316

Odp: Szybkie pytania - szybkie odpowiedzi

Panowie, jakie opcje żeby przypasować brudasy do dziobaka?
Myślałem o 2x17, ale wtedy przednia opona jest stosunkowo szeroka chyba w porównaniu do innych enduro, czytałem, że będzie się źle prowadzić.
Jest możliwość założyć większe felgi, ale w taki sposób żeby nie zmieniać wszystkich potrzebnych rzeczy przez pół dnia?
Wtedy potrzebuje koła z zębatkami i tarczami hamulcowymi tylko, dobrze rozumiem?
Da radę wtedy tak dopasować tarcze, żeby pasowały pod zacisk bez adapterów? Czy brudasy z jakiegoś powodu nie powinny mieć dużej tarczy?
Czy zawias w dziobaku da radę w terenie czy będzie za twardy?
Wiem, że to ciężkie moto, z założenia nie do lasu, ale ostatnio dookoła mnie wsyp enduro a samemu po asfalcie nie chce się aż tak latać i chciałbym mieć możliwość manewrowania setupem, a że jestem bardzo początkujący to myślę, że nie będzie mi moto na razie przeszkadzać :)

317

Odp: Szybkie pytania - szybkie odpowiedzi

w sumie też jestem zainteresowany :)
ale żeby po szutrach i ścieżkach pojeździć to chyba wystarczą opony takie jak Heidenau K73 ?
Co sądzicie ??

moja moto-historia: www.bikepics.com/members/whiskas

318

Odp: Szybkie pytania - szybkie odpowiedzi

Jak chcesz się turlać to zwykłem opony są ok.
Jak chcesz iść w trudniejszy teren to 690 nie jest dobrym pomysłem.

Na treningach SM na bemowie kilka osób lata na 690 i dają radę wraz z terenem.

Pozdrawiam,
Piotrek

319

Odp: Szybkie pytania - szybkie odpowiedzi

Twarde deszczówki i można latać gdzie się chce.
A jak troszkę tak pojeździsz to nie będzie dla Ciebie sytuacji ani podłoża które by Cię zaskoczyło.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

320

Odp: Szybkie pytania - szybkie odpowiedzi

hacker33 napisał/a:

Twarde deszczówki i można latać gdzie się chce.
A jak troszkę tak pojeździsz to nie będzie dla Ciebie sytuacji ani podłoża które by Cię zaskoczyło.

Jakie masz na myśli pisząc twarde deszczówki?

Właśnie poczytałem o Heidenau... :/ chyba ich nie chcę jednak... ;)

moja moto-historia: www.bikepics.com/members/whiskas

321

Odp: Szybkie pytania - szybkie odpowiedzi

nie chce opony uniwersalnej żeby mieć i na drogę i do lasu, tylko drugi komplet kół, żeby nie zabijać taką oponą potencjału supermoto na asfalcie, dlatego myślę o oponach terenowych :)
Jeździł ktoś może na 2 x 17 terenowych? Czytałem, że przy szerokiej oponie z przodu niby ciężko się lata w terenie, ale w ciężki teren to ja latał nie będę chyba :) Myślałem np. o Conti TKC80 120/70 i 170/60 albo 180/55 jak sie zmiesci. Warte pieniędzy takie rozwiązanie czy fajnie tylko na fotkach będzie wyglądało :D ?
ewentualnie czy wsadzę w miarę plug&play koła od SMC ? bo widziałem takiego na większych felgach, to ori prawda?

322 Ostatnio edytowany przez mallly200sx (2015-04-24 06:42:58)

Odp: Szybkie pytania - szybkie odpowiedzi

Chycu chcesz jechać na tor MX, jechać Enduro czy po prostu zwiedzać okolice z możliwością zjazdu z asfaltu?

Bo na tor MX 690 się nie nadaje bo to kloc. Do enduro z podjazdami, taplaniu się w błocie, brodzeniu w piachu 690 się nie nadaje- tak bo to kloc.

