Pytałem o tego Akrapa, bo istotna jest wymiana pełnego układu, razem z kolektorem. Bo to kolektor jest w DR-Z jednym z głównych winowajców „kastracji”.
Co do AIRBOXA, to kolejnym modem jest dostarczenie większej ilości powietrze do gaźnika, oczywiście wiążę się to z wymianą dysz. Za oceanem ten mod nazywa się 3X3, bo polega na wycięciu w airboxie otworu rozmiarów 3 na 3 cale. Wycina się go w miejscu oryginalnego „ssaka” powietrza. Pod tym linkiem masz instruktaż:
http://pl.youtube.com/watch?v=VtKWbs0N5lo
Ponadto w wersji europejskiej, są jeszcze 2 gadżety, które wpływają na ogólną kondycję DR-Z.
Pierwszy to zawór PAIR. Jeśli masz wymieniony kolektor, to raczej nie masz już tego zaworu. Zawór ten jest sterowany podciśnieniem z gaźnika. Działa on tak, że dostarcza czyste powietrze tuż za zawory wylotowe. Usunięcie go mocy nie dodaje, ale zmniejsza efekt strzelania z wydechu przy zamknięciu przepustnicy. Służy on do rozcieńczania/dopalania spalin.
Drugi gadżet jest bardziej przebiegły. Tym razem jest to zawór elektromagnetyczny, sterowany z komputera. Jest on umiejscowiony pod gaźnikiem, po lewej stronie motocykla. Taka walcowata, podłużna cewka. Zawór ten ma za zadanie sterować otwarciem zaworu iglicowego w gaźniku, a konkretnie spowolnić to otwarcie przy maksymalnym otwarciu przepustnicy na 2 i 3 biegu. Przez ten zawór jest dostarczane powietrze pod dekiel nad membraną w gaźniku. Zawór ten można usunąć.
U mnie poprawa jest odczuwalna.