1 Ostatnio edytowany przez Swaveck (2010-05-04 01:14:59)

Temat: KTM 640 LC4 SM - przelozenia

Czesc

Zmienilem u siebie oryginalne przelozenie 17/42 na 15/42. Czy ktos probowal zejsc jeszcze nizej z przednai zebatka lub wyzej z tylna? Do jakiej wartosci przelozenia moto nadaje sie jeszcze do jazdy po miescie?
W tygodniu postaram sie wrzucic Renthala 45 na tyl, ale czytalem na jakims angielskim forum ze typ wrzucil 50 na tyl i byl z tego zadowolony. Zastanawiam sie czy ktos probowal takiej konfiguracji i jak to dzialalo. Dalo sie na tym jeszcze jezdzic? ;)

Chodzi mi o empiryczne i subiektywne doznania bardziej niz o liste predkosci max na kazdym biegu :)

Pozdro
Swaveck

2

Odp: KTM 640 LC4 SM - przelozenia

Ja tak miałem wcześniej założone(50 tył) i nie dawało się jeździć. Nie panowałem nad tylnym kołem. Tyle, że to głównie od mojej wagi zależało bo ważę tylko 62kg. Chociaż momentami doznania były ciekawe;]

KTM lc4 640 SM SPRZEDANY :( /// obecnie 100% Retro WSK 125 made in Świdnik na dojazdy do sklepu po bułki:)

3

Odp: KTM 640 LC4 SM - przelozenia

Przy przełożeniach trzeba pamiętać, żeby ilości zębów były wartościami względem siebie pierwszymi- nie miały wspólnych podzielników. To oznacza, że 15/45 nie powinno być stosowane.

4

Odp: KTM 640 LC4 SM - przelozenia

Snow- a jakie to ma znaczenie?

Crazy pozdrawia
#30
http://www.youtube.com/user/supermoto30

5

Odp: KTM 640 LC4 SM - przelozenia

intrygujące, to chyba w KTM tylko, a jakby wezwać egzorcystę? ja mam 14/42 też podzielne i zestaw jeździ aż miło

6

Odp: KTM 640 LC4 SM - przelozenia

zużycie łańcucha i zębatek- można trochę policzyć i wyjdzie, że to samo ogniwo trafia na ten sam ząbek częściej- czytaj jest zużywane w sposób nieregularny. Tak mówi teoria, praktyka- nie wiem.
Ogólnie:
-ze względów wytrzymałościowych korzystnie jest, aby liczby zębów współpracujących kół nie miały wspólnych podzielników
-liczba zębów w małym kole (z1) nie może być zbyt mała, gdyż powoduje to pogorszenie warunków pracy przekładni (nierównomiemość biegu, nadmierne obciążenia dynamiczne, hałas itd.),
-liczba zębów w dużym kole (z2) nie może być zbyt duża, ponieważ przy wydłużeniu łańcucha wskutek zużycia przegubów następuje częste zeskakiwanie łańcucha z koła.
-wynika stąd, że przełożenie przekładni łańcuchowej jest dodatkowo ograniczone przez z1min oraz z2max.
Generalnie:
ogólne zasady budowy kół pozostają takie same, jak przy kołach zębatych i pasowych.

7

Odp: KTM 640 LC4 SM - przelozenia

hanskloss napisał/a:

intrygujące, to chyba w KTM tylko, a jakby wezwać egzorcystę? ja mam 14/42 też podzielne i zestaw jeździ aż miło

Co nadrabiasz sarkazmem?