Do jazdy supermoto z terenem zwykłe opony będą ok. Do lekkiego enduro też.

690 ze swoją wagą to nie jest DR-Z czy RMX, WR itp. Niestety nie będzie to "uniwersalny" sprzęt.

Oczywiście możesz przedkładać całe koła ale wydasz sporo $$$ na opony i koła. Zmienisz je raz, może dwa.

Jak chcesz zobaczyć co umie SM w terenie to zapraszam na jakiś wyjazd z Figlem lub Hermesem :D

Pozdrawiam,
Piotrek

323

Odp: Szybkie pytania - szybkie odpowiedzi

Pytanie co może być powodem gotowania się wody 640 lc4? Silnik dopiero złożony 2 dni temu włożony w ramę wymieniałem pompę oleju rozrząd łożyska termostat uszczelki itp. Moto odpalił idealnie chodzi równo ale po chwili żyga wodą. Nawet jak mam korek od chłodnicy zdjęty poziom wody rośnie.

324

Odp: Szybkie pytania - szybkie odpowiedzi

Ale gotuje się też na zamkniętym korku czy sprawdzałeś jedynie na otwartym?
Bo czasami przy układzie chłodzenia temperatura włączenia wentylatora jest powyżej 100stC. I przy odkręconym korku silnik się "zagotuje" a przy zakręconym nie, bo przy większym ciśnieniu temp wrzenia jest wyższa.

Poza tym sprawdziłbym czy termostat się otwiera - zagotowałbym go w czajniku :D

Przy zamkniętym korku czy puchną przewody wodne- bardzo twarde.

Ewentualnie czy z chłodnicy śmierdzi spalinami.

Pozdrawiam,
Piotrek

325

Odp: Szybkie pytania - szybkie odpowiedzi

Wlasnie, sprawdź czy Ci nie wali ciśnienie w chłodnicę, bo moze jednak cos zle poskładane. Pompa wody szczelna? Mi tez kropiło płynem spod moto i to była wina uszczelki pod głowicą i uszczniacza na pompie wody jednocześnie.

KXF 250 '14

326

Odp: Szybkie pytania - szybkie odpowiedzi

Chce zwyczajnie nie odstawac w lesie czy w polach za endurakami, bo na asfaltowej oponie z moim skillem nie ma opcji jazdy jak jest trochę mokro :)
Uniwersalnych opon nie chce bo nie widzę kompromisu na drodze na takich oponach w tym sprzęcie
Spróbuję znaleźć jakieś info o adaptacji kół z enduro a jak nie wyjdzie to wpadnie 2x 17. Tylko czekać na wakacje i powiększenie budżetu :D

327

Odp: Szybkie pytania - szybkie odpowiedzi

A masz świadomość tego, ze z przodu skok zawieszenia jest prawie taki sam jak średnia długość penisa w Europie ? ;x
Świni też można założyć homonto ale koniem nigdy nie będzie :)

KXF 250 '14

328

Odp: Szybkie pytania - szybkie odpowiedzi

Stało mi się to przy zamkniętym układzie. Woda poszła przelewem później zacząłem kombinować. nie sprawdzałem czy węże twardnieją. A woda która wyciekła ma zapach spalin tylko mnie nie strasz że uszczelka pod głowicą poszła :/

329

Odp: Szybkie pytania - szybkie odpowiedzi

Na jakich uszczelkach składałeś moto? Mam nadzieję, że nie na jakims tanim wynalazku typu omp. :)

KXF 250 '14

330

Odp: Szybkie pytania - szybkie odpowiedzi

Przy pierwszym uruchomieniu może wywalić płyn bo po prostu najczęściej ludzie leją go za dużo.

Jeżeli pojawia się to znowu i znowu a sprzęt dopiero co złożony to pewnie jakaś uszczelka walnięta.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD