1

Temat: DRZ 400 SM zwiększenie mocy

Najskuteczniej przez wymianę gaźnika na Keihin FCR MX, taki jak jest fabrycznie w wersji E. Koszt pomiędzy 1000-1500pln.

Na oryginalnym Mikuni to pozostaje tylko "kosmetyka".
Czy ten DRZ to jest wersja europejska, czy z USA? Czy były w nim wymieniane dysze, czy ma otwarty air box? Czy ten Akrap jest FULL?

2

Odp: DRZ 400 SM zwiększenie mocy

wersja jest europejska, a co do Mikuni to muszę sprawdzić
bo jeszcze nie rozkręcałem.
Wydech to myślę że pełny bo mam na niego homologację,
a niemiaszki to raczej w kulki nie lecą ;)
Oświeć mnie co oznacza otwarty AIR BOX :O

3

Odp: DRZ 400 SM zwiększenie mocy

Pytałem o tego Akrapa, bo istotna jest wymiana pełnego układu, razem z kolektorem. Bo to kolektor jest w DR-Z jednym z głównych winowajców „kastracji”.
Co do AIRBOXA, to kolejnym modem jest dostarczenie większej ilości powietrze do gaźnika, oczywiście wiążę się to z wymianą dysz. Za oceanem ten mod nazywa się 3X3, bo polega na wycięciu w airboxie otworu rozmiarów 3 na 3 cale. Wycina się go w miejscu oryginalnego „ssaka” powietrza. Pod tym linkiem masz instruktaż:

http://pl.youtube.com/watch?v=VtKWbs0N5lo


Ponadto w wersji europejskiej, są jeszcze 2 gadżety, które wpływają na ogólną kondycję DR-Z.
Pierwszy to zawór PAIR. Jeśli masz wymieniony kolektor, to raczej nie masz już tego zaworu. Zawór ten jest sterowany podciśnieniem z gaźnika. Działa on tak, że dostarcza czyste powietrze tuż za zawory wylotowe. Usunięcie go mocy nie dodaje, ale zmniejsza efekt strzelania z wydechu przy zamknięciu przepustnicy. Służy on do rozcieńczania/dopalania spalin.
Drugi gadżet jest bardziej przebiegły. Tym razem jest to zawór elektromagnetyczny, sterowany z komputera. Jest on umiejscowiony pod gaźnikiem, po lewej stronie motocykla. Taka walcowata, podłużna cewka. Zawór ten ma za zadanie sterować otwarciem zaworu iglicowego w gaźniku, a konkretnie spowolnić to otwarcie przy maksymalnym otwarciu przepustnicy na 2 i 3 biegu. Przez ten zawór jest dostarczane powietrze pod dekiel nad membraną w gaźniku. Zawór ten można usunąć.
U mnie poprawa jest odczuwalna.

4

Odp: DRZ 400 SM zwiększenie mocy

nieee no bracie - RESPECT za info!!
Dzisiaj posprawdzam co mam a czego nie.

Co do rozbierania gaźnika to raczej nie będę się
zabierał bo mechanik ze mnie mniej-więcej żaden
ale jeżeli chodzi o usunięcie czego (w tym wypadku zawór elektromagnetyczny) to z dziką rozkoszą ;)

Pozdro

OK - sprawdzone!
- Airbox nie rozwiercony
- dolot do Akrapa chyba nie tuningowy ale nie wiem jak sprawdzić
- nie wiem który to ten zawór elektromagnetyczny pod gaźnikiem (zerknijcie na foto czy jest - poniżej link)
http://bikepics.com/pictures/1262725/

Kupiłem tylne zęby w ilości 44 szt - chyba trochę będzie zrywniejszy ;)

5

Odp: DRZ 400 SM zwiększenie mocy

O panie! to na pewno nie jest oryginalny mikuni bsr 36!:) Nie ma tu zatem tego zaworu, o którym mówiłem.

Co tam jest napisane na tym gaźniku? Jaki to model Mikuni?

Ja podejrzewam, że jest to model TM40-6, czyli 40mm z płaską przepustnicą, zatem już tuning był grany.

Kolektor jest na pewno wymieniony, ale, co dziwne, zawór pair pozostał na miejscu.

To może być takie coś:

6

Odp: DRZ 400 SM zwiększenie mocy

Dokładnie taki sam...
a maluczką czcionką znalazłem T36 31c - ale skoro jest inny, a AIRBOX nie jest bardziej otwarty to chyba lipton, co?

Odnośnie PAIR - jeżeli jego demontaż ma tylko spowodować, że Akrap nie będzie strzelał to wolę żeby został (sąsiadów mam gdzieś) :)

a może rozwiązaniem mojej zagwostki jest podjechać na hamownie i sprawdzić ile toto ma kucy?!

.....albo "zmierzyć" się z oryginałem ;) ;)

7

Odp: DRZ 400 SM zwiększenie mocy

Skoro to jest T36 to nie wiem czemu ktoś taki zamontował. Bardziej to wygląda na świadome działanie producenta na niemecki rynek.
Tu możesz sobie poczytać o Twoim gaźniku :)
http://www.mikuni-topham.de/DEUTSCHSITE/TM_4-Takt/TM36-31/TM36-31.html

Jest to bez wątpienia lepszy gaźnik, niż ten oryginalny, podciśnieniowy ale wciąż to jest tylko 36mm.
W każdym razie mi nie wygląda to na jakiś znaczący tuning, ale może ja się nie znam.

Przez ten oryginalny ssak pod kanapą leci naprawdę mało powietrza i ten K&N nie bardzo się może wykazać. Tylko dodanie mu powietrza wymusi modyfikację dysz, bo inaczej będziesz miał zbyt ubogą mieszankę.

Usunięcie PAIR faktycznie powoduje głównie zmniejszenie strzelania.

Hamownia byłaby wskazana, żeby wiedzieć "na czym stoisz".

 

8

Odp: DRZ 400 SM zwiększenie mocy

no to teraz mam dopiero namieszane w głowie!
a ten gaźnik to poprzedni właściciel gdzieś domawiał, czyli albo ktoś go naciągnął albo..... cholera wie :(

a może ten T36 ma jakąś przeróbkę?!

w każdym razie dzięki za wyprostowanie kilku tematów!

życzę "gumowych drzew" i automobilistów zerkających w lusterka ;)

9

Odp: DRZ 400 SM zwiększenie mocy

Już sama wymiana gaźnika na taki z płaską przepustnicą jest porządną przeróbką, tyle że spokojnie można było zamontować 40mm, stąd moje zdziwienie czemu akurat T36.

Pozdrawiam!:)

10

Odp: DRZ 400 SM zwiększenie mocy

A wersja E? Enduro. Czy da się coś jeszcze w niej poprawić?

11

Odp: DRZ 400 SM zwiększenie mocy

E oryginalnie ma gaźnik Keihin FCR 39mm i inny układ wydechowy, zatem w rozsądnych pieniądzach pozostaje już tylko kosmetyka. Można dać lepszy wydech (koniecznie full), dać więcej powietrza i zmienić dysze. Dalej to już tylko pozostaje zwiększenie pojemności, zmiana wałków rozrządu, zaworów... tylko po co, lepiej już te pieniądze dołożyć do fabrycznie silniejszej maszyny.
Właściwie w E to za bardzo nie trzeba już nic poprawiać, jeśli już to zawias można by zmienić po przeróbce na supermoto, choć tak jak napisałem, korzystniej wyjdzie przeisadka chociażby na RM-Z :)