1

Temat: Jak i gdzie ? Tłok na pierwszy szlif WR125x

Witam, wpadła mi w rączki WR 125 z zatartym cylindrem. Wymiar wewnętrzny tulei to około 52 mm. Jest spora rysa więc bez szlifu się nie obejdzie. Natomiast zanim dokonam regeneracji cylindra potrzebuję dobrać tłok. I tu pytanie do Was drodzy forumowicze:
- Jaki rozmiar na pierwszy szlif ?
- Gdzie szukać takiego tłoczka oraz jakiej firmy ?

Z góry dzięki za odpowiedź, przyznam że czepie internet i jestem nieco zaniepokojony.

2

Odp: Jak i gdzie ? Tłok na pierwszy szlif WR125x

Z tego co pamiętam to te silniczki nie mają żeliwnej tulei a tylko aluminium +nicasil = nie ma możliwości zrobienia szlifu. Jedyna opłacalna operacja to kupno kompletnego zestawu cylinder + tłok i wymiana - do tego silniczka dostępne są chyba zestawy od fabrycznych 125cm do 182cm nawet.

Ew. można próbować iść po taniości i wstawiać żeliwną tuleję i pod to dobierać tłok, tylko nie wiem czy nie wyjdzie docelowo to drożej niż zestaw na nicasilu.

DR 650SE/SM - na torowej emeryturze,
RMZ 450 SMR - może będzie  szybsza ; -)

3 Ostatnio edytowany przez moto+warrior (2015-06-18 23:07:43)

Odp: Jak i gdzie ? Tłok na pierwszy szlif WR125x

Znalazłem taki zestaw --> [url]http://olx.pl/oferta/oryginalny-cylinder-yamaha-150-yamaha-yzf-125-wr125-CID5-ID9pWQW.html[/url] Spotkał sięktoś kiedyś z taką kombinacją ? Jakieś opinie ?
Czy przy zamianie cylindra na 150 cm należy wymieniać jakieś inne podzespoły np wałek rozrządu ?
Ewentualnie czy ktoś z Was posiada cylindry AIRSAL ? Jak pod względem wytrzymałości ?
Tak myślałem że tuleja będzie na nicasilu. Nie mogę nigdzie znaleźć tłoka innego niż oryginalny. Dzwoniłem do firmy która zajmuje się sprzedażą zamiennych tłoków i nie posiadają na stanie nic co mogłoby pasować do tego silnika.

4

Odp: Jak i gdzie ? Tłok na pierwszy szlif WR125x

Wkładaj oryginał tylko, 1k zł to prawie darmo. Dziwnie tanio, do mojej 125 wołali 2700zł za sam cylek.
Nie wiem jak zatarłeś wr 125, ja miałem taką i katowałem ją i jak nówka.

HUSQVARNA TE 449 2013
BMW E65 2005

5

Odp: Jak i gdzie ? Tłok na pierwszy szlif WR125x

Nie ja zatarłem, wcześniejszy właściciel. Wydaje mi się nie poprostu nie wymieniał oleju. Zlałem może 100 ml. Znalazłem ten sam cylinder na ebayu i koszty te same. Więc raczej oryginał.

6

Odp: Jak i gdzie ? Tłok na pierwszy szlif WR125x

Z ciekawości za ile ją kupiłeś?
Ja moją 2010 rok po spotkaniu z samochodem za 1200 sprzedałem (rama cała).

HUSQVARNA TE 449 2013
BMW E65 2005

7

Odp: Jak i gdzie ? Tłok na pierwszy szlif WR125x

Wszystko poskładane. Jutro zalewam silnik olejem ( postawiłem na motul v300 ), i będę próbował uruchomić. Zobaczymy co z tego wyjdzie :).

8

Odp: Jak i gdzie ? Tłok na pierwszy szlif WR125x

airsal szit jakich mało

Honda hm w planach crf 2007 replica :D

9 Ostatnio edytowany przez moto+warrior (2015-07-12 18:38:14)

Odp: Jak i gdzie ? Tłok na pierwszy szlif WR125x

Motocykl odpalił na strzała. Została jeszcze regulacja zaworów. Czy ktoś orientuje się jakie mają być wartości luzu zaworów ? Nie moge doszukać się tego w manualu. Cylinder który założyłem to oryginał Yamaha 150 cm3.

10

Odp: Jak i gdzie ? Tłok na pierwszy szlif WR125x

Znalazłem gdyby ktoś potrzebował : Ssący 0,10 - 0,14 wydechowy 0,20-0,24

11

Odp: Jak i gdzie ? Tłok na pierwszy szlif WR125x

Mam mały problem, a mianowicie falujące obroty na biegu jałowym. Moto też nie odpala od strzała jak jest zimne, dopiero za drugim razem.