1

Temat: supermoto na drugi motocykl/a2

Witam.Jako,że sezon zbliża sie ku rozpoczęciu zaczynam orientowac się za kupnem mocniejszego supermoto.Mam już parę kandydatów ale prosiłbym o opinie z waszej strony,co z tego byłoby najlepszym wyborem i krótkie 2 zdania dlaczego.Zastanawiam się nad kupnem drz400,husqvarna sm 610 bądz smr 450,ktm sm 690 tzw.dziobak    bądź ktm lc4 640.Cena do 15tysięcy.Wizualnie podoba mi się również aprilia sxv 450 ale spotkałem się z opiniami,że to motocykl typowy wariat nie dla początkujących oraz wymaga drogich i częstych serwisów a wiadomo,że ich chciałbym uniknac i ograniczyc się do wymiany oleju oraz plynow eksploatacyjnych,regulacji zaworów a nie remontów silnika.Dodam,że byłby to moj pierwszy większy motocykl(mam kategorie a2).Dotychczas latałem na  15konnej yamaszce wr 125x więc wzrost mocy na pewno odczuje dlatego nie chciałbym też szatana nad którym ciężko mi będzie zapanowac.Pozdrawiam.

2 Ostatnio edytowany przez Spidi (2016-03-05 21:48:00)

Odp: supermoto na drugi motocykl/a2

Rozrzut modelowy potężny - SXV czy SMR to skrajnie inny biegun niż DReZyna czy LC4.
Poczytaj trochę najpierw o tych sprzętach żebyś wiedział wogóle o czym rozmawiasz.
Potem zastanów się do czego Ci to moto, co z nim będziesz robił, jak duże przebiegi będziesz robił i gdzie, ile będziesz miał na to czasu i kasy(na eksploatację i grzebanie)... Będzie łatwiej wybrać.

Generalnie jak chcesz jeździć a nie dłubać i to dopiero drugie moto to ja celowałbym w DRZa. Mocy nie za wiele ale nadwagę ma do zaakceptowania i jest mało wymagający serwisowo. O SMR czy SXV raczej zapomnij...

SPIDI

Subiektywnie o motoryzacji z charakterem
Facebook.com/SpidiFreestyle

3

Odp: supermoto na drugi motocykl/a2

Jeździłem na DRZ, LC4 i SXV550. Z tych trzech bez zastanowienia wybrałbym DRZ, nie za ciężkie, zwinne, bardzo przyjemnie mi sie tym śmigało, a co do silnika to chyba nic nie musze dodawać. Na LC4 czułem sie natomiast jakbym siedział na koniu, był dla mnie za duży, za ciężki. Mocniejszy i zrywniejszy od DRZ, to wiadomo. SXV- istny szatan rwał na gume z 5 biegu, jeżeli chodzi o eksploatacje - tragedia :P
Ze swojej strony polecam Ci DRZ, jeżeli to będzie Twoje pierwsze większe moto to będzie idealne na początek.

Suzuki DR-Z 400 SM K7

4

Odp: supermoto na drugi motocykl/a2

Spidi napisał/a:

Rozrzut modelowy potężny - SXV czy SMR to skrajnie inny biegun niż DReZyna czy LC4.
Poczytaj trochę najpierw o tych sprzętach żebyś wiedział wogóle o czym rozmawiasz.
Potem zastanów się do czego Ci to moto, co z nim będziesz robił, jak duże przebiegi będziesz robił i gdzie, ile będziesz miał na to czasu i kasy(na eksploatację i grzebanie)... Będzie łatwiej wybrać.

Generalnie jak chcesz jeździć a nie dłubać i to dopiero drugie moto to ja celowałbym w DRZa. Mocy nie za wiele ale nadwagę ma do zaakceptowania i jest mało wymagający serwisowo. O SMR czy SXV raczej zapomnij...


Mieszkam w mieście,więc i tu będę dany motocykl eksploatował,wiadomo,że jakiś wyjazd do 50km sie trafi ale dalszych tras nie planuje bo to też nie motocykl do takich wyjazdów.Co do mojego czasu to jeżdzę często,praktycznie kiedy mam wolny czas i pogoda pozwala :).Aktualna wrka wazy katalogowo ~137kg i raczej nie chciałbym duzo cieższego motocykla.A ktoś o husce sm 610 ma jakieś refleksje?

5

Odp: supermoto na drugi motocykl/a2

Husqvarna (SM 610 i.e - wtrysk) ma fajne zawieszenie i bardzo dobre hamulce. Trochę dziwnie oddaje moc bo tak gdzieś mniej więcej od połowy zakresu obrotów zaczyna fajnie ciągnąć. Skrzynia biegów według mnie jest źle zestopniowana, ale można się przyzwyczaić. Motocykl bardzo przyjemny do jazdy, daje dużo frajdy, nie odstraszając przy tym interwałami serwisowymi. Średnia ilość używanych części dostępna w sieci, chociaż jak tak dzisiaj dzwoniłem po allegrowiczach, żeby się z ciekawości zorientować o jakieś części to większość do załatwienia. Dużo części silnikowych pasuje ze starszego modelu.  Najciężej to chyba dostać plastiki, bo przeszukałem "cały Internet" i używanych plastików w sensownym stanie i cenie nie znalazłem. Ale można zamówić np.u Mleczka, Demczuka i chyba jeszcze w Olek Motocykle coś tam mieli.

Husqvarna TE/SM 610i.e

6

Odp: supermoto na drugi motocykl/a2

No i w 610 trzeba niby robić rozrząd co 10k, a kupić taką ze zrobionym to tragedia. Dlatego ja wybrałem dziobaka. Był to następca CBR 125R i początkowo straszny dzik, ale po roku już zaczyna brakować :v
Jakby co jest na sprzedaż, zarejestrowany na A2 :)

7

Odp: supermoto na drugi motocykl/a2

@up większej bzdury niż to co napisałeś o rozrządzie w 610 to jeszcze w życiu nie słyszałem. Kto Ci takich głupot naopowiadał? I serio łyknąłeś coś takiego? Tak się właśnie tworzą głupie mity.

Husqvarna TE/SM 610i.e

8

Odp: supermoto na drugi motocykl/a2

bielu000 napisał/a:

@up większej bzdury niż to co napisałeś o rozrządzie w 610 to jeszcze w życiu nie słyszałem. Kto Ci takich głupot naopowiadał? I serio łyknąłeś coś takiego? Tak się właśnie tworzą głupie mity.

Te głupie mity pochodzą z serwisówki Husqvarny ;)
Potwierdzone w serwisie Husqvarny w Myślenicach.
Także pytanie skąd pochodzą Twoje "głupoty" ?

9

Odp: supermoto na drugi motocykl/a2

PunBB bbcode test

Suzuki DR-Z 400 SM K7

10

Odp: supermoto na drugi motocykl/a2

Kmieciu napisał/a:

SXV- istny szatan rwał na gume z 5 biegu, jeżeli chodzi o eksploatacje - tragedia :P

możesz rozwinąć?

https://www.bikepics.com/members/81

11

Odp: supermoto na drugi motocykl/a2

Przykładowo

Timing chain - Coupon C ("C") oraz Coupon E("C")

Coupon C - After 10 000km - "C" - Check and/or adjust
Coupon E - After 20 000km - "C" - Check and/or adjust

Jeśli coś trzeba WYMIENIĆ to jest w serwisówce takie słówko jak Replace i dotyczy ono np. oleju lub filtrów.

Dlatego nie wiem, kto Ci naopowiadał takich rzeczy, że "trzeba robić rozrząd co 10k km". Trzeba zrobić INSPEKCJĘ i jeśli dany element jest zużyty to wymienić. Po co wymieniać element, który nie ma śladów zużycia? A jeśli dla Ciebie sprawdzenie stanu np. łańcuszka rozrządu jest aż tak wymagającą czynnością serwisową, żeby skreślać dany motocykl, to nie mam więcej pytań.

Husqvarna TE/SM 610i.e

12

Odp: supermoto na drugi motocykl/a2

@delta : przecież wiesz >> SXV to Vka, 2x więcej roboty, kosztów, wyczyn z dwoma cylindrami, nie taki niezawodny -> śledzę wątek levisa ;)

Hardcore - it's more than music...

13

Odp: supermoto na drugi motocykl/a2

Belzebub napisał/a:

@delta : przecież wiesz >> SXV to Vka, 2x więcej roboty, kosztów, wyczyn z dwoma cylindrami, nie taki niezawodny -> śledzę wątek levisa ;)


pytam użytkownika o realne dane, a nie o to kto co gdzie tam słyszał :P

https://www.bikepics.com/members/81

14

Odp: supermoto na drugi motocykl/a2

bielu000 napisał/a:

Przykładowo

Timing chain - Coupon C ("C") oraz Coupon E("C")

Coupon C - After 10 000km - "C" - Check and/or adjust
Coupon E - After 20 000km - "C" - Check and/or adjust

Jeśli coś trzeba WYMIENIĆ to jest w serwisówce takie słówko jak Replace i dotyczy ono np. oleju lub filtrów.

Dlatego nie wiem, kto Ci naopowiadał takich rzeczy, że "trzeba robić rozrząd co 10k km". Trzeba zrobić INSPEKCJĘ i jeśli dany element jest zużyty to wymienić. Po co wymieniać element, który nie ma śladów zużycia? A jeśli dla Ciebie sprawdzenie stanu np. łańcuszka rozrządu jest aż tak wymagającą czynnością serwisową, żeby skreślać dany motocykl, to nie mam więcej pytań.

robić rozrząd = zmienić łańcuch + napinacz

No widziałem zdjęcia wymienianego łańcucha po kilkunastu tyś. KM i był wyciągnięty ponad centymetr :) Kupując kilkuletni motocykl wypada to wymienić w mojej opinii :) Nie chce mi się szukać teraz serwisówki Husqvarny, ale jestem przekonany, że był tam zaznaczony łańcuch jako element podlegający wymianie po 10k km

15

Odp: supermoto na drugi motocykl/a2

To co bielu podał to jest właśnie z serwisówki i jest napisane jak byk "CHECK".  I w jego husce łańcuch był zmieniony przy 11kkm. Skąd wiem? Bo sam zrobiłem tą inspekcję i owy łańcuch wymieniłem. Więc szach mat, nie ma tragedii z kupieniem 610 po wymianach.

TERROR KITTY CREW

Nienawiść do skuterów tak zostałem wychowany.