1

Temat: Dylemat: KTM LC4 625 / KTM LC4 640 / SUZUKI DRZ 400 SM / HUSKA SM 610

Witam. Zajawkę na supermoto miałem zawsze, jednak wcześniejsze wybory padały w kierunku szlifierek. Gdy ostatecznie rozprawiłem się z moją byłą (GSXR 600) nadszedł czas spełnić się w kwestii supermoto. Przypadły mi do gustu machiny jak w temacie  ;)  budżet: ok 12k+ew. rejestracja

Szukam SM które będzie powodować szerokiego banana na mojej twarzy zarówno w mieście, jak i na torze oraz w lekkim terenie, przez jak najdłuższy czas.

Jak mają się powyższe motory pod względem kosztów wizyt w serwisach? Co ile wymiany płynów? Jakie są słabe strony na które zwrócić uwagę podczas zakupu?

Co do DRZ 400 to obawiam się trochę braku mocy, chociaż słyszałem wiele pozytywnych opinii o tym moto, ale jak to wszystko ma się w praktyce?

Czekam na Wasze rady i pozdrawiam!

2

Odp: Dylemat: KTM LC4 625 / KTM LC4 640 / SUZUKI DRZ 400 SM / HUSKA SM 610

Drz niezawodny sprzęt (przynajmniej mój  :) ) Mocą może nie powali cie jak latałeś na gixerze w sumie to kazde sm bedzie słabsze niż ścig. DRZ bedzie raczej bezproblemowym moto i dość tanim w eksploatacji w stosunku do innych moto i wyczynów .

320mm Supermoto Racing rotor orange motomaster flame bitch  :D

3

Odp: Dylemat: KTM LC4 625 / KTM LC4 640 / SUZUKI DRZ 400 SM / HUSKA SM 610

JO kolego polecam huske, banan gwarantowany sam mam drz sm  i gdyby nie był nowy to bym go gonił.
mialem okazje jezdzić na husce 450 odblokowanej sama radosć idzie na gume z 2 z gazu i to tak fajnie wolno jest tylko jedno ale ile zamiezasz nim robic kilosków w sezonie. ba hyba co 1500km jest serwis. Mój drz kosztował nie niewiele bo targałem go z usa jak dolar był po 2 zł i szkoda mi go sprzedawać bo za ta kaske kupie przeoranego lc4 tym bardziej huske. wszystko zalezy czy nowy czy używka jak teraz bym kupowal to na bank nowy  ktm 690. pozdro Jak jestes ze śląskigo to moge podjechac do ciebie moze namuwie koleszke z tą huską

TOR JEST WSZęDZIE

4

Odp: Dylemat: KTM LC4 625 / KTM LC4 640 / SUZUKI DRZ 400 SM / HUSKA SM 610

Ja Ci powiem tak ktm lc4 odpada jesli chcesz polatac po torze i w terenie jest za ciezki a pozatym strasznie drogie czesci;/ raczej bym szukał czegos pomiedzy 450 a 500 cos. Ja osobiscie mialem lc4 625 i jaki mi poszedł korbowód i rozrząd to wydalem majatek. Pozniej mialem ktm sx 520 super maszyna ale tylko na tor bo bez rejestracji. Jesli chcesz miec mocna maszyne, zwinna i z rejestracja to polecam huske smr 510 teraz na takiej jezdze i jestem bardzo zadowolony lub jakiegos exc 525 albo crf 450:) ale wybór nalezy do Ciebie

5

Odp: Dylemat: KTM LC4 625 / KTM LC4 640 / SUZUKI DRZ 400 SM / HUSKA SM 610

Co do przebiegu to w miesiące gdy jest pogoda z motoru schodzę tylko na stacji benzynowej  :D  a tak poważniej to miesięczne przebiegi mogą 1500km spokojnie sięgnąć (szczególnie jak są wakacje) wiec trochę zmartwił mnie ten serwis :o  sezon kończę raczej późno (bodajże 2 lata temu kaca sylwestrowego rozjeżdżałem na motorze). Po porostu kiedy tylko mogę to jazdę puchą zamieniam na motor  ;)

Musze więc zadać pytanie, ile realnie przeżyją silnik w SM?
Trochę się przestraszyłem jak znalazłem na allegro to:
[url]http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1872128[/url]


