1

Temat: Jeden z trzech.

czesc witam wszystkich. od dluzszego czasu zaczalem interesowac sie supermoto. na przelomie marzec kwiecien mam zamiar kupic pierwszy w zyciu motocykl. moze cos o sobie, posiadam prawo jazdy kat.A2 lecz umiejetnosci ograniczaja sie do wyjezdzonych godzin na prawku. mam 190cm wzrostu i lekko ponad 90kg wagi, wydaje mi sie, ze trzeba to uwzglednic przy wyborze motocykla.
moj wybor padl na jedna z tych maszyn
*suzuki drz400sm
*yamaha wr250x
*yamaha xt660x
Do czego mi motocykl? dla funu, dla przyjemnego zapelniania wolnego czasu, raz na jakis czas dojazd do pracy, choc to nie jest powod kupna. stunt, jazda na jednym kole, takich akrobacji nie mam zamiaru sie uczyc, zalezy mi na zdrowiu a i kontuzje staram sie omijac szerokim lukiem. wypady na tor to tez raczej dopiero jak ogarne w pelni moto czyli raczej pierwszy sezon odpada. moze blad popelniam ze  szukam sm? moze rozejrzec sie za czyms innym, moze za nakedami? chcialbym zeby ktos bardziej obyty w tych sprawach sie wypowiedzial. pozdro i z fartem

2

Odp: Jeden z trzech.

generalnie SM 400cc+ to nie są najlepsze motocykle do nauki. Raczej pojemność 125 ewentualnie 250 - jest jedna dobra cecha. Po glebie wstajesz i jedziesz dalej.

Wg mnie, kup sobie jakiegoś klasyka do nauki: Kawasaki ER5, Suzuki GS500, Honda CB500.

Kupisz za 4-5k, pojeździsz sezon, oswoisz się ze sprzętem, po sezonie lub 2 sprzedaż za podobną kwotę i wtedy kupisz SM.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

3

Odp: Jeden z trzech.

SM jest świetne do nauki. Wybacza dużo. dziury, koleiny mu nie straszne. Jazda przypomina rower, chętnie skręcają. Jedyny minus to odległość od ziemi, ale przy 190cm to nie będzie problem.
DRZ i WR to klasa lekkości niżej niż XT660.

Lepiej zacząć naukę od toru niż odwrotnie :) Mniej krawężników, jest gdzie uciekać jak się nie uda skręcić :)

Ja zaczynałem swoja przygodę z moto od XT600. 

Nie słuchaj Levisa bo on ma dziką włoszkę.

Pozdrawiam,
Piotrek

4 Ostatnio edytowany przez delta (2015-02-12 10:14:31)

Odp: Jeden z trzech.

Nie no bez jaj, dla chłopa 190cm i 90kg 125?

Śmiało bierz drz400, a nie jakieś klockowate gs500

Mally dobrze gada, polać mu!

https://www.bikepics.com/members/81

5

Odp: Jeden z trzech.

zapomniałeś dodać, że single SM reagują jak pojebane na odkręcenie manety - więc do nauki idealne :-)

jedziesz dajesz gazu, guma. Lecisz w zakręcie, nieświadomie puścisz gaz - ślizg :-]

do nakuki spoko, ale 125-250 - takie moje zdanie.

A moja Włoszka jest potulna jak baranek w porónaniu z jakimkolwiek singlem 400cc+

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

6

Odp: Jeden z trzech.

Levis w DR-Z SM serii odkręcasz gaz i czekasz, aż coś się zacznie dziać. Gaz i guma to w CRF, RMZ :)
Bez pomocy to ciężko z gazu ją podnieść do góry...

Z tymi ślizgami w zakręcie to też nie tak jak piszesz :) Mi się nigdy nie udało nic takiego zrobić :)

Hamuje silnikiem to fakt, ale bez przesady :)

Pozdrawiam,
Piotrek

7

Odp: Jeden z trzech.

levis napisał/a:

zapomniałeś dodać, że single SM reagują jak pojebane na odkręcenie manety

hehehheh szczególnie drezyna:D

https://www.bikepics.com/members/81

8

Odp: Jeden z trzech.

no nie wiem - jak się kiedyś przesiadłem na chwilę z mojej ZZR400 na DRZ Jakubka, to nie byłem tym w stanie jeździć.

Wtedy dopiero uczyłem się jeździć, miałem przejechane możę z 1000km na motocyklu. Reakcja na gaz dla osoby uczącej się jest za mocna - takie miałem wrażenie i przez to nie czułem się komfortowo. A co dopiero jakby jeszcze lekko padało...

