1

Temat: Ktm 690 smc / smc-r

Na wstępie chciał bym się przywitać ponieważ jest to mój pierwszy post na forum. Jeżdżę motocyklami od 8 lat (wiek 23 lata ) i od jakiś 3 lat meczy mnie temat supermoto :D aktualnie jeżdżę cbr f2 1993r. ale jako kolejny sport nie daje już mi frajdy z jazdy a większej pojemności nie chce ponieważ poruszam się głównie po mieście i maks 40km trasy . Jestem poważnie zainteresowany zakupem ktm'a 690 smc. I tutaj jest problem. Jaka jest różnica między wersjami smc a smc-r . I prosił bym o napisanie jaki rocznik najlepiej nabyć takiej maszyny. Chodzi mi głównie o jazdę po mieście w tym dużo gumowania. Który rocznik będzie do tego najlepszy.  Miko by byli jak by były zmienne mapy zapłonu lecz nie wiem czy wszystkie wersje to posiadają.  Z góry przepraszam za moją niewiedzę na temat tej maszyny i proszę o nie polecanie innych modeli. Wybór padł juz na 690 teraz tylko chodzi o wybór wersji ponieważ różnica w cenie między smc a smc-r jest ogromna.

2

Odp: Ktm 690 smc / smc-r

Cześć. SMC-R ma chyba od 2012 większą pojemność - było 654 a jest faktycznie 690 i trochę więcej mocy. Pojawiły się zmiany w postaci ABS, bezdętkowych obręczy (od 2010), mniejszy skok zawieszenia, dwie świece współpracujące z dwoma niezależnymi modułami, ale dokładnie nie wiem w których rocznikach co doszło. Poza tym konstrukcyjnie to samo. Zmienne mapy mają wszystkie, ale do zmiany mapy trzeba wyłączyć silnik. Z tego co widziałem na fb group 690 ponoć jest problem w ostatnim 2015 i może 2014 z założeniem wydechu z akcesoriów. Wszystkie roczniki mają problem z dźwigienkami zaworowymi - padają rolki. Niby w serwisie mówili że jest zmieniony numer części zamiennej, co świadczyłoby o modernizacji, ale jak wymieniałem u siebie to nie zaobserwowałem jakichś różnic między nową a starą.
Nie mam porównania "łeb w łeb", bo w Poznaniu co prawda widziałem kilka razy SMC-R ale nie bywa na forum, a pieszo nie goniłem.