Huska smr 510 prezentuje się nieźle i wierze że równie dobrze jeździ lecz na polskich stronach dużo tego nie widziałem i cena u nas troche wyjeżdżająca poza budżet :(

6

Odp: Dylemat: KTM LC4 625 / KTM LC4 640 / SUZUKI DRZ 400 SM / HUSKA SM 610

tigerman napisał/a:

JO kolego polecam huske, banan gwarantowany sam mam drz sm  i gdyby nie był nowy to bym go gonił.
mialem okazje jezdzić na husce 450 odblokowanej sama radosć idzie na gume z 2 z gazu i to tak fajnie wolno jest tylko jedno ale ile zamiezasz nim robic kilosków w sezonie. ba hyba co 1500km jest serwis. Mój drz kosztował nie niewiele bo targałem go z usa jak dolar był po 2 zł i szkoda mi go sprzedawać bo za ta kaske kupie przeoranego lc4 tym bardziej huske. wszystko zalezy czy nowy czy używka jak teraz bym kupowal to na bank nowy  ktm 690. pozdro Jak jestes ze śląskigo to moge podjechac do ciebie moze namuwie koleszke z tą huską

Małe sprostowanie:
DRZ  wersja S na koło idzie z 2gang bez problemu  :)

320mm Supermoto Racing rotor orange motomaster flame bitch  :D

7

Odp: Dylemat: KTM LC4 625 / KTM LC4 640 / SUZUKI DRZ 400 SM / HUSKA SM 610

Wedlug manuala (pisze z pamieci bo dawno sprawdzalem):
625 2500km
640 5000km
drz chyba 6000km
zawory co druga zmiane oleju.
Przypadlosci to raczej wlasciciele, ja sie rozgladam raczej za LC4, slyszalem o sprzegle rozrusznika, uszczelce cylindra, simmeringu zebatki z klasycznych problemow.

8 Ostatnio edytowany przez Bondek (2010-05-18 22:11:01)

Odp: Dylemat: KTM LC4 625 / KTM LC4 640 / SUZUKI DRZ 400 SM / HUSKA SM 610

wersja E idzie z 3 bez problemu na przełożeniu 13/43 (max około 135km/h) a jak się pomęczysz i pod szlifujesz technikę to może i z 4 ci się uda wyrwać. wiem bo miałem.
bico widzę że się opuszczasz  :o

- Jeśli dziekan nie odwoła swoich słów do  jutra to wypierdalam z tej uczelni
-- A co takiego powiedział dziekan??
- "Wypierdalaj z tej uczelni!!"

9 Ostatnio edytowany przez lukasz_vip (2010-05-18 22:31:32)

Odp: Dylemat: KTM LC4 625 / KTM LC4 640 / SUZUKI DRZ 400 SM / HUSKA SM 610

rafax napisał/a:

Wedlug manuala (pisze z pamieci bo dawno sprawdzalem):
625 2500km
640 5000km
drz chyba 6000km
zawory co druga zmiane oleju.
Przypadlosci to raczej wlasciciele, ja sie rozgladam raczej za LC4, slyszalem o sprzegle rozrusznika, uszczelce cylindra, simmeringu zebatki z klasycznych problemow.

Co do 625 to były dwie wersje. Z małym obiegiem oleju i potem już wprowadzono duży obieg oleju. Przy małym obiegu wymiana oleju co 2,5tys, a przy dużym co 5tys. km. Ja bym na twoim miejscu szukał wersji 625 z dużym obiegiem oleju. Czemu KTM. Na pewno nie znudzi ci się tak szybko jak DRZ. Następnie jak masz kasę to możesz sobie go dłubnąć nie wysokim kosztem na jakieś 60-65KM (seria od 2003 roku z głowicą HF ma 53KM). Następnie na pewno serwis KTM nie jest taki drogi i jak się dba to te motorki mogą nakręcić naprawdę wiele kilometrów.

