)
poza tym:
regeneracja głowicy - 350zł
mechanik - 300zł
i inne drobnostki typu śrubki itp.
rozrząd jest na zębatkach więc odpada serwisowanie tego, co do żywotności to tak jak każdy, dbasz to jeździsz długo ;]
silnik ma jeden mankament, magnesy z magneto lubią się odklejać i wtedy drugie magneto trzeba, a włoch sprzedaje tylko komplet ze statorem. Więc od niego albo używka lub jak magnesy nie popękały to przykleić (jest taki specjalny klej loctitea) tylko trzeba trafić w stare miejsce, co może być trudne.
A tak to zap...la jak ta lala :]

http://weknowmemes.com/wp-content/uploads/2011/12/true-story-neil-patrick-harris.png

BTW. Dobry wątek apropos bezawaryjnym SuMo't
[url]http://forum.supermoto.pl/post173302.html#p173302[/url]

tagi : remont , koszt remontu , kosztorys , ile kosztuje naprawa , robocizna ,

Hardcore - it's more than music...

12 Ostatnio edytowany przez levis (2016-04-06 11:12:23)

Odp: Wyczyn, plusy, minusy, informacje

Aprilia SXV 450 / 550

plusy:

- jak się dba, to niezawodny sprzęt, żadnych niekontrolowanych urwanych korb, zaworów itp.
- nawet znośna masa - około 120-125kg gotowy do jazdy
- z papierem, więc można legalnie jeździć po drogach
- silnik V2
- cena
- długie interwały serwisowe regulacji zaworów

Minusy:

- można kupić trupa i potem utopić drugie tyle w remont
- mało jest w kraju ludzi, którzy znają się na tym sprzęcie
- Niektórym może nie podobać się charakterystyka silnika V2 w SM
- brak seryjnego antyhoppa
- jest trochę wad wieku dziecięcego, które trzeba naprawić, aby jeździć w spokoju
- do regulacji zaworów, zmiany tłoków itd niezbędne jest wyjęcie silnika z ramy

https://i.ytimg.com/vi/3Wfvau9boq8/maxresdefault.jpg

Typowy wyczyn, gdzie olej trzeba zmieniać i co ważne mierzyć ile go wylatuje z silnika i skrzyni - co 8-10 mth.

Jest to istotne nie dlatego, że olej jest już bee, tylko dlatego, aby kontrolować, czy nie uszkodził się jakiś uszczelniacz w silniku i tym samym uniknąć remontu.

Kontrola luzów zaworowych - co 60mth - ja polecam jednak robić to co 40 mth. Do tej czynności trzeba wyjąć silnik z ramy.

Z bolączek wieku dziecięcego:

- Pomarańczowy uszczelniacz karterów - potrzebne rozpołowienie silnika
- Luzujące się śruby magneta - należy wkręcić je na klej ala Loctite
- Wycierające się szklanki - należy wymienić je nową wersję DLC
- Problemy z odpalaniem - należy dobrze zsynchronizować przepustnice i wgrać odpowiednią, poprawioną mapę
- ugniatające się koszyki w których osadzone są podkładki regulacyjne luzów zaworowych - problem występuje raczej w MXV, ale w SXV/RXV też warto to kontrolować podczas kontroli luzów zaworowych.

Koszt wszystkich istotnych uszczelniaczy, oringów, uszczelek potrzebnych do rozplowienia i złożenia silnika to około 700 PLN (nie licząc kosztu samego uszczelniacza karterów), z polskiego salonu - czas oczekiwania około tygodnia.

Jak ktoś ma jeszcze pytania odnośnie eksploatacji SXV, to chętnie odpowiem

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450