Temat: [S] Yamaha WR 426 F
Dzień dobry.
Nie sądziłem, że ta chwila nadejdzie tak szybko no ale stało się. Sprzedaję moją Yamahę WR 426 F z roku pańskiego 2001.
Bez zbędnego pier.... W moich rękach jest od początku roku 2012go. Pod koniec roku 2010 został sprowadzony z Anglii. Na wyspach od nowości jeździł na kołach supermoto. Za mojej kadencji było podobnie. Z taką różnicą, że jakiś czas temu zachciało mi się enduro i aktualnie WRka stoi na terenowych kołach. A, że szkoda mi ją targać po terenie to postanowiłem zmienić sprzęta.
Tyle z historii teraz trochę o użytkowaniu. Generalnie jest to motocykl, którym jeździłem po bułki do sklepu i do kościoła. A, że kościół za lasem..... :) Tak czy inaczej używany zgodnie z przeznaczeniem i prawami sztuki :)
Olej zmieniany co 10mth (motogodzin) tylko i wyłącznie na motula v300. Jest to chyba najdroższy olej ale na takich maszynach się nie oszczędza. Filtr oleju wymieniany przy każdej wymianie oleju a drugi filtr siateczkowy myty co dwie wymiany. Do silnika wchodzi 1,7l oleju. Ale, że motocykl jeździł czasem na jednym kole to oleju lałem ciut więcej - 2l.
Filtr powietrza prany mniej więcej co wymianę oleju albo dwie. Zawory regulowane..... tzn sprawdzane tak z 2 razy na sezon, bo od remontu silnika (127mth temu) ani razu nie trzeba było korygować luzów zaworowych.
Niekatowany, nie pałowany na zimnym silniku, nigdy nie jeżdżony na starym oleju, brudnym filtrze itp. Pełna kultura.
Remonty, przeróbki, kręcenie śrubek:
Zacznę od czasu kiedy to silnik został wyremontowany i założony licznik motogodzin.
Sezon 2013:
Remont silnika i zerowy przebieg
- nowe łożysko pompy wody
- nowe łożyska wału korbowego hot-rods
- nowe łożysko wałka zdawczego
- nowe pozostałe łożyska silnika i pompy japońskie 4 szt NTN
- nowe oringi przewodów olejowych
- nowe tulejki przewodów olejowych
- nowy łańcuszek rozrządu DID
- nowe wszystkie zabezpieczenia nakrętek w silniku
- honowanie cylindra na selekcję „B”
- nowy korbowód Prox
- nowy tłok Wossner
- centrowanie wału
- nowe 2 tryby skrzyni biegów
- nowy wodzik skrzyni biegów
- remont Top End – głowica
- nowe sprężyny zaworowe
- nowe zawory ssące
- regeneracja wałka rozrządu
- skrócony i przepakowany wydech
- wyczyszczony gaźnik w myjce ultradźwiękowej, wyregulowany
- nowe węże odpowietrzające do gaźnika
- zdrutowanie pompki przyśpieszającej
- nowy wałek pompy wody
- licznik motogodzin
- nowa lampa na przód (yamaha 2007< )
- regeneracja tylnego zacisku hamulcowego
- handbary zeta
- nowy płyn w chłodnicy
- regenerowany amortyzator tył (nowy olej i uszczelniacze)
Sezon 2014
- przegląd góry silnika – tłok bez śladów zużycia, wałki rozrządów bez śladów zużycia itp.
- nowy zacisk hamulcowy tył
- nowa tarcza hamulcowa tył
- nowy adapter zacisku hamulcowego tył
- nowy płyn hamulcowy przód/tył
- nowe osłony amortyzatorów
- klamka sprzęgła na łożysku
- nowa linka sprzęgła
- nowe plastiki na zbiornik paliwa
- regenerowane amortyzatory przód (nowy olej i uszczelniacze)
- błotnik polisport supermoto
Sezon 2015
- nowy płyn w chłodnicy
- nowe łożyska przedniego koła
- nowy kill switch
- nowe manetki renthal
- płyn hamulcowy przód
Cały proces przeróbek i napraw był na bieżąco dokumentowany na forum pod linkiem:
[url]http://forum.supermoto.pl/topic22028-wr-426-daniken-remont.html[/url]
Przez okres mojego użytkowania olej był zawsze zmieniany na czas. Wrka stoi na zębatkach 14/46. Mam do kompletu z motocyklem zębatki: używaną 44z i nową zapakowaną zębatkę 50z. Dodatkowo w gratisie do motocykla dodaję:
- pół bańki oleju motul v300
- filtr oleju
- karton części silnikowych (kartery, druga skrzynia biegów, wał, tryby silnika itp.)
- zębatki 44z i 50z
- drugi subframe z stunt stelażem
- błotnik polisport
- crashpady na ośkę z tyłu
W Yamaszce brak wad ukrytych. Wszystkie widoczne są gołym okiem :)
A tak serio to z wad.... parę rysek ma, opony się powoli kończą. No i łańcuch napędowy do wymiany. Dodaję nówkę zębatkę to tylko łańcuch się założy i będzie jak talala :)
Jak na razie wystawiam tylko tutaj. Może się sprzeda wśród swoich. Sprzedaję ją na terenowych kołach i crossowym zestawie hamulcowym.
Hamulec supermoto (i możliwe, że koła) wystawię osobno. Chyba, że będzie chętny do kompletu :)
Cena..... hmmmm 8.900 zł ze względu na dokumentację i fejm hahah :) Cena nie jest okazyjna, ale wiem co sprzedaję. Dla forumowiczów oczywiście cena będzie troszkę niższa.
Motocykl zarejestrowany z ważnym przeglądem i ubezpieczeniem. W dowodzie 28KW gdyby kogoś to interesowało czy pójdzie na kat A2
Cena 8.900zł!
Kontakt ze mną na PW na forum, na email - daniken942@gmail.com lub pod telefonem 664465778
Gdybym nie odbierał to znaczy, że jestem w pracy i oddzwonię jak tylko będę mógł.
dodatkowo:
Największa forma kontroli jest wtedy kiedy myślisz, że jesteś wolny.