1 Ostatnio edytowany przez ciernik (2015-09-27 08:46:13)

Temat: 530 vs 690

Jak się mają wrażenia między exc530 a dziobalem?
Chcę dokupić drugie moto do exc530 a z dziobalem nigdy nie miałem do czynienia.
Jeździłem przez chwilę 640ką . Taki trochę misio był ale na trójce jechał na kole gładko.
Jak byście porównali dziobala do exc530 w kwestii wrażeń przyspieszenia, momentu od dołu, wstawania na koło?
Ma tę natychmiastową reakcję na gaz niezależnie od obrotów? Nie za ciężki? Nie za nowoczesny?
Taki seryjny dziobal 2007-2008 rok? Bo na takiego tylko mnie stać. Kwestie terenowe nie są ważne, bo do tego jest exc.
A ha, ja od zawsze wyczynami, a czy 30tys na takiego dziobala to dużo czy jeszcze polata?
Wiem, że było dużo na ten temat, jednak jeśli ktoś ma ochotę się podzielić swoimi wrażeniami to z góry dzięki.
Aaaa może odpuścić dziobala i dokupić exc np. 450 i niech 530ka lata na sm?

DR650, XT600, EXC520, YZ450F, EXC-R450, EXC-R400, EXC-R530, SXF350, SXF250, EXC500SM, ADV990, 690Rally

2

Odp: 530 vs 690

Rozumiem że teraz masz exc 530? To w takim razie, moim zdaniem nie celowałbym w dziobala. Oczywiście, zależy też do jakiego typu jazdy go chcesz i czy dużo będziesz jeździł. Optymalnym rozwiązaniem byłoby połączenie wyczyn + naked, bo na drodze i trasie sm'y się średnio spisują . Ale wiadomo, to ty tego chcesz więc ty decydujesz.

TERROR KITTY CREW

Nienawiść do skuterów tak zostałem wychowany.

3

Odp: 530 vs 690

Ja mam porównanie z crf 450 i nie ma co dużo mówić jest toporniejszy dziobal.
Jest świetny na miasto i fajnie reaguje na gaz, na koło też targa ale czuć kilogramy.
Co do przebiegu ja mam już ponad 40 nalatane, ostatnio ściągnąłem górę i wszystko w porządku.
Na początku też bałem się przebiegów ale na logike:
Rób w tygodniu 140km (takie latanie do sklepu po bułki)
140km x 4 tygodnie z 12 m-cy x 7 lat daje to ponad 47tys... Więc przebiegiem się nie przejmuj.
Exc na kołach sm zajebisty ale remonty często i nie ma zmiłuj.

CRF 450 < exc 125 < sx 125 < sm690 <3

4

Odp: 530 vs 690

No tak, mam 530ke i zawsze jak chciałem polatać po mieście zmieniałem koła.
Teraz bym chciał, żeby stało w garażu gotowe SM zawsze pod ręką.
Lubie Supermoto i tylko taki wybór wchodzi w gre. Przerobiłem już inne rodzaje motocykli i się nie odnajduje.
Nie jeżdżę daleko. Jeżdżę czasem do pracy, na plotki do warsztatu kumpla, po bułki do sklepu i takie tam. Taka 530ka w SM jest dla mnie idealna oprócz tego, że jest 1osobowa, a raz czy dwa razy w roku poleciałbym z córką np. na plażę.
Jednak jeżeli dziobal ma być za bardzo klocek, to nie ... dlatego podpytuje.

DR650, XT600, EXC520, YZ450F, EXC-R450, EXC-R400, EXC-R530, SXF350, SXF250, EXC500SM, ADV990, 690Rally

5

Odp: 530 vs 690

Exc jest jak rower, mega poręczny, a dziobal to dziobal. Możesz wrzucić lekki wydech to kilka kg straci ale i tak jest duży.
Taki kompromis, ale jak chcesz latać z plecaczkiem to innego wyjścia nie ma. Ew jakaś huska.

CRF 450 < exc 125 < sx 125 < sm690 <3

6

Odp: 530 vs 690

Na 610 albo 630 pasażer nie ma lekko, kanapa wąska,  we dwie osoby to już zawias usiądzie, konkretny wibrator to jest, wydech parzy w noge, dla mnie to była męczarnia we dwie osoby jechać. . Na dziobalu będzie nieco lepiej pewnie.

TERROR KITTY CREW

Nienawiść do skuterów tak zostałem wychowany.

7

Odp: 530 vs 690

Ciernik, a 625/660? Będzie żwawszy niż 640. Aczkolwiek różnica wagi pomiędzy dziobalem mała, a 690 bardzo wszyscy chwalą za silnik/hamulce/sprzęgło na korzyść dziobala.

8

Odp: 530 vs 690

ciernik napisał/a:

Aaaa może odpuścić dziobala i dokupić exc np. 450 i niech 530ka lata na sm?

Jedyna sensowna opcja w Twoim wypadku

https://www.bikepics.com/members/81

9

Odp: 530 vs 690

Dobra, dzięki za podpowiedzi.
Kupiłem jednak 450ke. 530 zostaje na SM.
Z córką pojeździmy na rowerach :)

DR650, XT600, EXC520, YZ450F, EXC-R450, EXC-R400, EXC-R530, SXF350, SXF250, EXC500SM, ADV990, 690Rally

10

Odp: 530 vs 690

Słuszna decyzja! Gratulacje!

https://www.bikepics.com/members/81