8

Odp: KTM 640 LC4 SM - przelozenia

w 530 13/48 daje rade ;)

suzuki ts50-->yamaha xt125x-->ktm lc4 SM HF-->ktm exc530sm-->ktm 450 smr :D

KTM the best fuck the rest

9

Odp: KTM 640 LC4 SM - przelozenia

SnowMoto bez urazy, wszystkie ogniwa nowego łańcucha mają z grubsza jednakową średnicę (fi), podobnie z promieniem zębów na zębatkach więc nie bardzo widzę sens takich wyliczeń/ograniczeń, może przy milionowych przebiegach,  mocno teoretyczne te rozważania, trochę jak czy smarować kromkę od góry czy od dołu - w praktyce smakuje tak samo, a jak spadnie to i tak masłem na dół  :o

10

Odp: KTM 640 LC4 SM - przelozenia

hanskloss napisał/a:

SnowMoto bez urazy

Spoko, wychodzę tylko z założenia, że jak można i nie kosztuje to więcej, to można o tym pamiętać.
Pomyśl o tym w ten sposób- przy walnięciu w kamień zębatką, wszystkie zęby już nie będą takie same. Kiepsko by było pchać sprzęta przez las, bo jeden uszkodzony ząbek rozwalił tylko jedno ogniwo.

11

Odp: KTM 640 LC4 SM - przelozenia

Ja miałem 16/50 i na mieście z 3 z gazu guma :D Normalna przelotowa na trasie to było 90-100km/h.
Teraz mam 16/42 i guma z 2 z gazu. Normalna przelotowa na trasie to 110-120km/h.

Jak dla mnie to te 16/50 to było przełożenie do miasta i w lekki teren dlatego też zmieniłem na szybsze przełożenia bo więcej moto używam w trasie do 100km.

Wibrator LC4 ;]

12

Odp: KTM 640 LC4 SM - przelozenia

ja osobiście miałem 16/50 i do szaleństw na mieście było to wymarzone przełożenie. Gumy z piątki szły bez problemu, oczywiście bez strzelania ze sprzęgła, ale niestety prędkość podróżna była na poziomie 80-90 km/h.

yz 250 sm stunt bitch

13

Odp: KTM 640 LC4 SM - przelozenia

Dzieki bardzo Panowie.
Przetestowalem 15/42 oraz w koncu zalozylem 45 w parze z 15 i kurde.. troche za bardzo rwie jak dla mnie :D Jedynka wlasciwie bezuzyteczna - trzeba uwazac na plecy :P Z dwojki idzie na gume jak wariat, z trojki tez jak Cie moge, a czworki ze sprzeglem rowniez.
Mysle ze potrzebuje cos w okolicach 17/45, byc moze 16/45.
No i plus jest taki ze jak juz kolega wspominal wyzej liczba zebow jest niepodzielna w obu tych przypadkach.

Dzieki raz jeszcze i szerokosci
S>

14

Odp: KTM 640 LC4 SM - przelozenia

A ja bym chciał założyć zębatki 16/45 i jestem ciekawy czy ktoś z was ma takie przełożenie i jak zachowuje się moto bo chce ponapierdalać na kole ale nie chce żeby był za wolny:)

goR

15 Ostatnio edytowany przez mrowka (2010-07-26 18:26:43)

Odp: KTM 640 LC4 SM - przelozenia

Czytając ten temat postanowiłem strzelić sobie w LC4 640 SM z 2003 przełożenia 15/52 - wrażenia to jak dla mnie kat stał sie zbyt wolny ( przelotowa prędkość to z 80/90 km/h ale i 120 też da rade śmigać tyle że szkoda silnika), na treningi i latanie na gumie  ok, ale przy tzw. dojazdach do roboty cieniutko. Zastanawiam się nad małą modyfikacją tego przełożenia i zastąpienie przedniej 15 na 16 lub 17 zębów. No i oczywiście pytanie - z przodu przy zębatce jest metalowa osłonka ograniczająca wielkość zębatki nie wiem jaką dam rade tam wsadzić nie wyrzucając tej osłonki, czy ktoś posiada taką wiedze? na osłonce powinno być napisane jakie zębatki można wsadzić ale ja niczego tam nie znalazłem. Poza tym wydaje mi sie że kupienie 16 bedzie ok -  ktoś wcześniej miał 16/50 i był podobno zadowolony. 15/52 to przgina:)
poprzednio miałem przełożenie 15/42 prędkość to około 150 km/h - na niskich biegach małej prędkości czasami szarpało, mało elestycznie, ale ogólnie takia konfiguracja ok.