1

Temat: Brudasy do fabrycznego SM - jak dopasować

Cześć.

Macie jakieś doświadczenie.

Będę miał do dyspozycji brudasy z mojego starego Kx 125 -   21x1,6 oraz 19x2,15

Jak najlepiej zabrać się za dopasowanie do mojej aprilki ?

Zacznijmy od przodu:

- inna średnica ośki
- inna tarcza hamulcowa

Mam nadzieję, że uda się wcisnąć po prostu inne łożyska, które wejdą w piastę i obsłużą ośkę z Aprilki
Na tarczę hamulcową jeszcze nie mam pomysłu, bo nie wiem czym dokładnie się różnią (średnicą na pewno, ale jeszcze otwór centrujący, otwory na śruby itd).
Do tego kwestia dystansu

Jak do tego podejść ? Chyba najlepiej zdjąć oba koła i zacząć mierzyć ?

Tył podobnie, tylko dochodzi jeszcze do tego temat tylnej zębatki.

Coś czuję, że na tyle bez dorabiania dystansów pod tarczę i zębatkę się nie obejdzie...

Z góry dzięki za poradę :-)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

2

Odp: Brudasy do fabrycznego SM - jak dopasować

Nie widzę żadnego sensu ładowania kół terenowych do fabrycznego sm.
Masz twarde i krótkie zawieszenie, duży radialny hamulec, chyba też szersze półki.
Jazda dużo przyjemniejsza nie będzie.

A co twoich pytań to tak jak sobie odpowiadasz - musisz kombinować.
Jeżeli w Apce masz grubsze ośki niż w tych kołach to jest to chyba najgorsza z opcji jaką można mieć.
Inne łożyska, ośki, tulejki, adaptery, tarcze...ogólnie wszystko.
Na końcu zobaczysz, że nie wsadzisz przedniego koła ponieważ będzie Ci wadzić radialny zacisk:)

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

3

Odp: Brudasy do fabrycznego SM - jak dopasować

hacker, nie chcę Apką jechać na tor MX :-)  Raczej chodzi mi o jakieś lajt enduro z Warszawskim Ready to Remont :>

Myślę, że do takiego celu powinno być ok

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

4

Odp: Brudasy do fabrycznego SM - jak dopasować

To wystarcza male kola ;)

Pozdrawiam,
Piotrek

5 Ostatnio edytowany przez karol128 (2015-02-15 13:02:00)

Odp: Brudasy do fabrycznego SM - jak dopasować

A spróbuj na małych podjechać pod górkę bez dużego rozpędu lub na mokrej trawie zrobić zakręt:)

Kostka dobra rzecz bo łapie przyczepność. Na szosowych oponach jak nie ma rozpędu to praktycznie tylko siła mięśni się liczy. Już kilka razu musiałem się nieźle namęczyć aby wyciągnąć sprzęt - gdybym miał kostkę to trochę gazu i sam by wyjechał.

6 Ostatnio edytowany przez oskaaa (2015-02-15 13:43:26)

Odp: Brudasy do fabrycznego SM - jak dopasować

Trochę off.
Możesz też wrzucić 17 calową oponę: TKC 80 na przód a Dunlop d606 na tył na przykład.

pozdrawiam

7

Odp: Brudasy do fabrycznego SM - jak dopasować

To zacznij od sprawdzenia czy wejdzie zacisk.
Przy tarczy 310mm szansa zamontowania koła większego niż 17" wynosi jakieś 15%.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

8 Ostatnio edytowany przez Bondek (2015-02-19 11:49:11)

Odp: Brudasy do fabrycznego SM - jak dopasować

tarcze można zdystansować, jeśli półki w SM są szersze to nie będzie z tym żadnego problemu.

raczej bym się martwił dobraniem samej tarczy w tym rozmiarze pasującej do tej piasty bez kombinacji.

- Jeśli dziekan nie odwoła swoich słów do  jutra to wypierdalam z tej uczelni
-- A co takiego powiedział dziekan??
- "Wypierdalaj z tej uczelni!!"

9

Odp: Brudasy do fabrycznego SM - jak dopasować

Bondek napisał/a:

tarcze można zdystansować, jeśli półki w SM są szersze to nie będzie z tym żadnego problemu.

raczej bym się martwił dobraniem samej tarczy w tym rozmiarze pasującej do tej piasty bez kombinacji.

dystansowanie już biorę pod uwagę

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

10

Odp: Brudasy do fabrycznego SM - jak dopasować

srednica tarczy z tylu sie zgadza ? napisz jakies masz oski w sxv a jakies w kxie.
hamulcem bym sie nie przejmowal bo mozna dorwac jakas pompe enduro kupujesz do tego zacisk ze skutera yamaha majesty ( chodza po 25-35zl a jest taki sam brembo jak we wszystkich exc, tylko rozstaw srub inny) do tego robisz adapter i masz gotowy haulec na przod pod tarcze z kxa.

11

Odp: Brudasy do fabrycznego SM - jak dopasować

kik_man napisał/a:

srednica tarczy z tylu sie zgadza ? napisz jakies masz oski w sxv a jakies w kxie.
hamulcem bym sie nie przejmowal bo mozna dorwac jakas pompe enduro kupujesz do tego zacisk ze skutera yamaha majesty ( chodza po 25-35zl a jest taki sam brembo jak we wszystkich exc, tylko rozstaw srub inny) do tego robisz adapter i masz gotowy haulec na przod pod tarcze z kxa.

Jak do lagi z uchwytem pod zacisk radialny chcesz zamontować zacisk tradycyjny ze skutera?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

12

Odp: Brudasy do fabrycznego SM - jak dopasować

w taki sam sposób jak montuje się zaciski radialne do tradycyjnej stopy, czyli za pomocą odpowiednio wyrzeźbionego adaptera

- Jeśli dziekan nie odwoła swoich słów do  jutra to wypierdalam z tej uczelni
-- A co takiego powiedział dziekan??
- "Wypierdalaj z tej uczelni!!"

13

Odp: Brudasy do fabrycznego SM - jak dopasować

Bardziej liczyłem na to, żeby założyć tarczę od SXV na koło z kx'a przez jakiś pierścień dystansujący - jest to możliwe ?

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

14 Ostatnio edytowany przez kik_man (2015-02-20 00:02:52)

Odp: Brudasy do fabrycznego SM - jak dopasować

Dorobic adapter tylko w tym przypadku bedzie ciezej. Zacisk sam w sobie jest plywajacy wiec wydaje mi sie ze to bedzie latwiej ogarnac niz w 2 strone. Dystans pod tarcze tak ale spotkalem sie tylko z dystansami w ktorych otwory pokrywaja sie z otworami w tarczy. Widzilem tez tarcze z nowo nawierconymi otworami pod sruby ale watpie zebys chcial az kombinowac w tarczy z sxva. Zostaje opcja przykrecenia dystansu do piasty, zrobienia w nim nowych nagwintowanych otworow i przykrecenia tarczy do samego dystansu. (Nigdy czegos takiego nie widzialem i raczej nikt o zdrowych zmyslach tak nie robil.... chociaz wszystko mozliwe)

15

Odp: Brudasy do fabrycznego SM - jak dopasować

Kup kola od rxv.....

Drz650->klx650->SXV 550->DRZ400sm->husq wr250 zadymiacz