1 Ostatnio edytowany przez punk891 (2015-05-02 13:09:49)

Temat: Problem najprawdopodobniej elektryczny

Otóż problem jest taki. Wczoraj podczas treningu na początku zero problemów. Po ok. 30min jazdy w niespodziewanym momencie moto zgasło. Trochę przestraszony zobaczyłem, że kompresja jest, także nic bardzo złego się nie mogło stać. Poczekałem z 5-10min - odpalił. Przejechałem dwa razy w jedną i w drugą stronę, żeby sprawdzić czy wszystko ok, zatrzymałem się - zgasł i znowu z 5 min musiałem poczekać, żeby odpalił. Pierwsze podejrzenia padły na zapchany gaźnik, ponieważ chwilę przed zdarzeniem zauważyłem, że wężyk od odpowietrzenia na korku paliwa nie był nałożony, więc pomyślałem, że nakurzyło się i zapchało gaźnik, objawy pasowały, bo w pierwszej chwili wydawało mi się, że gaśnie po zamknięciu gazu. Dzisiaj rano gaźnik ładnie wyczyściłem i zadowolony, w pełny już ubrany poszedłem na mały test ride. Możecie się jedynie domyślać jakie były pierwsze słowa, gdy po 10min jazdy objawy poowróciły w identycznej formie. Wracając do domu zauważyłem, że co chwilę gaśnie, więc już wiedziałem, że problemy pojawiają się, gdy sprzęt się trochę zagrzeje. Po upływie kilku minut ( ochłodzi się ) wszystko wraca do normy, by po minucie/dwóch jazdy znowu było to samo. Ale się rozpisałem. Kto dotrwał do tego momentu to fajnie, a kto nie to teraz tak w telegraficznym skrócie:
- jak się rozgrzeje to gaśnie i nie ma opcji, żeby odpalić ( najprawdopodobniej gubi iskrę ),
- gaźnik wyeliminowany - szansa, że problem leży w elektryce prawie że 100%
- świeca zmieniona i dalej to samo.

Pytanie: CO TO MOGŁO SIĘ STAĆ ?! Przewód wn? Fajka? Moduł? Pierwsze dwa można jeszcze wymienić w ciemno, bo nie jest to majątek, z tym trzecim trochę większy problem. Jak zabrać się za sprawdzanie tego?

Post był pisany wczoraj na forum ktm, więc co do dat może być trochę nieścisłości :)

Dzisiaj sprawdzone i po rozgrzaniu faktycznie gubi iskrę. Po ok. dwóch minutach wraca, lecz wydaje mi się trochę słaba. Co prawda nie sprawdzałem, jak wyglądała wcześniej, bo nie czułem takiej potrzeby, a wiedzę na jej temat posiadam tylko z komarka, więc mogę odnosić mylne wrażenie.

Fajka i przewód już zamówione, we wtorek powinny być.

Kawasaki KX250F

2

Odp: Problem najprawdopodobniej elektryczny

raczej startor sie nagrzewa i gubi  opornosc. lub cewka wn.

ktm 640 06r

kiedys exc 2x525  2x450 lc4 640 xt600

3

Odp: Problem najprawdopodobniej elektryczny

Jak duża jest szansa, że to będzie cewka? Fajkę podmieniłem - niestety żadnej zmiany. Teraz czekam jeszcze tylko na kabel, ale zaczynam tracić wiarę, że to będzie rozwiązanie. Najbardziej pasuje mi cewka, ale nawet ku*wa nie mogę miernikiem zmierzyć, bo problemy dopiero pojawiają się po rozgrzaniu. Mierzenie na zimnym silniku raczej niewiele mi da, prawda?

Kawasaki KX250F

4

Odp: Problem najprawdopodobniej elektryczny

prawda. zawsze możesz  podgrzać element opalarka. lub dobra suszarka do wlosów. i wtedy mierzyc mozesz podmienic na byle jaka cewke z jakiegos skuterka nawet. i zobaczysz co i jak.  ja uwazam ze bardziej trzeba patrzec na startor.

ktm 640 06r

kiedys exc 2x525  2x450 lc4 640 xt600

5

Odp: Problem najprawdopodobniej elektryczny

Panowie, potrzebuję pomocy. Otóż wczoraj przyszła cewka, dzisiaj została ona założona i wnioski takie. Moto już nie gaśnie, problem wyeliminowany, ale mechanik twierdzi, że po jakimś czasie działania na wolnych obrotach nie dopala świecy tak jak powinien ( co dla mnie jest jasne, bo nawet przy zbyt wolnej JEŹDZIE będzie się lało z wydechu, bo nie będzie odpowiedniej temperatury ), co jest spowodowane spadkiem napięcia po jakimś tam rozgrzaniu. Argument bardzo do mnie nie przemawia i zaczynam się zastanawiać, czy gościu nie stwierdził, że sama diagnoza cewki była zbyt banalna, więc za dużo nie może mnie skasować i chce mnie takim sposobem oje*ać na kasę w jakimś stopniu. Nurtuje mnie też pytaniu, skoro moto już nie gaśnie ( główny problem wyeliminowany ), to czy przed awarią też nie było rzekomych spadków napięcia? Szansa, że padłyby dwie rzeczy w tym samym czasie jest raczej znikoma. Jutro mechanik ma sprawdzić bebechy w module i tam szukać przyczyny. Planuję podejść do niego i przejechać się po prostu katem, żeby go rozgrzać i sprawdzić, czy wszystko dobrze, a jeśli będzie ok, to zabrać go.

Kawasaki KX250F

6

Odp: Problem najprawdopodobniej elektryczny

jezeli nie zgasnie to zabieraj i wymien swiece na irydowa i do pyrkania inny olej. i bedzie wszystko ok .

ktm 640 06r

kiedys exc 2x525  2x450 lc4 640 xt600

7

Odp: Problem najprawdopodobniej elektryczny

Jutro idę zobaczyć tam i jeśli wszystko będzie dobrze, to zabieram. Świeca irydowa jest ( dopiero jakieś 5mth ), a olej przy mojej jeździe przepalany jest idealnie ( Motul 710 ), więc nie mam co kombinować. Jednak jeśli na wolnych obrotach chodził przez kilkanaście minut, to nie ma ratunku, żeby nie zarzucił trochę świecy na jakimkolwiek oleju.

Kawasaki KX250F

8

Odp: Problem najprawdopodobniej elektryczny

Niestety sprawa wygląda jednak trochę inaczej, bo byłem dzisiaj zobaczyć. Okazało się, że na starej cewce, gdy robiło się zwarcie, mogło ono uszkodzić cewkę zasilania w statorze lub nawet pójść dalej do modułu, bo po rozgrzaniu spada napięcie i jednak wciąż gaśnie. Co myślicie o tej diagnozie? Mi się dosyć ciężko wypowiadać w sprawach elektryki, bo nie mam zbyt dużej wiedzy w tej dziedzinie.

Kawasaki KX250F