Odp: [s] Husqvarna SMR450 2008r - wtrysk paliwa
tabul chyba bardziej chodzi o to że tłok sie nie przegrzewa w takim stopniu a nie że ma niższą temperature, wydaje mi się że lepiej jak za luźny będzie niż jak spuchnie i bedzie za ciasny
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Giełda » Sprzedam » Archwium - Sprzedam » [s] Husqvarna SMR450 2008r - wtrysk paliwa
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
tabul chyba bardziej chodzi o to że tłok sie nie przegrzewa w takim stopniu a nie że ma niższą temperature, wydaje mi się że lepiej jak za luźny będzie niż jak spuchnie i bedzie za ciasny
"zmniejsza się współczynnik przenikania..." czyli ciepło nadal przenika, ale w mniejszym stopniu- tak na chłopski rozum- jak coś źle napisałem, to poprawcie
Zostałem wywołany do tablicy, ale o modyfikacjach, które zostały zastosowane w tym silniku mogę powiedzieć tyle co zacytował Robert.
tabul nie ma najmniejszych szans abym przedstawił Ci technologię tych modyfikacji. Ich celowość była przeze mnie głęboko przeanalizowana. Poza tym nawet nie czujesz różnicy między temperaturą a ciepłem i zapewne nie znasz rozkładu gradientów temperatur tłoka podczas różnych suwów pracy silnika, więc jedyne co mogę polecić to wykonanie na hamowni przed i po modyfikacji najlepiej charakterystykę prędkościową mocy częściowej i maksymalnej oraz charakterystykę obciążeniową.
Ja jestem niewierzący i polegam tylko na wiedzy uzyskanej z danych pomiarowych.
z tego co wiem to huśka ma zawory tytanowe, których raczej nie ma opcji poprawić... niezła bajka ;)
W mniejszym lub większym stopniu wszystko da się ulepszyć, jednak niezbędna jest do tego odpowiednia wiedza, umiejętności oraz narzędzia.
Majster128 a czy możesz chociaż powiedzieć czy to jest obróbka mechaniczna, termiczna, chemiczna? Nas nie interesuje to jak to dokładnie robisz :)
zaofftopuję jak reszta - tutaj ciekawy artykuł:
[url]http://technologia-ceramizacji.pl/ceramizacja_technologia.html?Page=Ceramizacja_technologia[/url]
Jak dobrze pamiętam, to druga metoda zastosowana była w moim poprzednim moto.
Ponieważ zrobił się niezły mix w temacie, to zapytam żeby nie zakładać kolejnego: czy da się założyć podwójny układ wydechowy do w/w moto, taki jak w SMR-R? Może ktoś to przerabiał.
Najczęściej w modyfikacjach stosuję obróbkę mechaniczną i technologię powłok. Odszedłem od nanoszenia powłok ceramicznych z dwutlenku cyrkonu na denko tłoka, komorę spalania i zawory ponieważ powłoka ta utrzymuje dużą temp. na powierzchni, przekazuje są świeżej mieszance i dzięki temu skutecznie zmniejsza to współczynnik napełnienia cylindrów. Co prawda wzrost sprawności silnika pewien jest, ale spadek mocy również.
Najczęściej w modyfikacjach stosuję obróbkę mechaniczną i technologię powłok.
a więc rozumiem że masz zaplecze co najmniej jak w NASA ;) to czemu nie kładziesz nicasilu, przecież tylko dwie firmy w europie to robią.
Wiesz cytaty z wikipedii i temu podobnych też potrafię kopiować, zasady termodynamiki w szkole miałem, choć już nie pamiętam przyznaję, albo bez problemu mogę sobie przypomnieć, ale sedno jest nadal takie: coś tam opisałeś ale nie napisałeś co zorbiłeś tutaj:
- czyli jak zmniejszyłeś masę tłoka, ja rozumiem że można dać kutego zamiast odlanego, który na pewno jest inaczej wykonany prze\ co jest lżejszy,
- i nie napisałeś jak poprawiłeś tytanowe zawory swoim mega zapleczem sprzętowym.
Wiesz nie urażając nikogo "gimbaza" może takie rzeczy łyka ale ja nie, a trochę lat już pracuje w elektromechanice...
i rozumiem że Ty gradienty znasz i masz laboratorium do pomiarów i takie tam...
Robert cytował nasze prywatne wiadomości, a nie wikipedię.
Ktoś Cię zmusza do wykonania jakichś modyfikacji u mnie, że tak się zapierasz rękami i nogami ?
Masz pełne prawo do kwestionowania moich metod modyfikacji i dyskutowania o nich. Zastanawianie się nad problemem wpływa dobrze na własny rozwój.
Niemniej jednak nie będę się z Tobą spierał i ujawniał technologię, ponieważ wyrosłem już z "walki z wiatrakami" i tak szczerze powiedziawszy Twoja teoretyczna (brak testów na hamowni) opinia obchodzi mnie tak jak zeszłoroczny śnieg.
Tak więc życzę spokojnej eksploatacji na seryjnym sprzęcie z przekonaniem, że ich konstruktorzy zrobili wszystko co się dało by uzyskać najlepsze parametry robocze silnika.
Pozdrawiam
Kamil, jeszcze raz dziękuję.
Mój następny motocykl/quad z pewnością trafi do Ciebie.
Temat do zamknięcia. Raptor sprzedany, moto zostaje.
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Giełda » Sprzedam » Archwium - Sprzedam » [s] Husqvarna SMR450 2008r - wtrysk paliwa
Wygenerowano w 0.046 sekund, wykonano 77 zapytań