Wam się teraz łatwo mówi - eee, drezyna nie jedzie, ma tylko 40 koni na wale, bla bla bla, a dla osoby jedynie po 20h na motocyklu z nauki jazdy to naprawdę wyzwanie

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

9

Odp: Jeden z trzech.

dobra nie ma co lać wody

ludzie z forum na pewno pomogą, niech znajdzie kogoś z okolic kto lata tymi sprzętami, karnie się i ma odpowiedź

https://www.bikepics.com/members/81

10

Odp: Jeden z trzech.

Ja zaczynałem od XT600 czyli też jeden gar i 600cm pojemności.
I tak jak pisałem było ok. Choć DR-Z byłaby dużo lepsza- waga i słabszy dół.

XT600 ciężko było zgasić przy ruszaniu, szła dołem bardzo przyjemne. Dużo lepiej niż DRZ.
DRZ SM trzeba kręcić wysoko, żeby była "moc".

Levis nie wiem jak możesz jeździć SXV skoro SM-ka Cię przerosła ;p
Chyba, że Jakubek miał E. To wtedy rzeczywiście jest trochę nerwowości :)

Pozdrawiam,
Piotrek

11

Odp: Jeden z trzech.

widze zdania bardzo podzielone. rozum kaze sluchac levis'a a serce cala reszte ;p  powiedz mi levis(specjalnie pytam Ciebie bo widze ze masz zdroworozsadkowe myslenie) co w przypadku nakedow? np taka yamaha mt03? tez raczej sprzet nie dla poczatkujacych? pytam bo jestem rozdarty miedzy sm a jakims nakedem, najgrosze jest to, ze nigdy ani jednym ani drugim nie jezdzilem takze ciezko mi sie okreslic czego ja wlasciwie chce ;p

12 Ostatnio edytowany przez levis (2015-02-12 10:51:36)

Odp: Jeden z trzech.

Nie napisałeś jaki masz budżet na motocykl - jak podasz, to można rozmawiać o przewagach i różnicach naked/sm.

Wszystko zależy ile masz oliwy w głowie.

Jak wiesz, że ważne jest to, żeby jeździć odpowiednio ubranym, że dopiero poznajesz maszynę, cenisz sobie poręczność i zwinność to bierz SM.

DRZ jest spoko, tylko trzeba się oswoić z charakterystyką singla.

Mały - to było z 4-5 lat temu. Moja Kawka ledwo się odpychała i pewnie dzięki temu teraz żyję :D Potem miałem jeszcze 600cc 100konne, 900cc 147 konne, więc teraz te 60 koni w Apce nie robi na mnie wrażenia, ale jest to zupełnie inny świat niż klasyczne nakedy/ścigacze - stąd ciągle nie czuję się zbyt komfortowo. Mam nadzieję, że zmieni się to po paru wypadach na tor


PS

jak nie jeździłeś nakedem ? prawka nie robiłeś ?

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

13 Ostatnio edytowany przez mallly200sx (2015-02-12 10:53:16)

Odp: Jeden z trzech.

SM na pewno lepiej sobie radzi w korkach, mieście. skręca + niska waga
Mniejsze prędkości przelotowe- mi chodziło o to żeby nie kusiło odkręcić i mieć 200km/h po chwili, bo wiem, że bym z tego korzystał.
No i wywrotki są dużo mniej kosztowne.

Ale już pojechać na SM gdzieś dalej to lipa. przelotowa 90-100km/h to nie najlepiej.

Pozdrawiam,
Piotrek

14

Odp: Jeden z trzech.

levis napisał/a:

Wszystko zależy ile masz oliwy w głowie.

O to to to, ja z MZ251 przesiadłem się na plastika 110KM, przejeździłem 2 lata, prawie 25000km, żyję, paciaka nie miałem.

I zdania nie zmienię, DRZ będzie ok.

https://www.bikepics.com/members/81

15

Odp: Jeden z trzech.

dzieki panowie. na moto chce przeznaczyc tak ze 12k raczej nie wiecej. dochodza jeszcze koszta stroju- ale to sie pyknie na raty ;)
levis piszesz ze na poczatek 125 max250. jako jedna propozycje podalem wr250x z tym ze tego tematu akurat nikt nie poruszyyl ;p  z tym ze, wr250 patrzac na moc silnika i wage praktycznie to samo co drz. kierowca ze mnie raczej bezpieczny, taki 20sto letni emeryt(mowa o aucie oczywiscie).