Ja zawsze staram się oglądać motocykl według pewnych zasad. Opiszę Ci je może coś Ci się przyda.
1. Sprawdzam czy silnik jest ciepły, czy właściciel go nie rozgrzewał czy coś.
2.Przechodzę do zawieszenia, sprawdzasz czy nic nie cieknie, nie syczy, nie ma luzów w zawiasie. Dobrze by było gdybyś miał stojak to byś sprawdził wahacz i główkę ramy.
3. Sprawdzenie tarcz hamulcowych , klocków, luzów na tarczach
4. Obejrzenie silnika, czy nie ma wycieków, czy uszczelki nie są wyszczerbione , jak wyglądają kartery czy nie mają spawów ani pęknięć
5. Cały napęd.
6. Trzeba obejrzeć całą rame, od początku do końca przy okazji sprawdzić VIN i porównać z dokumentami.
7. Sprawdź dobrze chłodnice czy nie ciekną, nie są pogniecione blaszki albo czy całe są proste.
8.Sprawdź podnóżki jak wyglądają, czy dobrze trzymają i w jakim są stanie. Jeżeli są ostro zajechane to też dobrze nie świadczy bo jak ktoś dba to wymienia.
9. Sprawdź czy rolgaz jest ok, czy kierwonica jest prosta i bez luzów
10. Manetki, jeżeli są ostro zajechane i zmęczone życiem, to znaczy że właściciel MÓGŁ zaniedbywać moto, ponieważ to jest bardzo mały koszt a tego nie wymieniał.
11. Stan elektryki jeżeli będzie widoczna - nie rozbieraj całego moto właścicielowi :D
12. Stan wizualny ogólny
13. Odpalasz maszyne wysłuchujesz czy silnik chodzi równo. KTMY wydają specyficzne dźwięki wiec trudno coś wyłapać.
14. Zimny silnik powinien chodzić równo na ssaniu i po zejściu z niego.
15. Rozgrzany nie powinien przerywać i szybko schodzić z obrotów - jeżeli tak nie jest a właściciel tym się nie przejmował to źle świadczy bo wtedy żywotność silnika szybko leci w dół.
16. Sprawdź wszystkie światła itp
Mam nadzieję, że trochę pomogłem jak o czymś zapomniałem to dopiszę.
WR 125 98'> KX 250 08' > KTM 640 SUPERMOTO '03 -> YZ 125 03'-> CR 125 '07 > R6 RJ11 07' > EXC 450 08' > GSX-R 600 K8 > SMC-R 690 2012
Powrót do SM
Bo życie jest po to by latać na moto.