1

Temat: z FMX'a na DRZ?

siema. tak jak w temacie, dobrym pomyslem jest dosiasc drz400sm po tym jak przelatalem jeden sezon na fmx650? dodam, ze jakos mocy mi nie brakowalo w fmxie zwlaszcza, ze byl to moj 1wszy nie liczac skutera motocykl. sprzedalem fmxa z zamoiarem kupna jakiegos nakeda ale nie wiem czemu mam wrazenie ze bede za bardzo zapierdalal dlatego wracam do tematu sm. no i nakedem nie polatam po lasach tak fajnie jak fajnie latalo mi sie honda. co myslicie o takiej zmianie? bez spinki prosze, pozdro

2

Odp: z FMX'a na DRZ?

To zależy gdzie będziesz latał. Zbyt dużego sensownego wyboru i tak nie masz, by kupić coś trwałego i nie robić, co sezon moto. Jeśli będziesz więcej latał po asfalcie bierz drz400sm. Jeśli więcej teren to zawsze możesz kupić drz400e ale ja bym Ci polecił zakup Hondy XR400R dokupić koła Sm i na asfalcie też polatasz. Pewnie zaraz ktoś Ci napisze kup xtx660, lc4 itd. Ale chyba zależy Ci na motorku jak najbardziej lekkim i żywotnym? Jak tak to ja bym nic innego niż drz i xr nie czarował…

3 Ostatnio edytowany przez Belzebub (2016-02-28 13:23:39)

Odp: z FMX'a na DRZ?

IMHO : jeśli nie chcesz pchać się w "spokojne" wyczyny (np.WR, SM610/630 czy EXC/LC4 5xx/6xx ccm), gdzie dość często trzeba zmieniać olej i raz w roku zerknąć do środka pieca, ale jest moc i mała waga (i liczyć na szczęście lub zbierać grosz) to DRZ i tak jest niezłym rozwiązaniem:
- mniejszy niż FMC/X660X
- mniejsza waga
- lekki teren daje radę
- 2 osobowe

DRZ to taka środkowa półka (+kupisz FCR39 i będziesz latał jak wariat, waga trochę jest, ale za to lejesz tylko oliwe)

TTR/FMX/X660X  --DRZ/LC4 --  WR/EXC/i cała reszta

Spidi460 napisał/a:

Jak tak to ja bym nic innego niż drz i xr nie czarował…

+1

Hardcore - it's more than music...

4

Odp: z FMX'a na DRZ?

miałem smc 640 lc4 2007r....
To był mój najwiekszy błąd ze go sprzedałem...
moto idealne. Waga 150kg seria lc4 640 na 2 akrapach zwiększyłem dopływ powietrza i założyłem FCR 41 moto na przełożeniu 15/42 zapierdalało jak wsciekłe od 100km/h na 4 biegu strzelałem ze sprzegła i moto miało pion w powietrzu zapinałem 5 bieg i mogłem lecieć kilka km:) na miasto bardzo fajna sprawa wszedzie sie mieści przez krawężniki przeskakuje dobrze skacze z chodników też dobrze a w teren zakładałem opony tył 150/70/17 przód 100/100/17 kostki. moto było mało komfortowe ale dawało rade wszędzie :) teraz gościu ze szczecina ma to lc4 i jezdzi w silnik nie zagląda, dodam ze przez sezon zrobiłem 8 tyś km na całym ogniu na zlotach w nocy strzelałem z akrapów że kolanko było czerwone aż do samych wydechów i z motorem sie nic nie działo przebieg przy sprzedaży 26tyś olej zmieniany co 2 tyś km motul v300 15w50. a teraz mam sxf450  08r 4 biegi mały lekki wariat moto nie do utrzymania można z nim robić co tylko sie podoba... waży ok 106kg i ma poteżny moment obrotowy 100nm kupiłem stan salonowy moto jak nowe 110mth od nowości przeżył u mnie 20mth zrobiłem 4 wymiany oleju i urwała sie korba... połamało karter tłok trafił głowice i zawory silnik złom...