A KTM idzie na gumę z gazu z 3'ki przy przełożeniach 16/50 i V-max 165km/h :D

Wibrator LC4 ;]

10

Odp: Dylemat: KTM LC4 625 / KTM LC4 640 / SUZUKI DRZ 400 SM / HUSKA SM 610

predator308 napisał/a:

Ja Ci powiem tak ktm lc4 odpada jesli chcesz polatac po torze i w terenie jest za ciezki a pozatym strasznie drogie czesci;/

co Ty gadasz :D  częsci gratów są porównywalne do innych firm. W terenie też da radę. I jak masz dziewczynę to też da radę. :cool:

KTM lc4 640 SM SPRZEDANY :( /// obecnie 100% Retro WSK 125 made in Świdnik na dojazdy do sklepu po bułki:)

11 Ostatnio edytowany przez maciejwra (2010-05-18 23:11:09)

Odp: Dylemat: KTM LC4 625 / KTM LC4 640 / SUZUKI DRZ 400 SM / HUSKA SM 610

A skąd jestes? może warto najpierw któregoś dosiąść i wybierzesz sobie najbardziej pasującego do Ciebie:]

Jeśli chodzi o olej i zawory to godzinka roboty:) a jaka przyjemność:]

SMR 505

12

Odp: Dylemat: KTM LC4 625 / KTM LC4 640 / SUZUKI DRZ 400 SM / HUSKA SM 610

maciejwra napisał/a:

A skąd jestes? może warto najpierw któregoś dosiąść i wybierzesz sobie najbardziej pasującego do Ciebie:]

Jeśli chodzi o olej i zawory to godzinka roboty:) a jaka przyjemność:]

Jestem z Legnicy/Wrocławia (zależy co na uczelni wymyślą), w 100% zgadzam się z Tobą ale ważne też są dla mnie opinie użytkowników gdyż oni jednak mogą powiedziec co w motorze siedzi. Trochę głupio mi się narzucać z taką prośbą o dosiadanie sprzętu, tym bardziej ze na forum jestem od kilku godzin ale gdyby ktoś się zaoferował byłbym wdzięczny ;)

Co do oleju i filtrów to jasne ze z tym działałbym samemu ale z zaworami to trochę bałbym się ze przekombinuje bo tego jeszcze nie robiłem  :D

13

Odp: Dylemat: KTM LC4 625 / KTM LC4 640 / SUZUKI DRZ 400 SM / HUSKA SM 610

Tez borykałem sie z takim problemem ja ty :)

Ale u mnie padł wybor na KTM i kupilem DUKE :)  - dodakowy plus tego to to ze zawsze mi sie podobały te dwie soczewki  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

KTM DUKE - był :(   co nastepne ............???
Znow jest DUKE :)  a nastepne juz w kolejce SMC R  :)

14

Odp: Dylemat: KTM LC4 625 / KTM LC4 640 / SUZUKI DRZ 400 SM / HUSKA SM 610

BIGmario napisał/a:

Jestem z Legnicy/Wrocławia (zależy co na uczelni wymyślą),

Co ty nie powiesz :] Co studiujesz we Wrocku? Bo ja właśnie siedzę na Tekach i tak sobie przeglądam forum :D Akurat ja nie pomogę tutaj z KTM'em bo tutaj go nie mam. Ale jeśli chodzi o wiedzę merytoryczną to coś zawsze pomogę. Miesiąc temu kolega kupił LC4 we Wrocku to się trochę spóźniłeś bo można było się przymierzyć :D

Wibrator LC4 ;]

15

Odp: Dylemat: KTM LC4 625 / KTM LC4 640 / SUZUKI DRZ 400 SM / HUSKA SM 610

lukasz_vip napisał/a:
BIGmario napisał/a:

Jestem z Legnicy/Wrocławia (zależy co na uczelni wymyślą),

Co ty nie powiesz :] Co studiujesz we Wrocku? Bo ja właśnie siedzę na Tekach i tak sobie przeglądam forum :D Akurat ja nie pomogę tutaj z KTM'em bo tutaj go nie mam. Ale jeśli chodzi o wiedzę merytoryczną to coś zawsze pomogę. Miesiąc temu kolega kupił LC4 we Wrocku to się trochę spóźniłeś bo można było się przymierzyć :D


Ja na budownictwie jestem, generalnie to teraz na filii i od przyszłego semestru do wroca sie przenosze "na stale" ale częsc laborek, egzaminów, konsultacji itp mam we wro to zdaza mi sie troche tam pomieszkac, szczególnie na sesji ;)
Dużo dał za tego LC4? Zadowolony jest?