Temat: Offset 14mm - 16mm
Witam,
Czy wiecie może na jaki parametr techniczny oraz wyczucie motocykla wpływa ustawienie sztycy względem dolnej półki (offset 14mm/16mm)?
Pozdr.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » KTM » Offset 14mm - 16mm
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Witam,
Czy wiecie może na jaki parametr techniczny oraz wyczucie motocykla wpływa ustawienie sztycy względem dolnej półki (offset 14mm/16mm)?
Pozdr.
Im mniejszy offset tym motocykl ciaśniej pokonuje zakręty. Z tym, że staje się mniej stabilny przy większych prędkościach oraz w terenie.
W supermoto zazwyczaj zawodnicy stosują półki z offsetem nawet 10mm
W enduro 18-20mm
Poniżej bardzo ładny rysunek pokazujący co to jest offset.
zdjecie tylko u mnie nie działa?? chetnie bym sie dowiedział o co chodzi.
Czyli offset to regulacja kąta nachylenia przedniego zawieszenia (ustawiając offset wpływamy na tz. "ślad").
Dobrze rozumiem?
Zdjęcie u mnie też niestety nie działa.
Pozdr.
Offset to odsunięcie zawieszenia od osi , którą wyznacza główka ramy. Pochylenie to kąt główki ramy, który też może być regulowany za pomocą półek.
Offset to w skrócie odległość od osi główki ramy do środka osi lag.
Jeżeli offset miałby 0mm to lagi byłyby w jednej linii z osią główki ramy.
ok dzieki juz kumam
gdyby ktoś chciał super półki do swojego ktm-a sm to tutaj są:
[url]http://www.ebay.pl/itm/KTM-Gabelbrucke-SXF-250-450-10-22mm-Offsets-mit-Welle-und-Lenkkopflager-unten-/110812020848?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item19cce94070[/url]
a co daje wpuszczenie głębiej/wyżej lag w półki lub odwrotnie jaki to bedzie miało wpływ na prowadzenie
Ja wpuściłem lagi w półki ok 20mm ze względu na mój wzrost, a właściwie jego niedostatek.
Jakoś nie zauważyłem zmian w prowadzeniu, ale ja amator jestem.
Ok. Dzięki za wyjaśnienie tematu offsetu.
Jeśli zawieszenie przednie wpuszczamy w półki zmieniamy bardzo istotnie geometrię motocykla.
1. Zmniejszamy kąt główki ramy (motocykl będzie łatwiej skręcał ale gorzej będzie się przekładał w szykanie, będzie mniej stabilny przy dużych prędkościach i hamowaniu).
2. Przód motocykla obniży w efekcie czego więcej masy powędruje do przedniej opony ( gorsza stabilność na hamowaniu ale na wyjściu z zakrętu można wcześniej odkręcać a przednie koło będzie mniej podatne na odrywanie się od drogi).
Ustawienia związane z geometrią motocykla podporządkowane są preferencji zawodnika i zależą od stylu jazdy.
Pozdr.
odgrzebię kotleta.
Czy tuningowe półki oprócz zmniejszonego offsetu przestawiają również kąt ułożenia lag ? (rake angle)
Czy tuningowe półki oprócz zmniejszonego offsetu przestawiają również kąt ułożenia lag ? (rake angle)
Są i takie.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » KTM » Offset 14mm - 16mm
Wygenerowano w 0.036 sekund, wykonano 74 zapytań