Albo grubo Albo wcale :p
ktm lc4 640+2x akrapović+ fcr 41+open airbox 06r
Ktm 450 SMR-R 08r
Ktm 690 enduro R + SM 13r /Yamaha R1 tysiączek :)

5 Ostatnio edytowany przez mallly200sx (2016-02-28 21:49:43)

Odp: z FMX'a na DRZ?

Yamaha WR 450 jest bardzo żywotna, to nie YZ450...

Jeden kolega z forum w tym sezonie zrobił  260MTH ponad 300 od zmiany tłoka

W USA przebiegi 20tys km bez otwierania silnika to "norma", z ewentualną zmianą tłoka dla świętego spokoju.

Rekord odnaleziony przeze mnie to 80tys. Przy 40tys inspekcja i tłok w nominale. Pierwsze raz zawory wymagały ustawienie  przy 37tys drugi po 67tys!

Pozdrawiam,
Piotrek

6

Odp: z FMX'a na DRZ?

Mallly to o czym piszesz o WRkach dotyczy tylko starych konstrukcji na stalowej ramie czy te nowsze na lu też są tak pancerne?
Oczywiście mowa o 450?

SPIDI

Subiektywnie o motoryzacji z charakterem
Facebook.com/SpidiFreestyle

7 Ostatnio edytowany przez mallly200sx (2016-02-28 22:53:44)

Odp: z FMX'a na DRZ?

Ten sam silnik cały czas od 2004-2011. Z tylko kosmetycznymi zmianami. A np. 2012 ma inną korbę i jeden wałek- pewnie inne otwarcie dla wtrysku. Tak samo pancerne podobno są.

Ta kolegi od 300mth to 2007 albo 2008

Dlatego po drz kupiłem właśnie wr.

Pozdrawiam,
Piotrek

8

Odp: z FMX'a na DRZ?

Też gadałem z typkiem z forum co ma WR450F, rocznik chyba 2012.
Mówił, że przed dobiciem 250 lub 300 mth nie ma zamiaru otwierać pieca.
Wtedy miał chyba prawie 200 mth najechane.

9

Odp: z FMX'a na DRZ?

ja mam 2015 czyli to samo co 2012 i przed 250 mth nie otwieram. chyba za zawory poplyna albo jakies dzwieki sie pojawia.

Pozdrawiam,
Piotrek

10

Odp: z FMX'a na DRZ?

mallly200sx napisał/a:

Ten sam silnik cały czas od 2004-2011. Z tylko kosmetycznymi zmianami. A np. 2012 ma inną korbę i jeden wałek- pewnie inne otwarcie dla wtrysku. Tak samo pancerne podobno są.

Ta kolegi od 300mth to 2007 albo 2008

Dlatego po drz kupiłem właśnie wr.

Dokładnie 2007 misiek :)

100% koncentracji = 100% satysfakcji - moje małe enduroooo - #997 rejsing
O nas http://www.youtube.com/watch?v=z5LUptOcE_o&feature=youtu.be
Part 1  http://www.youtube.com/watch?v=l-6jEjyYJpg
Part 2  http://www.youtube.com/watch?v=PWdubyCHfnQ

11

Odp: z FMX'a na DRZ?

mallly200sx napisał/a:

Rekord odnaleziony przeze mnie to 80tys. Przy 40tys inspekcja i tłok w nominale. Pierwsze raz zawory wymagały ustawienie  przy 37tys drugi po 67tys!

80k bez zmiany tłoka?

12 Ostatnio edytowany przez mallly200sx (2016-02-28 23:55:31)

Odp: z FMX'a na DRZ?

podobno tak ale pan nie latal sm.

Pozdrawiam,
Piotrek

13

Odp: z FMX'a na DRZ?

A to czasami w WR450F nie pękały głowice?

14

Odp: z FMX'a na DRZ?

nic takiego w necie nie znalazlem o głowicach. padaly rozruchajki ;)

Pozdrawiam,
Piotrek

15

Odp: z FMX'a na DRZ?

Wiem że kiedyś coś czytałem na necie, że pękały głowice w miejscu środkowego gniazda zaworowego wydechowego. Ale nie pamiętam w której WR 400/426/450